Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Oulu vai Tampere?
28.05.2015 |
Kumpaan muuttaisitte mieluummin? Mitä hyviä ja huonoja puolia näissä molemmissa kaupungeissa on? :) Tarkoituksena laittaa ylös plussia ja miinuksia, jotta vähän selkenisi muuttosuunnitelmat, molemmat vaikuttavat kivoilta kaupungeilta.
Kommentit (46)
Oululaiset pällistelee muita ihmisiä kuin lehmä uutta veräjää.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tampere on Helsingin ohella ainoa Suomen kaupunki, jossa on edes vähän ison kaupungin tuntua. Oulussa keskusta on ihan kivan kodikas kesällä, mutta muuten kaupunki ei kyllä ole sinne päinkään mitä Tampere on nykyään.
Merenranta vie aina voiton sisämaasta eli Oulu.
Suoraan stadiin vaan. Tampere on aivan hirvittävä juntti la jossa Popeda soi ja lätkäjätkät rulaa.
Alue: Aihe vapaa
Olen Tampereelta kotoisin mutta jo useamman vuoden Oulussa asunut. Tampere on mulle maailman paras ja rakkain kaupunki ikuisesti, mutta olen kotiutunut ja kiintynyt myös Ouluun. Tavallaan Oulun pieni keskusta on söpö ja viihtyisä, kesällä Oulu on kiva kaupunki. Meren läheisyys on myös iso plussa, mutta talvella pieni miinus koska sieltä käy hyytävä tuuli. Oulussa on myös talvella selvästi lyhyempi päivä kuin Tampereella, mutta vastaavasti kesällä paljon valoisampaa. Ostosmahdollisuudet ja nähtävyydet on Oulussa vähissä Tampereeseen verrattuna.
Ja sitten vähän muusta elämänmenosta... No, Oulussa periaatteessa ihmiset on ystävällisempiä ja välittömämpiä (tämä on hyvä asia esim. asiakaspalvelussa, se on Oulussa yleensä avuliaampaa ja ystävällisempää), siinä missä tamperelaiset ovat pidättyvämpiä ja huolehtivat vain omista asioistaan. Mutta mun mielestä tamperelaiset on aidompia, oululaiset toljottavat suu auki kaikkea ja kaikkia, valittavat ja narisevat ihan kaikesta ja olettavat muiden asioiden kuuluvan heille. Oulussa sua töllätään ihan siksi että olet olemassa, tamperelaiset taas pitää kyttäämistä epäkohteliaana eivätkä kehtaa tuijottaa puolta sekuntia kauempaa vaikka ajaisit yksipyöräisellä vessapaperipaketeilla jongleeraten :D