Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen 16v ATEISTI erittäin uskovaisessa perheessä

Vierailija
28.05.2015 |

Olen 16v ateisti, mutta perheeni on erittäin uskovaista porukkaa. Minulla on poikaystävä, jota vanhempani ei hyväksy. Joudun kapinoimaan kaikessa vastaan,koska vanhemmat rajoittavat liikaa normaali elämääni...

Haluatko kysyä jotakin? Vastaan kaikkeen edes jotenkin järkevään.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Eläimet on tarkoitettu syötäväksi. Jumala loi eläimet että ihmiset voimme herkutella niillä. Kuka nyt pelkkää rehua syö? Eläimillä ei ole tunteita niitä voi tappaa ilman tekemättä syntiä. [/quote] Joo, oot provo. Älkää vastailko tälle.

[/quote]

Provo tai ei, niin vastailen silti, koska tidän tuollaisia ihmisiä oikeasti olevan. Olen käynyt samantyyppisiä keskusteluja livenäkin. Jos sevei satukaan olemaan provo, se voi parhaassa tapauksessa jopa ruveta ajattelamaan arvomaailmaansa kriittisesti.

Vierailija
102/109 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:40"]Onko kiva saada nyt hyväksyntää vauvapalstalla. Sun vanhemmat voi olla aika rasittavia, mutta mieti tarkasti sitä uskonasiaa. Älä luovu koskaan sellaisesta, joka on samalla kestävää ja hyvää. Seksi poikaystävän kanssa on väliaikaista. Mitä sitten kun se loppuu? Rakenna elämäsi kalliopohjalke, vink vink.
[/quote]

Ai enkö minä muka tee mitään muuta kun panen 24/7? :D Uskonto vie elämänhalun ja rajoittaa elämistä. En uhraa hetkeäkään tuollaiseen turhuuteen.
-Ap
[/quote]
Olen tuon ed. kommentin nro 24 kirjoittaja oon kyllä ihan just samaa mieltä uskonnosta. Eli uskonto on myös hajoava väliaikainen järjestelmä ja monesti myös elämää kuihduttava pakkopaita. Senpä takia mieti mikä elämässä todella kestää. Tiiät varmaan, yks sana, jonka olet kuullut vanhemmiltasi.

Kokemuksesta voin sanoa, että sakkokierrikset eli hsrhaan meneminen elämässä voi olla pitkä. Mulla on ollut lyhyt ja sitäkin kipeämpi sellainen. Pyristele kuitenkin tuosta uskonnosta irti. Se on hyvin ristiriitaista, mutta välttämätöntä.Älä tee ihan hulluja juttuja, joita myöhemmin kadut.

Elämän tai kuoleman tie on edessäsi. Valitse tarkkaan. Kuollut uskontokaan ei ole hyvä vaihtoehto.Synnin olemukseen taas kuuluu, että se rikkoo ihmisen sisältä sekä ihmisten väliset suhteet. Eysi kunnes löydät todellisen vapauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, suutelu ja kovin tiivis halailu ei nyt muutenkaan ole sopivaa, jos läsnä on toisia. Tervehdysuukko poskelle on tietenkin eri asia. Tämähän kuuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin, jota vastaan amerikkalaistunut viihde jatkuvasti rikkoo, vaikka Euroopassa ollaankin.

Uskon asiat on niin iso juttu, ettei siitä kannata väitellä senkään takia, että sanoitpa mitä tahansa, niin totuus pysyy silti ennallaan. Mieti vähän vaikka valtavaa avaruutta ja luonnonlakeja. ... Syntyivätköhän ne evoluution tuloksena tai sattumalta alkuräjähdyksessä? Jos taas elämään tarvitaan joku elollinen aines, niiin eiköhän kaikki elollinen aines tuhoutunut alkurähjähdyksessä? Entäs mitä oli alkuräjähdystä ennen? Varmaan sarja alkuräjähdykiä - ikuisesti - mutta mistä aine tai energia tai ylipäätään mikään on voinut alunperin syntyä, kun tunnetusti tyhjästä ei synny mitään? No, varmaankin kaikki syntyi kuten elämäkin - ihan vain sattumalta. ... Ei vaiskaan, koska tyhjästä syntymisen todennäköisyyshän on pyöreä nolla. Vääjäämätön loppupäätelmä siis on, ettei mitään voi olla olemassa! ... Koska kuitenkin olemme olemassa, niin, jotenkin muuten kuin vain sattumalta on kaikki pitänyt pistää alulle.

