Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja hyvätuloiset pääsevät kuin koira veräjästä

Vierailija
28.05.2015 |

SDP:n puheenjohtajan Antti Rinteen mukaan tänään julkistettu hallitusohjelma osoittaa, että porvarihallitus ajaa oikeistolaista politiikkaa.

Rinteen mukaan hallitusohjelman leikkaukset kohdistuvat ennen muuta pieni- ja keskituloisiin lapsiperheisiin, pienituloisiin eläkeläisiin ja työttömiin. 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201505270165148_uu.shtml

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"SDP:n puheenjohtajan Antti Rinteen mukaan tänään julkistettu hallitusohjelma osoittaa, että porvarihallitus ajaa oikeistolaista politiikkaa."

Minkähänlaista politiikkaa Rinne ja SDP porvarihallitukselta oikein odottivat?

Suomessa on eduskuntavaalien äänestystuloksen mukainen hallitus ja se on aivan oikein.

Vierailija
42/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Populisti Rinne taas äänessä kaksoisleuka täristen. Faktahan on, että Rinteen poikaa korpeaa, kun ei itse saanut olla mukana tuon hallitusohjelman julkaisutilaisuudessa. Ohjelma sinänsähän oli todella pehmeä eikä mitään oikeistolaisuutta nähnytkään, mitään sellaista ei ohjelmassa ollut mitä ei Rinne itsekin olisi allekirjoittanut jos olisi hallitukseen päässyt. Viran puolesta Antti valittaa, eipä muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:11"]

Yhteiskunnan tukia joudutaan tässä taloustilanteessa leikkaamaan.

Eivät "rikkaat ja hyvätuloiset" juurikaan tukia nosta, heidän veroillaan niitä sen sijaan kustannetaan.

[/quote]

Hei ihan oikeasti mene nyt vaikka jonnekin suomalaiselle klubille jauhamaan tuota kokkaripaskaa.

[/quote]

En mene, siellä on Antti Rinne! 

Vierailija
44/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:01"]

Maksan tällä hetkellä palkastani noin 50 % veroa, joten on turha tulla sanomaan, että talkoisiin ei osallistuta. Lisäksi asuntolainan koron vähennysoikeus pieneni ja päivähoitomaksut kasvoivat ja kaikki on kolahtanut itselle. Kyllä tällä verotuksella miettii jatkuvasti tämän työnteon mielekkyyttä samalla kun haukutaan, että pitäisi maksaa lisää.

[/quote]

Ne maksavat, jotka pystyvät. Tyhjästä kun on paha nyhjästä, nääs.

Hei, mä tiedän, lopetetaan koko Suomi, kun kukaan ei halua maksaa tai pysty maksamaan enää mistään mitään kenellekään!!

Vierailija
45/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:39"]

Jännä, että ne samat "köyhät" rupusakit, jotka olisi kinumassa kaiken mitä irti lähtee ja vouhkaavat, että solidaarisuuden nimissä pitää heikommista huolehtia, eivät kuitenkaan itse toimi samoin. Sama porukka on kuitenkin kovaäänisesti leikkaamassa kehitysapua, kirkollisveroa jne.

Täällä on kuitenkin käytännössä kaikilla joninlainen katto pään päällä ja oikeasti vaikeasti köyhille jopa leipäjonot. Kaikki saavat toimeentulotukea ja ties mitä tukea, lapsilisää ja terveydenhoidon. Lapset saavat neuvolan ja rokotukset, aikuisetkin lääkkeet! On kännykkä, netti ja vaatetta. Laskut voit kiikuttaa sossuun. Huoli nostaa jouluna päätään kun tajutaan ettei omien typerien valintojen vuoksi pystytäkään ostamaan lapsille älypuhelinta ja kaikkea samaa mitä palkansaaja lapselleen on vuoden mittaan kovalla työllä säästänyt. Mutta ei hätää, kyllä mutu auttaa ja ei kun nimi joulupuukeräykseen. Jos Suomessa on niin köyhä ettei ruokaan, kattoon ja vaatteisiin ole varaa, saa todella jo katsoa peiliin.

