Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häiritsevä uni, jota en saa pois mielestä

Vierailija
14.06.2015 |

Näin unta, että olin alkanut seurustelemaan ikäiseni (23v) ortodoksijuutalaisen kanssa. Hänen äitinsä ei oikein suvainnut, että poika seurustelee ei-juutalaisen kanssa, niin poikaystäväni antoi minulle korun, joka antoi kuvan että olen juutalainen. Hän sanoi, että voisin esittää olevani jostain muusta rennommasta juutalaissuuntauksesta.
Häiritsevää unessa on se, että en tiennyt ennenkun unen jälkeen luin, että ortodoksijuutalaisuus on yksi tiukin suuntaus ja oikeastaan kaikki Suomen juutalaiset ovat niitä. Unessa oli selvillä se asetelma, ettei seksiä ennen avioliittoa. Myös koru jonka juutalais poikaystävä antoi, ei ollut Daavidin tähti vaan sellainen kädenmuotoinen koru. Googlasin sen ja löysin mikä se oli. Laitan kommentteihin linkin kun en muista nyt nimeä. Sitäkään aikaisemmin nähnyt.
Myös tämän juutalaisen ulkonäkö jäi selvästi mieleen. Etsin jopa häntä sinkuista juutalaisista (FB ryhmä). Ei löytynyt.
Ihan hullua että uni vaivaa näin paljon, mutta se oli vaan niin erilainen kun mun unet yleensä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ninja.fi/korut/kaulakorut/hamsa-riipus-p-9968.html
Suunnilleen tuon näköinen oli se koru

Vierailija
2/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista...mitä itse ajattelet "uskon asioista"? Kuulutko johonkin kirkkoon, seurakuntaan tai ylipäätään uskotko Jumalaan? Siksi kysyn koska minusta unesi viittaa siihen että sinulla on "huono omatunto" elämäsi suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulun tuohon luterilaiseen niinkuin vielä moni suomalaisista. Mutta enemmän olen sellainen, että pidän Jumalan olemassaoloa mahdollisena, mutta en ihan uskousko siihen.

Vierailija
4/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös nähnyt unta kädenmuotoisesta korusta. Laiton sen jalkaani suojaksi, kun kävelin paljain jaloin.

Jospa alintajuntasi varoittaa sinua jostakin seksisuhteesta / liian helppona naisena olemisesta / siitä että olet seksuaalisesti liian pidättyväinen?

Vierailija
5/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei osaako vielä joku sanoa jotain?
Tää on noloa mutta etsin facesta mun unien miestä :'D.
Ap

Vierailija
6/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:31"]Olen myös nähnyt unta kädenmuotoisesta korusta. Laiton sen jalkaani suojaksi, kun kävelin paljain jaloin.

Jospa alintajuntasi varoittaa sinua jostakin seksisuhteesta / liian helppona naisena olemisesta / siitä että olet seksuaalisesti liian pidättyväinen?
[/quote]

Hyvä arvaus. Oon ollut nyt pitkässä suhteessa, mutta meillä ei ole seksiä kun mun ei vaan tee mieli. Mun unissa kyllä äänen vaikka ketä, tää juutalaismieskin oli todella haluttava

Vierailija
7/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnet vetoa lähi-idän miehiin. Ehkä joku pizzanpaistaja on unessa saanut "soveliaammaan muodon". Uskonasiat viittaa seksuaalimoraalin, sillä niistähän järjestäytyneissä uskonnoissa on pitkälti kyse. Eli tunnet pientä omantunnon ristiriita oman halusi ja yhteiskunnan mielipiteiden kanssa. Todennäköisesti unen juutalaisuus viittaa islamiin ja muslimeihin jotka on tunnettuja kovasti seksuaalikurista. Unessahan tapahtuu usein näitä muodonmuutoksia kun alitajunta haluaa kätkeä liian kipeät tosiasiat tietoiselta mieleltä. Tuo käsikoru on selvä alitajunnan viesti että on ehkä turvallisinta tyytyä omaan käteen sen sijaan että lähtisit seuraamaan halujasi muslimimiehen kanssa. Tavallaan unen mies antaa sinulle luvan antamalla tuon käsikorun, että "tyydytä itsesi kädelläsi" sillä hänen oman uskontonsa kuri on liian kova ja siitä seuraisi sinulle vain ongelmia.

Vierailija
8/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

RelaA vaan:) jos on kiinnostusta ni tulee sit jutulle

Vierailija
9/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin edelleen untasi  (näen itse usein unia joilla on ollut sittemmin merkitystä todellisuudessa) ja yhä edelleen tulee mieleen, että sinulla ei ole kaikki kohdallaan "henkisessä elämässäsi". Toisaalta uni saattaa varoittaa sinua myös siitä, että joku ei olekaan niin "puhdas pulmunen" kuin mitä esittää ja että hän yrittää käyttää sinua hyväkseen (miehen ortodoksijuutalaisuus ja kuitenkin hän ikäänkuin kehoitti sinua huijaamaan). 

