Elämäni (tähän asti) nöyryyttävin gynekologi-käynti
Mä olen aina pitänyt tällaisia tarinoita urbaaneina legendoina, mutta kun omalle kohdalle osuu niin...
Kyseessä oli siis gynekologi joka teki neuvolalääkärin tutkimuksen minulle. Sairausloman syyksi oli jo aiemmin merkitty kipeät suonikohjut alapäässä ja hain sairaslomalleni jatkoa. Gnye tietenkin halusi tarkistaa alapääni tilanteen ja alapääni paljaaksi otettuani ja laverille käydessäni gyne repesi nauramaan. Ihan kamala olo eikä asiaa helpottanut se että gyne kysyi naureskellen että oletkos itse tänne kurkannut.
Tiedän että römpsäni näyttää ihan kamalalta koska se myös tuntuu kamalalta ja kivut on välillä tosi kovat. Helvetti kun hävetti. Onni onnettomuudessa että gyne kirjoitti saman tien sairaslomaa äitiysloman alkuun asti eikä minun tarvitse enää hänen edessään toosaani esitellä (ellei tule jotain muita vaivoja).
Kyllä, olen häpeissäni kun en edes miehelleni ole kehdannut alapäätäni näyttää viimeisen 2 kuukauden aikana. Normaalisti en mitään alapääjuttuja/vaivoja osaa kamalasti hävetä mutta alkaa jo tuleva synnytys jännittää että mitäköhän kätilöt tuumaa ja käyvätkö sitten vuoronperään nauramassa mun toosalle :D
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:45"]Joo, vuosia sitten menin sukupuolitautipolille testeihin. Huoneen ovella hoitaja kysyi, että haittaako, jos paikalla on lääkäriopiskelijoita paikalla seuraamassa. Häkellyin, enkä kehdannut kieltääkään. Vaikka hyvin olisin voinut.
Ei siinä mitään, mutta jossain vaiheessa jotkut miesopiskelijat repeilivät siinä kesken tutkimuksen. Koitin keventää tilannetta ja hymyillä takaisin. On tuokin. Oikein hassunhauskaa.
[/quote]
No mä kieltäydyin opiskelijoista, ja gyne ihan silminnähden häkeltyi kiellostani ja SUUTTUI. Oli aina ennen iloinen yms niin huomasin eron kyllä..
Ihan kauheeta!:( en uskalla mennä gynelle jos ne nauraa mun alapäälle. En oo siis koskaan käyny
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:46"]
Mullakin ikävä kokemus. Lääkäri kysyi miten sisätutkimus voi sattua, kun oot synnyttänyt? Jälkitarkastuksen yhteydessä. Harmittaa, etten valittanut. Nyt 10v myöhemmin sanoisin, että luulisi lääkärin tietävän, että limakalvot ovat ohuet ja arat sen jälkeen. Tee valitus! Meidän naisten ei tarvitse olla lampaita, tuo oli loukkaavaa käytöstä.
[/quote]
Minäkin olen törmännyt tähän ilmiöön, että joidenkin mielestä kiputunto häviää synnytyksen myötä. Olin lääkärissä ja menossa erääseen pieneen toimenpiteeseen, kysyin sattuuko se, lääkäri sanoi: "synnyttänyt nainen kun olet, niin ei satu". Joo no, ei varmasti satu samalla tavalla tai yhtä kovaa, mutta kyllä minä ainakin kipua tunnen edelleen, vaikka 2 lasta olenkin synnyttänyt.