Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo vaatii miestä järjestämään yllätyssynttärit - onko miehen tehtävä?

Vierailija
25.01.2022 |

Miespuolinen ystäväni kertoi, että vaimonsa on moneen kertaan vaatinut miestä järjestämään vaimolleen yllätyssynttärit. Vaimo täyttää pyöreitä vuosia lähiaikoina ja haluaa itselleen yllätyssynttärit, joihin pitäisi kutsua joukko vaimon kavereita sekä järjestää monenlaista ohjelmaa. Ystävä kertoi, että vaimo on kuukausia kysellyt noista juhlista ja varmistellut moneen otteeseen, että järjestäähän mies nuo juhlat. Mies on kokenut tilanteen hankalaksi, kun hänellä ei ole edes kaikkien vaimon toivomien vieraiden yhteystietoja eikä hän edes tunne kaikkia, jotka vaimo haluaisi kutsua. Mies on miettinyt, onko soveliasta järjestää tällaisia juhlia nyt korona-aikana, mutta vaimo ehdottomasti haluaa nuo yllätyssynttärinsä. Itse en ihan ymmärrä, miksi tässä koronatilanteessa pitäisi olla järjestämässä mitään isompia synttärijuhlia? Miksi miehen tehtävä olisi järjestää nuo juhlat, jos kerta vaimo nuo juhlat haluaa eli miksi vaimo ei itse järjestä omia juhliaan? Ja onko nuo nyt mitkään yllätysjuhlat, kun vaimo suunnilleen pakottaa miehensä järjestämään juhlat?

Onko sinun mielestäsi miehen tehtävä järjestää vaimolleen yllätyssynttärit? Miksi/miksi ei?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään yllätys ole, jos toinen ei omasta aloitteestaan ja toiselta salaa niitä järjestä :D 

Vierailija
2/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo joku sellainen juttu, että halutaan somessa ja läheisille hehkuttaa puolison järjestäneen _niin ihana ylläribileet_? En ihan saa tuosta kiinni, miksi tuo nainen ei järjestä juhlia vain itse, kun on selvästi toiveita niiden suhteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oon vähän turhan tarkka joidenkin mielestä, mut en todellakaan osallistuis tällaisena aikana jonkun kaverin isompiin juhliin. Tuollaisethan on kunnon koronariski! Miettisin kyllä kahdesti juhlien järjestämistä, saattaa jäädä vieraslista aika vajaaksi...

Vierailija
4/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosi ihastuttavan kuuloinen tuo vaimo. Taitaa olla aikamoinen justiinapirttihirmu muutenkin?

Vierailija
5/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä tulee parhaiten yllätys, jos lupaa mutta ei järjestäkään.

Vierailija
6/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyksen pitäisi olla yllätys ja lähteä ihan toisen omasta halusta yllättää toinen. Tuo on pakottamista/painostamista eikä mikään toisen oma-aloitteinen yllätys.

Jos kerta haluaa tietynlaiset juhlat, niin järjestäkööt itse. Se miehen käsitys yllätyksestä voisi olla ihan jotain muuta oikeasti.

Vierailija
7/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaverini teki noin! Oli jotenkin koomista, kun miehensä joutui järkkäämään naiselle syntymäpäiväjuhlia ja säätämään kaikenlaisia yksityiskohtia juhliin liittyen. Mies ei edes itse osallistunut juhliin, vaan nainen vietti juhlapäivän aktiviteetit ystäviensä kanssa naisseurassa. Älytöntä touhua tuollainen! Mitä se mies tuosta edes saa? Maksaa varmaan viulut!

Vierailija
8/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voi pyytää toiselta, että haluaisin, että järjestät minulle yllätyksenä syntymäpäiväjuhlat. Toki voi esittää toiveita vieraista, mutta muuten minusta kyllä valinnat juhliin liittyen kuuluvat sille yllätyksen järjestäjälle. En näe mitään järkeä siinä, että toiselle sanellaan kaikki valmiiksi ja sitten hänen tehtävänsä on toteuttaa tuo "yllätys". Eihän tuossa ole mitään yllätystä!

Vierailija
9/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miehen tai kenenkään muun tehtävä järjestää. Saa toki järjestää jos haluaa, mutta pakko ei ole. Luulisi, että aikuinen ihminen osaa järjestää itselleen juhlat jos sellaiset haluaa.

Vierailija
10/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta voi pyytää toiselta, että haluaisin, että järjestät minulle yllätyksenä syntymäpäiväjuhlat. Toki voi esittää toiveita vieraista, mutta muuten minusta kyllä valinnat juhliin liittyen kuuluvat sille yllätyksen järjestäjälle. En näe mitään järkeä siinä, että toiselle sanellaan kaikki valmiiksi ja sitten hänen tehtävänsä on toteuttaa tuo "yllätys". Eihän tuossa ole mitään yllätystä!

No mikä yllätys se on, jos pyytää toista järjestämään yllätyssynttäri. Laiskuuttaan vain ei halua itse järjestää ja nakittaa toisen tekemään kaikki hommat. 