Ottakaa huomioon, että olette maailman mittapuulla todella äveriäitä. Eikö teidän rahansiirtologiikalla pitäisi nyt pitää niistä heikommista huolta? Miltä tuntuisi kun joka tukieurosta silpaistaisiin teiltä kysymättä 45% vaikkapa Aasian köyhille? Ai olit ajatellut perheellesi hankkia jotain, sori ei käy kun muutkin haluaa osansa teidän kukkarosta. Vai oliko niin, että ei se muista huolta pitäminen ja solidaarisuus koskekaan teitä? Koska kyllä ne muut hoitaa ja auttaa.

[/quote]

Osuva kirjoitus. Suomalainen köyhä on kyllä todella itsekäs. 

Vierailija
46/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:42"]

Jännä, että ne samat "köyhät" rupusakit, jotka olisi kinumassa kaiken mitä irti lähtee ja vouhkaavat, että solidaarisuuden nimissä pitää heikommista huolehtia, eivät kuitenkaan itse toimi samoin. Sama porukka on kuitenkin kovaäänisesti leikkaamassa kehitysapua, kirkollisveroa jne.

Täällä on kuitenkin käytännössä kaikilla joninlainen katto pään päällä ja oikeasti vaikeasti köyhille jopa leipäjonot. Kaikki saavat toimeentulotukea ja ties mitä tukea, lapsilisää ja terveydenhoidon. Lapset saavat neuvolan ja rokotukset, aikuisetkin lääkkeet! On kännykkä, netti ja vaatetta. Laskut voit kiikuttaa sossuun. Huoli nostaa jouluna päätään kun tajutaan ettei omien typerien valintojen vuoksi pystytäkään ostamaan lapsille älypuhelinta ja kaikkea samaa mitä palkansaaja lapselleen on vuoden mittaan kovalla työllä säästänyt. Mutta ei hätää, kyllä mutu auttaa ja ei kun nimi joulupuukeräykseen. Jos Suomessa on niin köyhä ettei ruokaan, kattoon ja vaatteisiin ole varaa, saa todella jo katsoa peiliin.

Ottakaa huomioon, että olette maailman mittapuulla todella äveriäitä. Eikö teidän rahansiirtologiikalla pitäisi nyt pitää niistä heikommista huolta? Miltä tuntuisi kun joka tukieurosta silpaistaisiin teiltä kysymättä 45% vaikkapa Aasian köyhille? Ai olit ajatellut perheellesi hankkia jotain, sori ei käy kun muutkin haluaa osansa teidän kukkarosta. Vai oliko niin, että ei se muista huolta pitäminen ja solidaarisuus koskekaan teitä? Koska kyllä ne muut hoitaa ja auttaa.

[/quote]

Tämän kirjoittaja ei ole koskaan ollut pienituloinen tai työtön eikä tiedä mitään siitä todellisuudesta. Toivottavasti pilkka kolahtaa vielä myös omaan nilkkaasi. Minkälaisessa Suomessa sinä oikein mahdatkaan asua? Et ainakaan tosi-Suomessa.

[/quote]

Ja millä perusteella arvelet näin? Tiedoksesi, että olen yh-äidin lapsi (yksi kolmesta) ja todella tiukka on ollut lapsuuteni budjetti. Neljä henkilöä kaksiossa, äiti nukkui patjalla lattialla. Harrastuksia ei juuri ollut kun rahaa ei jäänyt. Isä lähti kollegansa matkaan kun nuorin veljeni oli vasta 4kk. Ja ei se opiskeluaikakaan mitään rahalla mässäilyä ollut. Kuitenkin, opsikelin ja nyt olen hyväpalkkaisessa työssä kaikista heikoista lähtökohdista huolimatta. Ja miksi? Siksi,että en halunnut lapsilleni samanlaista kaikesta tinkimistä kuin itse olen kokenut. Siksi. Ja emme käyneet sossun luukulla, vaan äiti teki töitä ja me sitten teinistä asti milloin mitäkin mainosten jakelua, hanttihommia, urheiluvalmennusta jne. Ihan hyvin me pärjättiin ja opittiin elämään ja ottamaan vastuuta. Äiti opetti, että ei voi jättäytyä sohvalle ruikuttamaan. Emme kinuneet toimeentuloamme muilta, joten koen olevani oikeutettu arvostelemaan elämänkoululaisten valintoja.

