Nyt rehellisesti: onko 10-18.v lapsesi kaunis/komea?
Jos on, miksi? Jos ei, miksi?
Ihan rehellisesti nyt, koska kun minä olin kymmenenvuotias, olin R U M A. Kaikin tavoin. Silti äitini kehui kauniiksi ja se ei tuntunut hyvältä. Siis ei tietenkään olisi tarvinnut sanoa rumaksi, mutta ei tarvitse sitä kaunista hokea ilman mielipidekysymystä. Mutta se siitä!
O N K O L A P S E S I R U M A ?
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:54"]Kyllä ottaisin mielummin älykkään ja/tai herttaisen, hyväkäytöksisen ja sosiaalisesti taitavan lapsen luon kauniin/komean.
[/quote]
Niin. Mutta kun oma lapseni on sekä että.
16-v tyttöni on kaunis ja siro :)
Okei joo olen itse 16-v, mutta olis kiva jos äitini tai edes joku kehuisi joskus D:
t. 16v
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:54"]Kyllä ottaisin mielummin älykkään ja/tai herttaisen, hyväkäytöksisen ja sosiaalisesti taitavan lapsen luon kauniin/komean.
[/quote]
Onnekss kauneus/komeus ei sulje pois älykkyyttä tai hyviä käytöstapoja.
14v tyttö, upea kroppa ja kauniit kiharat hiukset, säännölliset kasvonpiirteet ja nauravainen olemus. Noin klassisesti sanoisin kauniiksi, kasvojen luusto antaa sellaisen perusmallin eikä mitään isompia poikkeamia (hörökorvat, hassu nenä, silät lähellä tai kaukana toisistaan, vinot hampaat) ole.
Monesti minusta suomalaislapset ovat vähemmän kauniita ennen murrosikää koska kasvot ovat littanat ja mitäänsanomattoman näköiset. Sitten varttuessa se littanuus muuttuu korostamaan upeita vaaleita silmiä ja tukkaa, ja monet ovat viehättävän pitkiä ja vahvarakenteisia.
15-vuotias tyttöni ei kyllä kovin kaunis ole. Painoa on hiukan liikaa ja se kerääntyy kasvoihin ikävästi. Kun vertaa muihin tyttöihin joilla on kiinteät reidet ja sirot kasvot niin vähän harmittaa tytön puolesta. No, on sillä mahdollisuus laihduttaa. Tosin suu on oudon pieni, joten kasvot näyttävät aina pyöreiltä. On perinyt kaikki huonot piirteeni.
Ei mitään erityisen kauniita tai rumia. Niinkuin ei vanhemmatkaan. Jos eivät itse tee itselleen ongelmaa jostakin niin tuskinpa tulevat kärsimään tai hyötymään ulkonäöstään myöhemminkään.
Nämä ulkonäkökeskustelut kyllä täällä palstalla vahvistaa näkemystäni, että kyllä se on vanhempien ihmisten syytä aika paljon nämä nykynuorten ulkonäköpaineet. Toisaalta kyllä vaikuttaa että on vanhemmillakin ihmisillä niitä paineita.
16 vuotias tyttäreni on oikeasti kaunis. Pitkä, hoikka, urheilullinen. Ei tarvitse meikkiä lainkaan. Mallin hommista haaveilee.
Lapseni ovan kauniita, hyvin suomalaisen näköisiä pellavapäitä, jotka herättävät asuinmaassamme jatkuvasti ihastelua. Olin lapsena aivan yhtä vaalea, enkä koskaan ajatellut sen olevan mitään erikoista.
Toinen teini on hoikka ja pitkä, muttei kovin siro. Ihan tavallinen kasvoistaan.
Toinen teini taas vähän pulska, ei paljon mutta hiukan. Mutta hän on todella kaunis kasvoista.
Yök nämä keskustelut ovat niin kuvottavia. Miten ihmeessä vanhempi voi arvostella lastaan kuin markkinoille tullutta uutuustuotetta?! Hyi, hyi ja hyi. Kun ajattelen edesmennyttä kissaani, joka oli minulle kuin pieni lapsi kaikkine haasteineen, niin en kyllä ikinä edes ajatellut mielessäni, että onhan tuo ihan ok, aika söpö mutta naapurilla on paljon söpömpi. Ja tajuan joo, että kissa ja lapsi ovat vähän eri kategoriaa mutta yksilöitä ne kaikki ovat joka tapauksessa enkä käsitä tuollaista kylmää arvostelua rakkaan ulkonäöstä. Fy fan!
