Rikkaat ja hyvätuloiset pääsevät kuin koira veräjästä
SDP:n puheenjohtajan Antti Rinteen mukaan tänään julkistettu hallitusohjelma osoittaa, että porvarihallitus ajaa oikeistolaista politiikkaa.
Rinteen mukaan hallitusohjelman leikkaukset kohdistuvat ennen muuta pieni- ja keskituloisiin lapsiperheisiin, pienituloisiin eläkeläisiin ja työttömiin.
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 17:01"]Minä ja mieheni saatiin jo tarpeeksemme maksajan roolista ja lähdettiin. Viimeinen veronmaksaja sammuttakoon valot lähtiessään. Siinä teille vasureille hyvinvointivaltio.
[/quote]
Montako työpaikkaa tarjosit ennen lähtöäsi? Veroja on vaikea maksaa jos ei saa palkkatöitä. Pistäkää rikkaat raha kiertämään ihmisten eikä sijoituskikkailujen kautta
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 17:01"]Minä ja mieheni saatiin jo tarpeeksemme maksajan roolista ja lähdettiin. Viimeinen veronmaksaja sammuttakoon valot lähtiessään. Siinä teille vasureille hyvinvointivaltio.
[/quote]
Montako työpaikkaa tarjosit ennen lähtöäsi? Veroja on vaikea maksaa jos ei saa palkkatöitä. Pistäkää rikkaat raha kiertämään ihmisten eikä sijoituskikkailujen kautta
[/quote]
Oletko kokeillut työllistää itsesi? Mene jollekulle muulle kuin yrittäjälle itkemää, että montako työllistit. Työllistivät itsensä, ja se on enemmän kuin voit itse todeta!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:35"] Tuloerot pitää olla pienemmät jos haluaa SÄILYTTÄÄ hyvinvointivaltion se on ehdoton edellytys. Rikkaat viroon hopi hopi. liikudus liikudus. Rakennetaan se oikeiston tuhoama hyvinvointimaa uudestaan suomeen. [/quote] Muutama kaverini on Viroon jo firmansa perustanutkin jo. Itse olen ajatellut Espanjaa, noin muuttokohteena talveksi. Voin muuten sanoa että jos kaikki koulutetut ja varakkaat lähtevät Suomesta niin se jäljelle jäävä sakki ei saa aikaan yhtikäs mitään... ei ainakaan vaurasta valtiota jossa lahjakkaat haluavat olla, elää ja yrittää! :) [/quote] Lähde jo tänään ja älä tule takaisin. Saa joku työtön sinun työsi.
[/quote]
Ei hätää, lähden kyllä. Rahani aika pitkälle ovatkin jo ulkomailla.
Kun lähden tulen kyllä kesäksi takaisin ja joulun maissa nyt tietty.
En ole toisen palveluksessa ollut about 15 vuoteen -hoidan elantoni muulla tavalla -ja siksi voinkin asua kätevästi missä haluan.
Miksi muuten toivot minun lähtevän? Sehän on aina vaan huonompi Suomelle mitä vähemmän täällä kulutan rahaa? Ettei nyt vaan tunne ajaisi kylmän järjen edelle?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:03"]
SDP:n puheenjohtajan Antti Rinteen mukaan tänään julkistettu hallitusohjelma osoittaa, että porvarihallitus ajaa oikeistolaista politiikkaa.
Rinteen mukaan hallitusohjelman leikkaukset kohdistuvat ennen muuta pieni- ja keskituloisiin lapsiperheisiin, pienituloisiin eläkeläisiin ja työttömiin.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201505270165148_uu.shtml
[/quote]
Kaksi ylintä tulodesiiliä maksaa noin puolet kaikista veroista. Eikö rikkaita muka oikeasti teidän mielestänne veroteta tarpeeksi?
Toki heikompiosaisia pitää tukea, mutta myös köyhät voisivat omalta osaltaan osallistua talkoisiin. Tällaisia keinoja voisivat olla vaikka vastuun ottaminen omasta terveydestä, ylenmääräisen lisääntymisen lopettaminen ja omien ongelmien pitäminen itsellään eikä niden kaataminen jälkipolvien niskaan.