Vituttaa nyt kovan työn tehneenä, että nyt sitten saa elättää niitä, jotka jäivät märehtimään lähtökohtiaan ja piehtaroimaan siihen itsesäälin. Sen sijaan olisi voinut ottaa itseään niskasta kiinni ja TEHDÄ ITSE asialle jotain. Muuttaa työn perässä, jättää lapsiluku pienemmäksi, opiskella lisää, lukea kieliä, pitää huolta terveistä elintavoista niin töissä jaksaisikin paremmin eikä tarvitsisi valittaa ettei voi sitä eikä tätä työtä ottaa vastaan kun terveys ei kestä...

Vierailija
47/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:10"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:25"]Rikkaat ne valuuttapakoa kasvattavat rikkaat ne hyötyvät rikkaat ovat aiheuttaneet pankkikriisin. Rikaiden tiellä on espanjakin.. Köyhä ei ole se joka masinoi mitään ongelmia(vielä), hän ostaa vain mistä kohtuuhinnalla saa mieleistään laatua. Ongelma on juuri rikkaissa ja kaurismäki on oikeassa kun on sanonut että prosentti rikkaista tulisi tappaa. Maailman parempaan suuntaan kehittymistä estävät rikkaat eivätkä köyhät jotka kuluttavat vain tarpeeseen ilman keplottelua ja huijaamista. [/quote] Köyhä nostaa tukia, koska ne ovat hänen oikeutensa. Monet lypsävät systeemistä kaiken mitä irti saavat. Sitten huudetaan ja haukutaan ne, jotka nekin rahat ovat sinne maksaneet. Kateellisen osa ei ole helppo. MutMutta jos minä teen kellon ympäri töitä yritykselleni, maksan verot moneen kertaan kaikesta saamastani rahasta. Olen itse kusessa jos työntekijä sairastuu. Niin voit olla varma, että tarpeeksi maksan jo joka köyhälle. Omalle perheellenikö ei saisi jäädä mitään. Huhhuh! [/quote] Kysymys kuuluu: miksi vaivaudut? Miksi leikit marttyyriä aina vain? [/quote] Kukahan tässä marttyyria leikkii :D

[/quote]

Nyyh, nyyh, miksei mun perhe sais mittää saara, nyyh, nyyh - kuulostaa minusta sellaisen marttyyrin kruunun hakemiselta, ettei pahemmasta väliä: lopeta se mitä teet, niin perheesi saa kaiken. Helppoa kuin heinänteko.
[/quote]

Nyt puheissasi ei ole enää mitään järkeä :D

Vierailija
48/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:16"]

suomessa on maailman viidenneksi pienimmät tuloerot ja jengi on lynkkaamassa porvareita päivästä toiseen. Kaikki on rikkaiden vika.

[/quote]

Suomessa tuloerot lähtivät kasvuun 80-luvulla, jonka puolivälissä Kokoomus pääsi takaisin valtaan....puhuttiin hallitusta rakennemuutoksesta, mutta talouspoliittiset ratkaisut johtivat talouden ylikuumenemiseen. 

Kaikki varmasti muistamme 90-luvun. Samoin kuin Hallitukset, joissa Kokoomuksella on ollut pääministerin paikka. Eipä hyvin ole mennyt. Pikemminkin päin helvettiä.

Oheisessa linkissä oikeaa tietoa (Tilastokeskus) tuloeroista eri Euroopan ja OECD-maissa:

http://tilastokeskus.fi/til/tjt/2012/04/tjt_2012_04_2014-05-27_kat_003_fi.html

Vierailija
49/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloerot pitää olla pienemmät jos haluaa SÄILYTTÄÄ hyvinvointivaltion se on ehdoton edellytys. Rikkaat viroon hopi hopi. liikudus liikudus. Rakennetaan se oikeiston tuhoama hyvinvointimaa uudestaan suomeen.

Vierailija
50/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:35"]

Tuloerot pitää olla pienemmät jos haluaa SÄILYTTÄÄ hyvinvointivaltion se on ehdoton edellytys. Rikkaat viroon hopi hopi. liikudus liikudus. Rakennetaan se oikeiston tuhoama hyvinvointimaa uudestaan suomeen.

[/quote]

MUTTA vasta kun rikkaat lähtevät maasta tai ovat mukana rakentamassa sitä ei nähtävästi neljään vuoteen.

Vierailija
51/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:35"]

[/quote]

Muutama kaverini on Viroon jo firmansa perustanutkin jo.

Itse olen ajatellut Espanjaa, noin muuttokohteena talveksi.