Haluaisit mitä ilmeisimmin että unesi mies olisi oikeasti olemassa...ikävä kyllä tällaiset unet harvoin ovat niin realistisia ja tuskin tässäkään unessa on mistään rakkausasioista oikeasti kyse. Sinuna varoisin ettet tule huijatuksi. (nro3)

Vierailija
10/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:39"]Tunnet vetoa lähi-idän miehiin. Ehkä joku pizzanpaistaja on unessa saanut "soveliaammaan muodon". Uskonasiat viittaa seksuaalimoraalin, sillä niistähän järjestäytyneissä uskonnoissa on pitkälti kyse. Eli tunnet pientä omantunnon ristiriita oman halusi ja yhteiskunnan mielipiteiden kanssa. Todennäköisesti unen juutalaisuus viittaa islamiin ja muslimeihin jotka on tunnettuja kovasti seksuaalikurista. Unessahan tapahtuu usein näitä muodonmuutoksia kun alitajunta haluaa kätkeä liian kipeät tosiasiat tietoiselta mieleltä. Tuo käsikoru on selvä alitajunnan viesti että on ehkä turvallisinta tyytyä omaan käteen sen sijaan että lähtisit seuraamaan halujasi muslimimiehen kanssa. Tavallaan unen mies antaa sinulle luvan antamalla tuon käsikorun, että "tyydytä itsesi kädelläsi" sillä hänen oman uskontonsa kuri on liian kova ja siitä seuraisi sinulle vain ongelmia.
[/quote]

Mä en ihan tähän usko. Must Lähi-idän miehet on puhtaasti ällöi. Koskaan pitänyt niitä haluttavana. Mä oon vielä semisti persu, niin pidän tota hyvin epätodennäköisenä.

Vierailija
11/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:45"]Mietin edelleen untasi  (näen itse usein unia joilla on ollut sittemmin merkitystä todellisuudessa) ja yhä edelleen tulee mieleen, että sinulla ei ole kaikki kohdallaan "henkisessä elämässäsi". Toisaalta uni saattaa varoittaa sinua myös siitä, että joku ei olekaan niin "puhdas pulmunen" kuin mitä esittää ja että hän yrittää käyttää sinua hyväkseen (miehen ortodoksijuutalaisuus ja kuitenkin hän ikäänkuin kehoitti sinua huijaamaan). 

Haluaisit mitä ilmeisimmin että unesi mies olisi oikeasti olemassa...ikävä kyllä tällaiset unet harvoin ovat niin realistisia ja tuskin tässäkään unessa on mistään rakkausasioista oikeasti kyse. Sinuna varoisin ettet tule huijatuksi. (nro3)
[/quote]

Joo tosiaan haluaisin, että tää olisi olemassa. Vaikka unessa ei paljoa puhuttu, niin tunsin suurta ihastusta/rakkautta häntä kohtaan siinä. Mietin jopa unessa, että voisin mennä hänen kanssaan nuorena naimisiinkin. Oikeasti olen niitä ihmisiä jotka menevät naimisiin lähempänä 30 ikävuotta kuin kahtakymmentä. Unessa ei se kuitenkaan selvinnyt, oliko mies niin harras juutalainen kun hänen äitinsä

Vierailija
12/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:39"]Tunnet vetoa lähi-idän miehiin. Ehkä joku pizzanpaistaja on unessa saanut "soveliaammaan muodon". Uskonasiat viittaa seksuaalimoraalin, sillä niistähän järjestäytyneissä uskonnoissa on pitkälti kyse. Eli tunnet pientä omantunnon ristiriita oman halusi ja yhteiskunnan mielipiteiden kanssa. Todennäköisesti unen juutalaisuus viittaa islamiin ja muslimeihin jotka on tunnettuja kovasti seksuaalikurista. Unessahan tapahtuu usein näitä muodonmuutoksia kun alitajunta haluaa kätkeä liian kipeät tosiasiat tietoiselta mieleltä. Tuo käsikoru on selvä alitajunnan viesti että on ehkä turvallisinta tyytyä omaan käteen sen sijaan että lähtisit seuraamaan halujasi muslimimiehen kanssa. Tavallaan unen mies antaa sinulle luvan antamalla tuon käsikorun, että "tyydytä itsesi kädelläsi" sillä hänen oman uskontonsa kuri on liian kova ja siitä seuraisi sinulle vain ongelmia. [/quote] Mä en ihan tähän usko. Must Lähi-idän miehet on puhtaasti ällöi. Koskaan pitänyt niitä haluttavana. Mä oon vielä semisti persu, niin pidän tota hyvin epätodennäköisenä.

[/quote]

Ehkä sitäkin suuremmalla syyllä alitajuntasi muunsi heidät juutalaisiksi unessasi, koska tietoinen mielesi ei ole vielä valmis vastaanottamaan totuutta alkukantaisista haluistasi.

Vierailija
13/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki nään jatkuvasti panounia. Mies pihtaa kolmatta kuukautta ja unissa on ihania miehiä. Ärsyttävää vaan saapa jossain ees.

Vierailija
14/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:32"]Hei osaako vielä joku sanoa jotain?
Ap
[/quote]
Rakastitko häntä unessa? Ja haluaisit saman tunteen myös oikeasti?
Minä näin joskus nuorena unessa elämäni miehen. Olin unessa tosi onnellinen ja mies liittyi olennaisesti onneeni. Unessa miehellä oli erikoinen nimi, jonka muistin herättyäni. Olen jo 40 ja ollut 14 vuotta naimisissa, mutta odotan edelleen jännityksellä mitä tapahtuu jos joskus kohtaan sen nimisen miehen.

Vierailija
15/15 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:32"]Hei osaako vielä joku sanoa jotain?
Ap
[/quote]
Rakastitko häntä unessa? Ja haluaisit saman tunteen myös oikeasti?
Minä näin joskus nuorena unessa elämäni miehen. Olin unessa tosi onnellinen ja mies liittyi olennaisesti onneeni. Unessa miehellä oli erikoinen nimi, jonka muistin herättyäni. Olen jo 40 ja ollut 14 vuotta naimisissa, mutta odotan edelleen jännityksellä mitä tapahtuu jos joskus kohtaan sen nimisen miehen.
[/quote]

Aika jännä juttu toi sun uni ku muistit vielä miehen nimen!
Joo rakastin tai olin ainakin kovasti ihastunut siihen juutalaiseen