Vierailija
104/109 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys moraaliin: Ei myöskään kannata vahingoittaa itseään. Muiden vahingoittaminen on myös ymmärrettävä laajasti ja siihen kuluun fyysisen puolen ohella myöskin henkinen. Ihan hyvä moraali siitäkin tulee, kunhan sen vain muistaa.

Vierailija
105/109 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:38"]  Mitenkä voit todistaa että Jumalaa ei ole? Aivan niin et mitenkään. Ateismikin on uskonto. [/quote] Todistustaakka on aina sillä, joka väittää jotain olevan olemassa. Muutenhan voitaisiin olettaa, että aivan kaikki väitteet ovat tosia. Mutta koska alan olla jo aika kyllästynyt teihin hihhuleihin, niin toivon että palat helvetissä ja saatana panee jumalaasi kuivana kakkoseen! :) [/quote] Ap just väitti että jumalaa ei ole olemassa vaikka ei pysty sitä todistamaan. Tämä maailma on todiste jumalasta.

[/quote]

Unohtuiko käydä fysiikan, kemian, biologian ja maantiedon tunneilla kouluaikoina? siellä on selitetty miksi tämä maailma on olemassa. 

Vierailija
106/109 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:12"]

Uskon asiat on niin iso juttu, ettei siitä kannata väitellä senkään takia, että sanoitpa mitä tahansa, niin totuus pysyy silti ennallaan. Mieti vähän vaikka valtavaa avaruutta ja luonnonlakeja. ... Syntyivätköhän ne evoluution tuloksena tai sattumalta alkuräjähdyksessä? Jos taas elämään tarvitaan joku elollinen aines, niiin eiköhän kaikki elollinen aines tuhoutunut alkurähjähdyksessä? Entäs mitä oli alkuräjähdystä ennen? Varmaan sarja alkuräjähdykiä - ikuisesti - mutta mistä aine tai energia tai ylipäätään mikään on voinut alunperin syntyä, kun tunnetusti tyhjästä ei synny mitään? No, varmaankin kaikki syntyi kuten elämäkin - ihan vain sattumalta. ... Ei vaiskaan, koska tyhjästä syntymisen todennäköisyyshän on pyöreä nolla. Vääjäämätön loppupäätelmä siis on, ettei mitään voi olla olemassa! ... Koska kuitenkin olemme olemassa, niin, jotenkin muuten kuin vain sattumalta on kaikki pitänyt pistää alulle.

[/quote]

Liian paljon puutteita tiedoissasi, että tätä jaksaisi lähteä sinulle kummemmin avaamaan. Suosittelen, että luet evoluutiosta ja alkuräjähdyksestä edes pintapuolisesti, niin ehkä joku voi ottaa sinut tosissaan. Ja tyhjästä syntyy jatkuvasti alkeishiukkasia pareittain, jotka saman tien kumoavat toisensa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kvanttifluktuaatio

Vierailija
107/109 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:15"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:55"] Ilman uskontoa ei ole moraalia. Huomaahan sen nykyihmisistä jotka itsekkäitä ja rahaahneita. [/quote]   Uskovaiset ovat vain itse sen verran kehittymättömiä, etteivät itse kykene muodostamaan moraalikäsityksiään vaan ottavat joidenkin muiden keksimiä älyttömiä moraalijuttuja, jotka syrjii ja rajottaa muiden elämää. Itse kun omillani aivoillani muodostin moraalini, niin se kuuluu suunnilleen näin:" kaikki saavat tehdä mitä haluavat, kunhan se ei vahingoita muita". Muilla viittaan laajasti niin ihmisiin, eläimiin kuin luontoonkin. Aikalailla reilu ja kaikenkattava, eikö? Mielenkiintoinen keskustelu muutens. Ap:lle toinen kysymys: opiskeletko koulus et:tä vai uskontoa? Mietin täs, et saakohan vanhemmat edes rajottaa lapsen valinnanvapautta tossa asiassa. T. Se 18-vuotias agnostikko [/quote] Mutta sinä et toimi moraaliisi mukaan edes joten se siitä sun moraalista. Kokoajan tapetaan, tuhotaan luontoa, Rikkaat riistää köyhiä jne. Moraalia ei ole ihmisellä joka ei usko Jeesukseen. [/quote] En tapa ihmisiä enkä eläimiä (siis välillisesti tarkoitan, en siis syö niitä). Yritän elää ympäristöystävällisesti ja kuluttaa eettisesti. Aina se ei ole helppoa, myönnän sen toki. Välillä huono omatunto painaa, mutta silloin muistutan itselleni, etten ole vastuussa kaikesta maailman pahasta. Kuinkas moraalisesti itse elät? Juu, en usko Jeesukseesi. Jumalasta en tiedä. Jumala saattaa olla olemassa, tai yhtä hyvin sitä ei ole. Samapa minulle. Jos joku loistava todiste puoleen tai toiseen löydetään, näkemykseni saattaa kallistua suuntaan tai toiseen. T. tuo, jolle vastasit [/quote] Eläimet on tarkoitettu syötäväksi. Jumala loi eläimet että ihmiset voimme herkutella niillä. Kuka nyt pelkkää rehua syö? Eläimillä ei ole tunteita niitä voi tappaa ilman tekemättä syntiä.

[/quote]

Ihminenkin on eläin. Herkutteletko ihmisilläkin? Ai niin, et tietenkään, koska jumalasi sanoi, että ihminen on luomakunnan kruunu. Mutta jos jumalasi olisi käskenyt syömään myös ihmisiä, tekisitkö sen?

Tässä joudun vain toteamaan, että olemme eri mieltä. Minusta eläimet tuntevat ja ajattelevat (ja näin olen ymmärtänyt tieteellisestikin olevan todistettu), eikä ihmisillä ole mitään oikeutusta kiduttaa ja tappaa niitä (paitsi aivan hätätilanteessa tietysti, pakko lisätä ettet tule viisastelemaan).

Mielipiteesi on minulle ok, saat syödä eläimiä jos haluat. En voi silti väittää, että kuulostaisit kovin empaattiselta ihmiseltä.
[/quote]
Sinä teet syntiä kun et syö eläimiä! Jumala loi ne meille että syömme niitä ja näin ollen et ota Jumalan lahjaa vastaa. Ihminen ei ole eläin vaan Jumalan kuva. Kuinka harhoissa sinäkin elät. Toivottavasti heräät ja avaat silmäsi.

Vierailija
108/109 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:15"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:55"] Ilman uskontoa ei ole moraalia. Huomaahan sen nykyihmisistä jotka itsekkäitä ja rahaahneita. [/quote]   Uskovaiset ovat vain itse sen verran kehittymättömiä, etteivät itse kykene muodostamaan moraalikäsityksiään vaan ottavat joidenkin muiden keksimiä älyttömiä moraalijuttuja, jotka syrjii ja rajottaa muiden elämää. Itse kun omillani aivoillani muodostin moraalini, niin se kuuluu suunnilleen näin:" kaikki saavat tehdä mitä haluavat, kunhan se ei vahingoita muita". Muilla viittaan laajasti niin ihmisiin, eläimiin kuin luontoonkin. Aikalailla reilu ja kaikenkattava, eikö? Mielenkiintoinen keskustelu muutens. Ap:lle toinen kysymys: opiskeletko koulus et:tä vai uskontoa? Mietin täs, et saakohan vanhemmat edes rajottaa lapsen valinnanvapautta tossa asiassa. T. Se 18-vuotias agnostikko [/quote] Mutta sinä et toimi moraaliisi mukaan edes joten se siitä sun moraalista. Kokoajan tapetaan, tuhotaan luontoa, Rikkaat riistää köyhiä jne. Moraalia ei ole ihmisellä joka ei usko Jeesukseen. [/quote] En tapa ihmisiä enkä eläimiä (siis välillisesti tarkoitan, en siis syö niitä). Yritän elää ympäristöystävällisesti ja kuluttaa eettisesti. Aina se ei ole helppoa, myönnän sen toki. Välillä huono omatunto painaa, mutta silloin muistutan itselleni, etten ole vastuussa kaikesta maailman pahasta. Kuinkas moraalisesti itse elät? Juu, en usko Jeesukseesi. Jumalasta en tiedä. Jumala saattaa olla olemassa, tai yhtä hyvin sitä ei ole. Samapa minulle. Jos joku loistava todiste puoleen tai toiseen löydetään, näkemykseni saattaa kallistua suuntaan tai toiseen. T. tuo, jolle vastasit [/quote] Eläimet on tarkoitettu syötäväksi. Jumala loi eläimet että ihmiset voimme herkutella niillä. Kuka nyt pelkkää rehua syö? Eläimillä ei ole tunteita niitä voi tappaa ilman tekemättä syntiä.