Voin muuten sanoa että jos kaikki koulutetut ja varakkaat lähtevät Suomesta niin se jäljelle jäävä sakki ei saa aikaan yhtikäs mitään... ei ainakaan vaurasta valtiota jossa lahjakkaat haluavat olla, elää ja yrittää! :)

Vierailija
52/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan tuloistani 28% veroa tuloni ovat miljoona luokkaa..... repikää siitä.

Vierailija
53/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:42"]

[/quote]

Tämän kirjoittaja ei ole koskaan ollut pienituloinen tai työtön eikä tiedä mitään siitä todellisuudesta. Toivottavasti pilkka kolahtaa vielä myös omaan nilkkaasi. Minkälaisessa Suomessa sinä oikein mahdatkaan asua? Et ainakaan tosi-Suomessa.

[/quote]

Ja millä perusteella arvelet näin? Tiedoksesi, että olen yh-äidin lapsi (yksi kolmesta) ja todella tiukka on ollut lapsuuteni budjetti. Neljä henkilöä kaksiossa, äiti nukkui patjalla lattialla. Harrastuksia ei juuri ollut kun rahaa ei jäänyt. Isä lähti kollegansa matkaan kun nuorin veljeni oli vasta 4kk. Ja ei se opiskeluaikakaan mitään rahalla mässäilyä ollut. Kuitenkin, opsikelin ja nyt olen hyväpalkkaisessa työssä kaikista heikoista lähtökohdista huolimatta. Ja miksi? Siksi,että en halunnut lapsilleni samanlaista kaikesta tinkimistä kuin itse olen kokenut. Siksi. Ja emme käyneet sossun luukulla, vaan äiti teki töitä ja me sitten teinistä asti milloin mitäkin mainosten jakelua, hanttihommia, urheiluvalmennusta jne. Ihan hyvin me pärjättiin ja opittiin elämään ja ottamaan vastuuta. Äiti opetti, että ei voi jättäytyä sohvalle ruikuttamaan. Emme kinuneet toimeentuloamme muilta, joten koen olevani oikeutettu arvostelemaan elämänkoululaisten valintoja.

Vituttaa nyt kovan työn tehneenä, että nyt sitten saa elättää niitä, jotka jäivät märehtimään lähtökohtiaan ja piehtaroimaan siihen itsesäälin. Sen sijaan olisi voinut ottaa itseään niskasta kiinni ja TEHDÄ ITSE asialle jotain. Muuttaa työn perässä, jättää lapsiluku pienemmäksi, opiskella lisää, lukea kieliä, pitää huolta terveistä elintavoista niin töissä jaksaisikin paremmin eikä tarvitsisi valittaa ettei voi sitä eikä tätä työtä ottaa vastaan kun terveys ei kestä...

[/quote]

Lähtökohdistasi huolimatta tunnet oudon vähän sympatiaa vähäosaisia kohtaan. 

Kyllä monen yksinhuoltajan tilanne tänään on aivan sama kuin teillä aikoinaan. 

Työttömät ovat suurin osa koulunsa käyneitä, kasvava joukko jopa korkeakoulutettuja. Ikävää tuollainen tavallisten ihmisten aiheeton syyllistäminen. 

Työn perässä Suomessa on muutettu suurin joukoin aina. Sekä Suomen sisällä, että ulkomaille. En näe mitään järkeä siinä, että kansalaisemme muuttavat ulkomaille työn perässä, kyllä  työ on saatava tänne, jotta yhteiskuntamme pysyisi koossa ja jatkuisi, sinuakin ja sinun lapsiasi varten.

Sama koskee lasten tekemistä, yhteiskunnan jatkuvuuden kannalta se on erittäin tärkeää. Suomessa syntyvyys on laskenut 70-luvulta lähtien. Siksipä päättäjämme haluavat meille nyt maahanmuuttajia tekemään lapsia. Kumpi sinusta on parempi?

Sinä ilmeisesti kuvittelet olevasi jonkinlainen sankari. Oman elämäsi suhteen saatat ollakin. Minä ja moni muukin voisi kertoa sinulle lisää erilaisia sankaritarinoita, joten et ole saanut mitään ainutlaatuista aikaiseksi.

Outo katkeruus kuultaa kirjoituksestasi. Etkö sittenkään ole elämääsi tyytyväinen?

