Elämäni (tähän asti) nöyryyttävin gynekologi-käynti
Mä olen aina pitänyt tällaisia tarinoita urbaaneina legendoina, mutta kun omalle kohdalle osuu niin...
Kyseessä oli siis gynekologi joka teki neuvolalääkärin tutkimuksen minulle. Sairausloman syyksi oli jo aiemmin merkitty kipeät suonikohjut alapäässä ja hain sairaslomalleni jatkoa. Gnye tietenkin halusi tarkistaa alapääni tilanteen ja alapääni paljaaksi otettuani ja laverille käydessäni gyne repesi nauramaan. Ihan kamala olo eikä asiaa helpottanut se että gyne kysyi naureskellen että oletkos itse tänne kurkannut.
Tiedän että römpsäni näyttää ihan kamalalta koska se myös tuntuu kamalalta ja kivut on välillä tosi kovat. Helvetti kun hävetti. Onni onnettomuudessa että gyne kirjoitti saman tien sairaslomaa äitiysloman alkuun asti eikä minun tarvitse enää hänen edessään toosaani esitellä (ellei tule jotain muita vaivoja).
Kyllä, olen häpeissäni kun en edes miehelleni ole kehdannut alapäätäni näyttää viimeisen 2 kuukauden aikana. Normaalisti en mitään alapääjuttuja/vaivoja osaa kamalasti hävetä mutta alkaa jo tuleva synnytys jännittää että mitäköhän kätilöt tuumaa ja käyvätkö sitten vuoronperään nauramassa mun toosalle :D
Kommentit (23)
Mulla on muuten semmoiset suonikohjut häpyhuuliin jäänyt pysyvästi. Eivät onneksi ole synnytyksen jälkeen olleet valtavan turvonneet eikä kipeät, mutta tosi rumat paksut sinertävät suonet silti.
Tee sun pillulle joku kaunistusleikkaus.
Sama asia kuin pukamat ja ne mulla on olleet valtavat synnytyspöydälle päästessa. Siis aivan karmeat.
Kamala lääkäri osui kohdallesi :( Suututtaa puolestasi!!
Kätilöt eivät ole noin idiootteja -älä siis murehdi sitä.
Tee valitus. Kaukana asiallisesta käytöksestä.
Näytä kuva niin nähdään oliko naurulle perusteet.
No jo on. Itse olen saanut monet kerrat kuulla kaiken maailman lääkärien ja hoitajien ilkeilyjä ja pahansuopaisuuksia. Jos olen niistä pahoittanut mieleni niin vastaukseksi on tullut kaiken maailman lässytystä tyyliin: "he vain tekevät työtänsä" tai "olet kiittämätön etkä ymmärrä että se on omaksi parhaaksesi"....
Näköjään kun joku nainen saa kuulla ilkeyksiä niin sitten ollaankin vaatimassa kaikkialla lääkärin päätä vadille.
Synnytin 29 vuotta sitten. Mulla oli kanssa isot kohjut. Synnytyksessä oli lekuri paikalla koko ajan. Synnytyshetkellä kätilö alkoi panikoimaan, että mitä teen. Oli siis tehnyt episitioman. Lääkäri rauhallisesti sanoi, että neulo vaan.
Hyvin se menee, monilla on samanlaista. Voi vaan istuminen tehdä pikkusen kipeetä hetken . Mulla kuukauden.
Tsemppiä!
Tsemppiä raskauden loppuun saakka! Onneksi sitten helpottaa kivulias ja tuskainen olotila. Mulla oli kanssa karseat suonikohjut alapäässä ja kun menin synnyttämään totesi kätilö vain: sulla on suonikohjuja, oletko ollut kovin kipeä.
Mulle on nyt jostain syystä tullut ihan kamala olo, mies kyselee että mitä se lääkäri sanoi, tietää siis että jotain vaivaa on mutta en voi näyttää/sanoa. Ihan typerää, tiedän, hän on kaiken nähnyt ennenkin ja todisti esikoisensa syntymää aitiopaikalta, mutta nyt en vaa nsaa sanottua. Seksiä ei ole ollut viikkoon (tähänkin asti olen suostunut vain pimeässä lykittäväksi sen jälkeen kun kohjut puhkesivat), korvissa vaan soi lääkärin röhönauru. :(
Hitto, vihaan tätä raskaanaoloa nyt ihan täysiä. Vaikka muutoin kaikki onkin hyvin. Ehkä se on tää kipu mitä aiheutui siivouspäivästä ja miehen "hienovarainen" vihjailu viikottomasta seksistä. Ei tunnu tajuavan etten pihtaa tahallani.