Ja kun itse ajattelen äitiäni, joka on muutaman kerran vastapäätäni istuessaan katsonut minua omissa ajatuksissani ja spontaanisti sanonut, että oletpa sä suloinen/kaunis/nätti kun oot tollanen ja tällanen niin en osaa edes kuvitella äitiä arvostelemassa minua kuin tavaraa. Kyllä meni tunteisiin, nyt jatkan eloa toisaalla!!
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:31"]Teinitytöt näyttää aina hyvältä koska on hyvä ilo ja kiinteys ja nuoruuden raikkaus. Vasta kun ikää tulee, niin rupsahtavat tai jos on hyvät geenit niin ovat hyvännäköisiä vielä vanhempinakin. Eli vasta siinä vaiheessa tietää varmasti.
[/quote]
Kyllä tytöistä tulee rumia teini-iässä, kun suurin osa upottaa naamansa pakkeliin ja lopettaa aidon ilmeilyn kuvissa ja tilalle tulee silmien siristelyä, huulten törrötystä ja myötähäpeäposetuksia. Olen monesti katsonut lapsuuskuvia (omia ja muiden) ja ajatellut, että lapset ne ovat niin kaniita, kun ovat kameran edessä aitoja. Ei tekemällä tehtyjä ilmeitä vaan tilanne aitona itsenään. Se on katoavaista.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:31"]Teinitytöt näyttää aina hyvältä koska on hyvä ilo ja kiinteys ja nuoruuden raikkaus. Vasta kun ikää tulee, niin rupsahtavat tai jos on hyvät geenit niin ovat hyvännäköisiä vielä vanhempinakin. Eli vasta siinä vaiheessa tietää varmasti. [/quote] Kyllä tytöistä tulee rumia teini-iässä, kun suurin osa upottaa naamansa pakkeliin ja lopettaa aidon ilmeilyn kuvissa ja tilalle tulee silmien siristelyä, huulten törrötystä ja myötähäpeäposetuksia. Olen monesti katsonut lapsuuskuvia (omia ja muiden) ja ajatellut, että lapset ne ovat niin kaniita, kun ovat kameran edessä aitoja. Ei tekemällä tehtyjä ilmeitä vaan tilanne aitona itsenään. Se on katoavaista.
[/quote]
Kyllä ne poseraauksetkin on just oikeasti hellyyttäviä kun niitä osaa oikealla tavalla katsoa ja näkee ne just sellaisena nuoren ja epävarman tytöntyllerön yrityksenä hakea sitä naiseuttaan.
Kauniita ovat. Siroja ja pitkäraajaisia ja hoikkia. Kauniit hiukset ja kauniit kasvot.
Hänellä on possunenä, muuten nätti tyttö. Ja saisi harjata hiuksensa useammin.
Yksi pojistani on komea, toinen hauskannäköinen ja kolmas ihan valju tavis, mutta ehdottomasti mukavin ihmisenä.
Poikani on todella kaunis katsella, tummat hiukset ja isot vihertävät silmät. Vanttera on eli painosta ollaan huolissaan, onneksi näyttää tulevan pitkä. Tyttö taas on pelkkää luuta ja nahkaa, kaunis iho mutta muuten ihan tavallisen näköinen. Rakkaita ovat kumpikin eikä meillä huomautella mahdollisista epäkohdista. Toisin kuin lapsuudessani, äitini ei löytänyt ulkonäöstäni muuta hyvää kuin tuuheat hiukset.
Sama kuin kakkosella. Ihmettelen usein, miten kauniita ovat, kun itse olen keskinkertainen ulkonäöltäni, samoin kuin heidän isänsä.
12-vuotias poika on "normaali" tai "hyvännäköinen". Ei siis mikään uskomattoman upea, mutta kasvonpiirteet on kivat, kauniit silmät, söpö hymy. Kivat hiukset. Kokonaisuus on siis hyvä.
9-vuotias tyttö on todella kaunis. On perinyt isänsä ja minun parhaat puolet, eikä yhtään huonoa.
Kyllä ottaisin mielummin älykkään ja/tai herttaisen, hyväkäytöksisen ja sosiaalisesti taitavan lapsen luon kauniin/komean.