Vierailija
54/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut sen tarpeellisen työn nytkin tekevät joten terve menoa espanjaa olaaa.. Ainakin minä alan hommiin kun poistut maasta, mutta näillä ehdoilla vasta kun poistut ja ehkä sitten 4v päästä. Sinun ei tarvitse myöskään kantaa taidoistani huolta. Tosin onhan se liikuttavaa että esität olevasi huolissamme miten me pärjäisimme! Paitsi että taisi olla pelkoa ja epävarmuutta omasta tulevaisuudestasi ja siksi uhoat.

Vitsejä hassuja, nämä uskikset jotka itse omin käsin luulevat kantavansa jotain tärkeää taakkaa jos käynyt koulun ja on rahaa.. Esteitä kehitykselle olette..

Espanjassa on jo paljon suomalaisia joihin iso osa espanjalaisista on jo vituuntunut. Muista että voit kitata vähemmän verotettua(maistuu paremmalle) viiniä muiden mukana espanjassa, mutta varo ettei käy niin kuin kälviällä.

Noutaja tulee varmasti kohdallesi niin kuin kaikille luuletko saavasi rahat matkaan? Oletko pettynyt jos et saa?

Vierailija
55/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:18"]Mistä se raha sitten olisi pitänyt ottaa? Itse olen se köyhä ja saan jopa asumistukea mutta silti mielestäni ihan oikein että kiristetään kaikkea.
Mistä ap sinun mielestä pitäisi leikata että saadaan säästöjä?
[/quote]

No rikkailta tietysti, leikataan niiltä vaikka päät irti jos ei ole muuta leikattavaa, saatanan rikkaat kun ovat menneet rikastumaan!!11

T. Elämän koululainen

Vierailija
56/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi alkoiko pikkurikas esittämään elämänkoululaista jota niin syvästi vihaa. Ottaako noin koville? Hivele vähän rahaa haavoihin..  Paljastuit tuolla T. elämänkoululainen  olaaa olaa!

Vierailija
57/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:50"]

Muut sen tarpeellisen työn nytkin tekevät joten terve menoa espanjaa olaaa.. Ainakin minä alan hommiin kun poistut maasta, mutta näillä ehdoilla vasta kun poistut ja ehkä sitten 4v päästä. Sinun ei tarvitse myöskään kantaa taidoistani huolta. Tosin onhan se liikuttavaa että esität olevasi huolissamme miten me pärjäisimme! Paitsi että taisi olla pelkoa ja epävarmuutta omasta tulevaisuudestasi ja siksi uhoat.

Vitsejä hassuja, nämä uskikset jotka itse omin käsin luulevat kantavansa jotain tärkeää taakkaa jos käynyt koulun ja on rahaa.. Esteitä kehitykselle olette..

Espanjassa on jo paljon suomalaisia joihin iso osa espanjalaisista on jo vituuntunut. Muista että voit kitata vähemmän verotettua(maistuu paremmalle) viiniä muiden mukana espanjassa, mutta varo ettei käy niin kuin kälviällä.

Noutaja tulee varmasti kohdallesi niin kuin kaikille luuletko saavasi rahat matkaan? Oletko pettynyt jos et saa?

[/quote]

Viru kudsuu suomipoek viru gudsuu

Vierailija
58/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni saatiin jo tarpeeksemme maksajan roolista ja lähdettiin. Viimeinen veronmaksaja sammuttakoon valot lähtiessään. Siinä teille vasureille hyvinvointivaltio.

Vierailija
59/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:35"]

[/quote]

Muutama kaverini on Viroon jo firmansa perustanutkin jo.

Itse olen ajatellut Espanjaa, noin muuttokohteena talveksi.

Voin muuten sanoa että jos kaikki koulutetut ja varakkaat lähtevät Suomesta niin se jäljelle jäävä sakki ei saa aikaan yhtikäs mitään... ei ainakaan vaurasta valtiota jossa lahjakkaat haluavat olla, elää ja yrittää! :)
[/quote]
Lähde jo tänään ja älä tule takaisin. Saa joku työtön sinun työsi.

Vierailija
60/73 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteiskunta ei kykene antamaan työtä jolla elättää itsensä, sen kuuluu antaa suoraan rahaa. Ja se mitä joku hankkii työstään voi olla enemmän kuin mitä oikeasti ansaitsisi.