Ja joo, oma syy kun en voi puhua asiasta miehelle.
Siis mihin kohti ne tulee? Näkeekö/tunteeko ne selvästi? Odotan kaksosia ja maha on valtava (rv 33) alapäässä tuntuu painetta jos pitkään seisoskelee ja jalkoihin on kohjuja tullut. Uskallankohan kurkata peilillä alakertaa..
Siis voitko kuvailla miltä se näyttää? :O hyi että mikä gyne sulle osui kohdalle >:(
Kurjaa kohtelua olet saanuut, ap. Koeta unohtaa koko juttu tai puhu siitä neuvolassa. Lääkärin pitäisi harkita sanansa. Minullekin neuvolalääkäri sisätutkimusta tehdessään kommentoi anatomiaani. Edelleenkään en tiedä mikä siellä oli "vikana".
Tee valitus lääkäristä. Ei kaikkea paskaa tarvitse niellä.
Todellakin teet valituksen. Ei tuo ole ammattimaista eikä todellakaan saa kuulua tutkimuksen luonteeseen.
Joo, vuosia sitten menin sukupuolitautipolille testeihin. Huoneen ovella hoitaja kysyi, että haittaako, jos paikalla on lääkäriopiskelijoita paikalla seuraamassa. Häkellyin, enkä kehdannut kieltääkään. Vaikka hyvin olisin voinut.
Ei siinä mitään, mutta jossain vaiheessa jotkut miesopiskelijat repeilivät siinä kesken tutkimuksen. Koitin keventää tilannetta ja hymyillä takaisin. On tuokin. Oikein hassunhauskaa.
Miltä ne kohjut näyttää? Vilpittömästi kysyn. Olen pahoillani saamastasi epäammattimaisesta kohtelusta!
Mullakin ikävä kokemus. Lääkäri kysyi miten sisätutkimus voi sattua, kun oot synnyttänyt? Jälkitarkastuksen yhteydessä. Harmittaa, etten valittanut. Nyt 10v myöhemmin sanoisin, että luulisi lääkärin tietävän, että limakalvot ovat ohuet ja arat sen jälkeen. Tee valitus! Meidän naisten ei tarvitse olla lampaita, tuo oli loukkaavaa käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:45"]
Miltä ne kohjut näyttää? Vilpittömästi kysyn. Olen pahoillani saamastasi epäammattimaisesta kohtelusta!
[/quote]
Mulla on siis ulkoisia suonikohjuja, ilmeisesti niitä voi olla myös siellä emättimen sisällä mutta niitä minulla ei ainakaan vielä tämän gynen mukaan ole. Mulla menee sellanen yksi helkkarin iso kiemurteleva suoni toisen häpyhuulen kohdalla. Kun seison tai liikun (välillä myös istuminen pahentaa oloa) niin paine kasvaa sinne suonikohjuun ja se suoni turpoaa turpoamistaan ja hiertää ikävästi alushousuin. Se on kuin kolmas häpyhuuli :D Ja se paineentunne!!!! HerraIsä! Ja mulla on normaalisti ihan ns. viivap*llu mutta taitaa tätä vauhtia olla historiaa vaan jos toi jää tuohon roikkumaan.
Tämä on siis kolmas raskauteni ja aiemmissa ei tätä ole ollut kuin hyvin hyvin lievänä.
Tämä gyne on siitä jännä (olen hänellä aiemminkin asioinut) että hänellä on vähän tapanakin röhöttää kaikelle vähän turhalle ja mukavia käyntejä ne aiemmat, nyt jäi vaan niin nolo olo siitä naurusta.. :/
Ja siis synnytystähän olen alkanut pelkäämään sen takia kun katsoin televisiosta Lääkärit-sarjaa jossa jonkun miehen suonikohju (jalassa) posahti ja veri vaan lensi :(
ap