Aivan uskomatonta, kuinka hyväosaisia syyllistetään jatkuvasti. Juuri he maksavat tämän maan veroista ison osan ja pyörittävät yhteiskuntaa. Pitäisikö heidän tehdä se ilmaiseksi? Sitten on ne varsinaiset ökyrikkaat, joita on katoavan pieni osa suomalaisista. Suomen olosuhteet on tehty niin huonoksi, että pääomat luonnollisestikin karkaavat ulkomaille.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:39"]
Maksan tuloistani 28% veroa tuloni ovat miljoona luokkaa..... repikää siitä.
[/quote]
Jos tulosi oikeasti ovat miljoonaluokkaa, maksat silti 280 000 euroa veroa. Se on vuodessa enemmän kun useimmat meistä maksavat vuosikymmenissä. Kiitti vaan :)
Pomoille ja muille hyvätuloisille lisää liksaa. Palkkatuloja verotetaan rankasti ja se tietää lissää verotuloa. Maksetut palkat ovat pois kevyesti tai olemattomasti verotetuista osinkotuloista. Isopalkkaisten palkanalennukset kolahtavat omaan nilkkaamme ja osinkotuloja saavat nauravat tyhmille.
PS. Julkisen sektorin suuria palkkoja pitää leikata. Palkankorotukset vain yksityisen sektorin isopalkkaisille.
Olen tällainen suht hyvätuloinen eli nettoa tulee 3700e/kk. Ostin keväällä uuden auton ja maksoin siitä 40000e josta napsahti valtiolle autovero ja alv eli noin 15000e. Että siinä on mun panos valtion budjettiin. Jos hyvätuloisia verotetaan lisää niin ne alkavatkin vaihtaa autoa 4 vuoden välein 3 vuoden asemesta ja se onkin jo melkoinen veropotti joka siinä menetetään.
Hei te "köyhät" jotka valitatte ja syyllistätte "rikkaita". Otetaan siis 2014 tilastofaktaa
"Rikkaat" eli Suomessa 2014 eniten ansaitsevaan 10 prosenttiin pääsi, kun kuukausipalkka ylitti 5364 euroa. No jotka tienaavat tämän tai enemmän maksavat jo nyt hyvinvointiyhteiskunnan ylläpidosta 70%. Hei eivät saa tulonsiirtoja (= tukia) koska ovat hyvätuloisia niin he vain maksavat, että pieni ja keskituloisille voidaan taata hyvinvointiyhteiskunnan palvelut. Ja monen mielestä näitä pahilsilta pitäisi ottaa lisää pois kun ovat syyllistyneet "rikokseen" eli hyvä tuloiseen työhön.
Tähän 10% eniten tienaavien palkkaryhmään kuuluvia ammattiryhmiä olivat 2014 yleisesti: lääkärit, professorit, yrityksen/järjestön/yhdistyksen ylin johto, vakuutusalan palvelumyyjät, vanhemmat asiantuntijat, erityisasiantuntijat, myyntijohto, ylemmät virkamiehet, proviisorit, asianajajat, kiinteistövälittäjät, proviisorit, kapteenit ja perämiehet, professorit ja yliopettajat, geologit, lääke-esittelijät ja myynti-insinöörit, ohjelmistokehittäjät, toimitussihteerit, vahinkotarkistajat, urheiluvalmentajat, arkkitehdit, AMK ja yliopiston lehtorit jne.
Niinpä niin. Pääomatuloja pitäisi verottaa kovemmin.
Kun Måsse saa helpotuksen pääomatuloihin, työnantajamaksuihin jne. Måsse yleensä kiittää lähtemällä kuluttamaan ylimääräiset rahansa ulkomaille.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:35"]
Tuloerot pitää olla pienemmät jos haluaa SÄILYTTÄÄ hyvinvointivaltion se on ehdoton edellytys. Rikkaat viroon hopi hopi. liikudus liikudus. Rakennetaan se oikeiston tuhoama hyvinvointimaa uudestaan suomeen.
[/quote]
Muutama kaverini on Viroon jo firmansa perustanutkin jo.
Itse olen ajatellut Espanjaa, noin muuttokohteena talveksi.
Voin muuten sanoa että jos kaikki koulutetut ja varakkaat lähtevät Suomesta niin se jäljelle jäävä sakki ei saa aikaan yhtikäs mitään... ei ainakaan vaurasta valtiota jossa lahjakkaat haluavat olla, elää ja yrittää! :)
[/quote]
Joo, kaikki työttömät ovatkin kouluttamattomia tolloja. Ja toisessa ketjussa vingutaan kun Suomessa on ilmainen koulutus ja liikaa opintotukia.