Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vanhusten hoitotyöstä

Vierailija
25.01.2022 |

Tämä ala ja alan vaihto entisestä kiinnostaisi, mutta epäilyttää kun haukutaan paljon.
Te joilla kokemusta alasta, plussat ja miinukset? Työn raskaudesta puhutaan paljon. Onko raskaus kiireestä, nostoista, vuorotyöstä vai mistä johtuvaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemani 68 vuotias sairaanhoitaja on edelleen säännöllisesti hoitotyössä, ensiapu poliklinikalla Englannissa.

Vierailija
2/7 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire ehkä pahimpana. Tietysti työvuorotkin saattavat olla välillä kuormittavia, eikä nostamisilta ja epäergonomisilta työasennoilta voi välttyä kokonaan vaikka nykyään kaikenlaisia apuvälineitä onkin. Itse pidin työstä yllättävän paljon. Alunperin piti vain tehdä vähän keikkaa oman työn ohella (olen siis muutenkin hoitoalalla), mutta jäinkin sitten kokonaan tälle tielle moneksi vuodeksi. Lopulta kuitenkin palasin takaisin ”omiin hommiin” kun hoivakodissa jossa olin tehtiin isoja muutoksia joihin en halunnut mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä puolia vanhusten hoitotyös:

+ Saa ite käytännös valita työpaikkansa, koska töitä kyl riittää

+ Asiakkailta saa välillä kiitosta hyvästä hoidosta

Huonoja puolia:

- Vuorotöitä, etenkin kolmivuorotyö on pidemmän päälle raskasta

- Hoitokodeissa työ saattaa olla fyysisesti aika raskasta ku on paljon huonokuntoisia potilaita

- Kiire. Sekin kyl riippuu työpaikasta. On työpaikkojaki mis on ihan suht. hyvä hoitaja mitoitus

- Seksuaalinen ahdistelu, varsinki osa miehistä saattaa heittää härskejä kommentteja ja/tai kosketella epäasiallisesti

- Väkivalta, muistisairaat saattaa joskus yrittää lyödä tai raapia

Vierailija
4/7 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon paikasta,työkavereista ja vanhuksista. Siitä millainen ilmapiiri on ja onko tarpeeksi hoitajia. Siitä minkä kuntoisia vanhukset on ja kuinka kiukkusia.

Vierailija
5/7 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa suosittelette: hoivakoti vai kotihoito? Tai siis kummankin hyvät ja huonot puolet.

Vierailija
6/7 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia kiitos :)

Vierailija
7/7 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussia: päivät ovat yleensä erilaisia ja vaihtelevia, ihmisten kanssa kun töitä tehdään. työvuorot yleensä kuluvat nopeasti.asiakkaat,joiden kanssa työtä tehdään ovat osin ihan mukavia. Palkkaa nostavat vuorolisät.

Miinusta: viikonloppuisin harvoin vapaata, koska vuorotyö. Itseä ei haittaa, kun on koronarokotteet otettu, mutta joku voisi pitää miinuksena myös sitä, että alalla se rokotepassi tarvitaan.Osa asiakkaista on hankalia, ilkeitä ja toisinaan agressiivisiakin. Työ on kiireistä ja raskasta. Fyysistä voimaa vaativia työvaiheita on edelleenkin runsaasti, Selkä on kovilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme