Miten voi käydä niin että on rakastunut ja ihastunut eri ihmisiin samaan aikaan?
Eihän näin voi tapahtua, jos rakastaa toista. Asun avopuolisoni kanssa. Olemme seurustelleet ja olleet kihloissa jo 15 vuotta. Rakastan häntä koko sydämestäni. Meillä ei edes ole mitään ongelmia.
Tapasin sattumalta työn kautta toisen miehen, johon olen täydellisen pihkassa. En osaa selittää tätä. Enkä keksi ulospääsyä tilanteesta. En halua unohtaa ihastusta, mutta rakastan kihlattuani.
Kommentit (28)
Ootko mun työpaikkaihastus? Ajattelen kanssa sua ihan liikaa :)
Nyt vaan elämä risaseks, kerran vaan eletään!
Pitää olla hetkessä nauttiva ja tunteella elävä. Tosi rakkaus odottaa! Mitä vielä mietit. Anna palaa!
Vanha kunnon sisään ja ulos-temppu tekemään vaan tosijjaan.
15v samaa arkea. Nyt odottaa uusi hekumallinen tulevaisuus. Voit kokea jotain äärimmäisen ihanaa. Se tunne! Kokeile!
Ottaahan se kilttimies sut sit takas jos ei ihastuksen kans kanna pidemmälle.
Ihastus saa sinussa soimaan sellasia sinfonioita mitä ei kihlattu ole osannu antaa.
Kyllähän kyseessä joku yläpäähäiriö täytyy olla jos on olevinaan useampaan ihastunut. Mieleen tulee sellainen tilanne kun lapsi pääsee lelukauppaan ja haluaisi kaikki lelut sieltä.
No kun on tuollainen tuuliviiri. Siksi. Ja teitä on ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kihloissa 15 v? Jotain mielenterveysongelmia? Luuletko oikeasti, että hän meni tosissaan kihloihin?
Olin hiukan epäselvä. Menimme kihloihin muutama vuosi sitten ja meidän oli tarkoitus mennä vihille kesällä 2020. Päätimme silloin että jatkamme elämäämme näin. Ei meillä ole ollut asian suhteen koskaan mitään sellaisia tarpeita että olisimme pakotettuja menemään naimisiin.
Yhdessä olemme olleet sen 15 vuotta.
AP
Jätä kihlattu, ota aikalisä. Uskalla antaa itsellesi kokemus aistillisuuden voimasta ihastuksen kanssa. Olet sen kaiken arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olisitkin. Sittenhän tämä olisi helppoa ;) Voitaisiin puhua tilanteesta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kihloissa 15 v? Jotain mielenterveysongelmia? Luuletko oikeasti, että hän meni tosissaan kihloihin?
Olin hiukan epäselvä. Menimme kihloihin muutama vuosi sitten ja meidän oli tarkoitus mennä vihille kesällä 2020. Päätimme silloin että jatkamme elämäämme näin. Ei meillä ole ollut asian suhteen koskaan mitään sellaisia tarpeita että olisimme pakotettuja menemään naimisiin.
AP
Miksi olette kihloissa, jos ette menneetkään naimisiin? Silloin kihlaus puretaan. 1
Vierailija kirjoitti:
Ottaahan se kilttimies sut sit takas jos ei ihastuksen kans kanna pidemmälle.
Puolisoni on kyllä kiltti. Siksi en halua loukata häntä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ootko A? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Miksi olette kihloissa, jos ette menneetkään naimisiin? Silloin kihlaus puretaan. 1
Jokainen tekee omat ratkaisunsa. Mun vanhemmat eivät koskaan menneet naimisiin vaikka ostivat sormukset. Äiti joskus sanoi että yhdessäolo on vapaaehtoista kun ei ole naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ootko A? :)
En. Etkä sinä L.
AP
Pitää tehdä valintoja sen mukaan, millaista elämää toivoo.
Jokaista yksilöä kohden löytyy tusinoittain sopivan näköisiä ja hajuisia mahdollisia kumppaniehdokkaita.
Voihan niihin kaikkiin ihastua ja rakastua, mutta ehkä elämästä muodosuisi tyydyttävämpää keskittymällä siihen yhteen ja pyrkimällä sen yhden suhteen kanssa (kerrallaan) parhaaseen mahdolliseen yhteiselämään.
Polyamoria on mahdollista useamman samoin kokevan kanssa, mutta sopisiko se ap:n nykyiselle kumppanille, kas siinä pulma.
Voihan sitä yrittää siirtää ihastumisen tunteet siihen nyksään ja antaa piristysruiske sille olemassa olevalle suhteelle. Mahdollinen ero, mikä kahden kanssa pelleilystä saattaisi seurata, saattaisi johtaa myös siihen, ettei jonkin ajan kuluttua ole yhtäkään suhdetta näköpiirissäkään.
En usko, että useimmat ihmiset pystyvät rakastumaan kahteen samaan aikaan. Sen sijaan siinä tasaisemmassa pitkän liiton kumppanuusrakkausvaiheessa voi syntyä intohimoisen rakastumisen tunteita toista kohtaan. Varmaan yksilökohtaista kumpaan kannattaa päätyä.
Yhden viisauden mukaan kannattaa ottaa jälkimmäinen, koska jos tosissaan rakastaisit ensimmäistä et olisi rakastunut toiseen. Toisen näkemyksen mukaan pitää hoitaa se ensimmäinen suhde ensin luonnollisen kaarensa mukaan ja vasta sitten harkita muita. Kolmannen mukaan ei pidä ottaa kumpaakaan, koska jos ne molemmat mahtuu sydämeen et rakasta kumpaakaan täysillä. Tiedä noista nyt sitten mikä on oikea.
Minä jätin puolisoni rakastuessani toiseen, sain siltä toiselta lopulta pakit enkä siltikään kadu. Mutta minä tiedän, etten olisi rakastunut siihen toiseen niin lujaa ellei oma liittoni olisi ollut tiensä päässä. Se ei sitten taas ollut minun käsissäni, etten kelvannut sille jonka olisin halunnut.