Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alanvaihto: lähihoitajaksi vai hoiva-avustajaksi?

Vierailija
25.01.2022 |

Lähärinä ei tarvitsisi osallistua lääkehoitoon ja siksi hoiva-avustajan työ kiinnostaisi enemmän. Toki lähihoitaja saa enemmän palkkaa. Onko täällä ketään joka on myös miettinyt noiden kahden välillä?

Olen 45+ ja haluaisin nyt toisen ammatin hoitoalalta, mutta en oikein osaa päättää.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tähtäisin ennemmin lähihoitajaksi. Tiesitkö, että senkin voi suorittaa jopa ihan kokonaan oppisopimuksena työpaikalla? Eli pääsee heti töihin. Ja miksi et halua tehdä lääkehoitoa? Sehän on just mielenkiintoisin osa sitä työtä, ja palkkaa maksetaan paremmin lääkeluvat omaaville hoitajille. Työllistyäkin voi tuhat kertaa monipuolisemmin lähihoitajan tutkinnolla, kun hoiva-avustajana se on vain se vanhus- tai vammaisala.

Hyviä huomioita kyllä. Varmaan vaan pelottaa olla sellaisessa vastuussa, mutta kai siihenkin kasvaa. Nykyisessä työssäni olen niin stressissä, että kaipaisin vaan nyt oheen jotain hieman vähemmän stressaavaa. Mutta kuten sanottu, sinulla on hyviä huomioita.

AP

Ihan hyvä, että stressaat. Lääkkeiden kanssa pitää olla varovainen. Oikeastaan lääkehoito voisi sopia sinulle hyvin, koska olisit jo valmiiksi varovainen etkä polleana menossa pistelemään morfiineja potilaille tms. tosta vaan.

Vierailija
22/26 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tähtäisin ennemmin lähihoitajaksi. Tiesitkö, että senkin voi suorittaa jopa ihan kokonaan oppisopimuksena työpaikalla? Eli pääsee heti töihin. Ja miksi et halua tehdä lääkehoitoa? Sehän on just mielenkiintoisin osa sitä työtä, ja palkkaa maksetaan paremmin lääkeluvat omaaville hoitajille. Työllistyäkin voi tuhat kertaa monipuolisemmin lähihoitajan tutkinnolla, kun hoiva-avustajana se on vain se vanhus- tai vammaisala.

Hyviä huomioita kyllä. Varmaan vaan pelottaa olla sellaisessa vastuussa, mutta kai siihenkin kasvaa. Nykyisessä työssäni olen niin stressissä, että kaipaisin vaan nyt oheen jotain hieman vähemmän stressaavaa. Mutta kuten sanottu, sinulla on hyviä huomioita.

AP

Ihan hyvä, että stressaat. Lääkkeiden kanssa pitää olla varovainen. Oikeastaan lääkehoito voisi sopia sinulle hyvin, koska olisit jo valmiiksi varovainen etkä polleana menossa pistelemään morfiineja potilaille tms. tosta vaan.

Sikäli kyllä joo, että pelaan numeroiden kanssa nytkin ja olen luonteeltani todella tarkka ja varmistelija. Että voisihan se luonnistuakin, vaikka ajatus tuntuu pelottavalta.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kyllä sitä lääkehoitoa ja lääkelaskua opetetaan niin, että siinä normaali ihminen pärjää. Pitää vaan olla huolellinen, mikä onnistuu kyllä jos itse haluaa.

Vierailija
24/26 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin hoiva-avustajaksi ja suoritin jo ensimmäisen työssäoppimisen vanhuspuolella. Tein täsmälleen samoja töitä kuin lähihoitajat, lukuun ottamatta pistämistä, verenpaineen mittausta ja lääkejakoa. Mikä on kuitenkin todella pieni osa perustyöstä. Koska palkka hoiva-avustajana on huonompi, en näe näin jälkikäteen mitään järkeä tehdä lähes samoja töitä mutta pienemmällä palkalla. Lukisin sinuna suoraan lähihoitajaksi.

Vierailija
25/26 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan tutkinnolla voit tehdä molempia tulevaisuudessa, eli valinnanvaraa.

Palkkaus jo mainittiin.

Jos päätä tulevaisuudessa keikkailla, nii lääkkeitä ei ole pakko jakaa silloin, vaan vakkarit tekevät sen.

Vierailija
26/26 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan tutkinnolla voit tehdä molempia tulevaisuudessa, eli valinnanvaraa.

Palkkaus jo mainittiin.
Jos päätä tulevaisuudessa keikkailla, nii lääkkeitä ei ole pakko jakaa silloin, vaan vakkarit tekevät sen.

Hyvä tietää tämäkin.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi