Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tuumaat, jos perjantain työvuorosi myöhääntyy 15min-30minuutilla?

Vierailija
28.05.2015 |

Siis, jos sinun vaikka alkujaan piti päästä perjantaina klo 17 kotiin.

Nyt viikolla saisit tietää, että sinun on oltava 17.15 tai 17.30 asti. Vaihtoehtoja ei ole.

Mitä mietit?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:23"]No ihan sama, ei voi kenenkään perjantai olla pilalla vartin takia. Jos nyt ei ole lento lähdössä tai muuten polttava meno. Tuon verran joustoa odottaisin keneltä tahansa töitä tekevältä normaalitilanteessa. [/quote] Sitten varmaan pomona annat minulle 100 euroa taskurahaa joka perjantai?Tuon verran joustoa odotan kaikilta vähän paremmin tienaavilta [/quote] Satanen palkkaa vartista? Sinä taidat olla meistä se hyvätuloisempi.

[/quote]

Aika monessa paikassa saa haalarihommissa (ammattikoulupohjalla) parempaa palkkaa kuin toimistossa korkeammalla koulutuksella - Tai siis niillä "miesten" aloilla näin.

Vierailija
42/51 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:42"]

Ja kun ei tee lapsia niin ei tarvi vastata muusta kuin itsestään. 

[/quote]

Kukaan lapseton ei pidä huolta esim. ikääntyvistä vanhemmistaan?

Ai anteeksi. Ei tietenkään. Lapsien tekeminenhän on typerintä maailmassa, ja omat vanhempasi ne vasta idiootteja olivat, kun eivät älynneet pitää jäädä lapsettomiksi. Tästä seuraa luonnollisesti se, ettei heitä pidä koskaan auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy aika useinkin, kun vanhemmat päättävät tehdä ostoksensa Prismassa ennen lasten hakua. Parkkiksella sitten tungetaan ne lapset kaljabägien ja kolmen kauppakassin viereen takapenkille ilman ensimmäistäkään anteeksipyyntöä myöhästymisestä.

Joo, kyllä se vituttaa, paljonkin.

t. pph

Vierailija
44/51 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesti ei haittaisi (jos menetyn ajan saa sitten takaisin joku toinen päivä tai ylityöstä maksetaan), joka viikkoisena juttuna en hyväksyisi.

Vierailija
45/51 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pikemmin harvinaista, että lähden töistä tasan 8 h sinne tultuani. Työaika on kyllä 8 h, mutta usen jään vielä hoitamaan hommia loppuun "yliajalle". Joskus hommat menee niin, että olen vielä iltaseiskalta siellä, vaikka olen tullut aamuseitsemäksi. Se nyt vaan on tällaista minun työni. Tykkään siitä, ettei kelloa tarvitse vahtia, vaan tehdä,työt siihen pisteeseen, että on hyvä lähteä. Jos,mulla on joku meno iltapäivällä, laitan kalenteriin muistutuksen että pitää lähteä.

Vierailija
46/51 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ei olisi kiire hakemaan lapsia, niin ei varmaan haittaisi. Jos olisi taas pakko ehtiä esim päiväkotiin, ottaisin asian esille.

Vierailija
47/51 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:35"]

Myöhääntyy?

[/quote]

Ehkä ymmärsit kuitenkin?
[/quote]

Olisiko pidentyy mitään?

Vierailija
48/51 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan päättää melko itsenäisesti milloin, miten paljon ja missä töitäni teen. Mutta kun pomo ilmoittaa, että on tilanne päällä ja minua tarvitaan, teen ihan niin pitkää päivää, kuin on pakko. Viime vuonna istuin töissä pahimmillaan yli kaksi kertaa normaalit tunnit, eikä tullut mieleenkään valittaa. Jousto toimii molempiin suuntiin. Kesällä en ajatellut kovin montaa kertaa työpaikalla käydä, jollei jotain yllättävää hätätilannetta tule.

Vierailija
49/51 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla sadan tunnin työajan lisäyksellä vain korjattaisiin 20 vuotta vanha ajatusvirhe.

Tuolloin kuviteltiin, että kun työaikaa lyhennetään, niin sillä luotaisiin uusia työpaikkoja... Ajatusvirhe oli siinä, että vaikka tunteja vähennettiin, niin työnantaja joutui niistä vähennetyistä työtunneista kuitenkin maksamaan täyden palkan, eli ei pystynyt palkkaamaan puuttuville tunneille tekijöitä vaan työt piti saada tehtyä nopeammassa ajassa.

Vierailija
50/51 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:48"]

Tuolla sadan tunnin työajan lisäyksellä vain korjattaisiin 20 vuotta vanha ajatusvirhe.

Tuolloin kuviteltiin, että kun työaikaa lyhennetään, niin sillä luotaisiin uusia työpaikkoja... Ajatusvirhe oli siinä, että vaikka tunteja vähennettiin, niin työnantaja joutui niistä vähennetyistä työtunneista kuitenkin maksamaan täyden palkan, eli ei pystynyt palkkaamaan puuttuville tunneille tekijöitä vaan työt piti saada tehtyä nopeammassa ajassa.

[/quote]

Anteeksi, menee jo vuosikymmenet sekaisin, eli pekkaset tulivat jo 30 vuotta sitten.

Vierailija
51/51 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia venyy herkästi normaalina aamuvuoropäivänä. Otan tunnit toisena päivänä pois.