[/quote]

Ihminenkin on eläin. Herkutteletko ihmisilläkin? Ai niin, et tietenkään, koska jumalasi sanoi, että ihminen on luomakunnan kruunu. Mutta jos jumalasi olisi käskenyt syömään myös ihmisiä, tekisitkö sen?

Tässä joudun vain toteamaan, että olemme eri mieltä. Minusta eläimet tuntevat ja ajattelevat (ja näin olen ymmärtänyt tieteellisestikin olevan todistettu), eikä ihmisillä ole mitään oikeutusta kiduttaa ja tappaa niitä (paitsi aivan hätätilanteessa tietysti, pakko lisätä ettet tule viisastelemaan).

Mielipiteesi on minulle ok, saat syödä eläimiä jos haluat. En voi silti väittää, että kuulostaisit kovin empaattiselta ihmiseltä.
[/quote]
Sinä teet syntiä kun et syö eläimiä! Jumala loi ne meille että syömme niitä ja näin ollen et ota Jumalan lahjaa vastaa. Ihminen ei ole eläin vaan Jumalan kuva. Kuinka harhoissa sinäkin elät. Toivottavasti heräät ja avaat silmäsi.
[/quote]

Me olemme eläimiä, evoluution kautta älykkäämmiksi kehittyneitä. TÄMÄ ON TODISTETTU FAKTA, JOITA ET VOI USKOLLASI KUMOTA. Jos et usko, niin ole hyvä ja mene lukemaan evoluution todisteista, ja avaa silmäsi.

Vierailija
109/109 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio on pelkkä teoria tosin vahva sellainen. Se onko jumalaa olemassa ja tulkitaanko jumala hahmoksi vai "kaikeksi meitä ympäröiväksi" on pelkästään filosofisen ajattelun kautta jokaisen tulkittavissa. Uskovaisilla on kieroutunut kuva on että jumala ja uskonto ovat sama asia... :rollingeyes: ja oman "oikean" näkökannan järjestelmällinen tuputtaminen (ts. aivopesu) voi tehdä ajattelevan yksilön elämästä helvettiä. Itse kuljin äitini mukana pakosta helluntailaispiireissä ja kärsin suunnattomasti siitä, mutta onneksi isäni on ateisti/agnostikko, joka puhalsi pelin poikki. Myöhemmin minäkin oli ateisti. Nykyään olen agnostikko, mutta se minkälaisena näen jumaluuden/jumalan mahdollisuuden on aivan eri kuin mitä uskonnot opettavat. AP:lle voimia ja intoa tutkia tätä maailmaa omasta perspektiivistä eikä muiden valmiiksi antamasta vinkkelistä. Vinkkinä voin antaa, että silloin kun aika on sopiva niin tee selväksi että et usko jumalaan, mutta koska vanhempasi ovat ilmeisesti jumittuneet maailmankatsomukseensa niin voit kiittää siunauksista ja rukouksista ja ylläpitää jonkinsortin rauhaa. Miksi? miksipä ei, eihän sillä ole mitään konkreettista vaikutusta elämääsi rukoillaanko puolestasi vai ei.