Eikö olekin ihanaa kun kauppaketjut ja yritykset alkavat nyt toden teolla luopua käteisen käytöstä ja vastaanottamisesta?
Pian ei enää tarvitse räknätä likaisia seteleitä tai kolikoita, eikä pelätä ryöstetyksi tulemista.
Lompakkoa ei tarvitse kannistella ympäriinsä, eivätkä kolikot kilise ja paina taskussa.
Maksaminenkin käy supernopeasti korttia vain vilauttamalla
Kommentit (7)
Jokuko tällä hetkellä sitten pakottaa sut käyttämään käteistä?
Ei ole. En tule asioimaan mokomissa liikkeissä.
Mä kerään ensin ostoskärryt täyteen, laitan hihnalle, jos ei käteinen kelpaa sanon kiitos hei.
Vierailija kirjoitti:
Mä kerään ensin ostoskärryt täyteen, laitan hihnalle, jos ei käteinen kelpaa sanon kiitos hei.
Se ettei oteta käteistä vastaan pitää ilmoittaa jo selvästi kaupan ovella ennen kun menet sisälle puotiin. Tosin kenenkään ei ole pakko osata lukea tai nähdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei oteta käteistä vastaan pitää ilmoittaa jo selvästi kaupan ovella ennen kun menet sisälle puotiin. Tosin kenenkään ei ole pakko osata lukea tai nähdä mitään.
Toki voin kävellä sisään nykyaikaiseen tyyliin naama puhelimessa kiinni. Tai olet sokea, lapset vie huomion, etsit kärrypolettia juuri sisään astuessa, ihan miten vaan.
Muutenkin käteinen on pelastanut useasti, kun monesti ei kortit syystä tai toisesta toimi.
Mistä vedät nuo jutut? Suomen pankki on taannut käteisrahan käytön Suomessa. Suomen pankin omistaa Suomen valtio!