Vierailija
11/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks kaverini teki noin! Oli jotenkin koomista, kun miehensä joutui järkkäämään naiselle syntymäpäiväjuhlia ja säätämään kaikenlaisia yksityiskohtia juhliin liittyen. Mies ei edes itse osallistunut juhliin, vaan nainen vietti juhlapäivän aktiviteetit ystäviensä kanssa naisseurassa. Älytöntä touhua tuollainen! Mitä se mies tuosta edes saa? Maksaa varmaan viulut!

Kaverini vaati että miehensä ja minä järjestetään hänelle synttärit. Ei saatu mitään päättää ja kaikki mitä tehtiin oli kuitenkin kaverin mielestä väärin.

Nimenomaan jäi vain olo että halusi meidät maksamaan sen koko lystin kun pitää niin hyvätuloisina.

Se hänen meille kiukuttelu ärsytti aika saakelisti minua ja miestään ja loppu ilta istuttiikin kaksin haukkumassa kaveria hänen selän takana.

Tiedän ettei mekään olla mukavia ihmisiä mutta yhtään kiitosta ei tullut, vain valitusta.

Vierailija
12/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että vaimo on henkisesti noin 10-vuotias...

Vierailija
13/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes lukea aloitusta, kun tuo on niin järjetöntä. Eiväthän ne mitkään yllätyssynttärit ole, jos vaimo pyytää ne järjestämään. Vaimo kuulostaa vaikealta tapaukselta.

Vierailija
14/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole mikään yllätys jos sitä vaatii ja tietää sen etukäteen

Vierailija
15/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei haluaisi ilahduttaa vaimoaan? Taas joku tumpelo joka istunut koko suhteen ajan nurkassa ja kuvittelee suhteen kestävän kun toinen järjestää aina kaiken?

Vierailija
16/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen tossukka tuo mies. Eikä nuo todellakaan ole mitkään yllätyssynttärit, jos niitä kerran pyytämällä pyydetään ja vielä esitetään vaatimuksia millaiset ne pitäisi olla. 

Kaikkein paras on että mies reipastuu sen verran, että saa suunsa auki ja sanoo, että ei aio tällaiseen kuvioon lähteä. Vaimo saa järjestää, jos haluaa. Tai mies voi järkätä heille kivan kahdenkeskisen kylpyläreissun tai jotain vähän erikoisempaa.

Vaikea kuvitella, että kukaan 50v täyttävä esittäisi tuollaisia vaatimuksia 'yllätys'synttäreistä. Ja mitkää alle 50v juhlat ei ole mitään pyöreitä juhlia, naurettavaa edes harkita sellaisia näin korona-aikaan. Oman perheen piirissä toki voi synttäreitä viettää, mutta isot juhlat sitten 50-vuotiaana (jos korona suo).

Minä olen 1970 syntynyt ja aika harva meidän vuosikerrasta mitään kummempia juhlia piti 50-vuotispäivän kunniaksi. Ei vaan koronan takia onnistunut ja kaikilla oli sen verran pelisilmää, että suosiolla juhlittiin vain lähipiirin kanssa. Yksi näistä vanhoista koulukavereista meinasi pitää nyt tammikuussa muistojuhlan menneiden 50-vuotissynttäreiden kunniaksi, siis reilun vuoden oikeiden 50-vuotissynttäreiden jälkeen. Mutta nekin juhlat siirrettiin, kun alkoi käydä selväksi että ei tää juhliminen vieläkään onnistu. 

Jos ne väliin jääneet viisikymppiset kovasti hiertävät, niin kai sitä sitten voi viettää vaikka 51- tai 52-vuotissynttäreitä? Kyllähän kaikki ymmärtävät, että korona teki tepposet ja jos tästä koronasta joskus päästään, niin eiköhän ihmiset ole valmiita juhlimaan niiden kanssa, joiden juhlat jäivät koronan jalkoihin.

Vierailija
17/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo joku sellainen juttu, että halutaan somessa ja läheisille hehkuttaa puolison järjestäneen _niin ihana ylläribileet_? En ihan saa tuosta kiinni, miksi tuo nainen ei järjestä juhlia vain itse, kun on selvästi toiveita niiden suhteen. 

Tältä haiskahtaa! Mitä väliä on ylipäätään onko jotkut juhlat yllätys vai ei? Tekeekö se niistä jotenkin vähemmän hohdokkaat, jos kyse ei ole yllätyksestä??

Vierailija
18/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on n.k. Paremmissa piireissä yleistä. Olimme tuttavanaisen yllätyissynttäreissä (40 v), jossa noin 13-17 vuotta vanhat lapset esittivät yllätykseksi äidilleen musiikkia ja runoja, jotka olivat kuukausia etukäteen mamman kanssa harjoitelleet. Aika noloa kun siitä tiesivät kaikki kuitenkin.

Vierailija
19/21 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylsä mies! Miksi ei halua elämänsä rakkaudelle järjestää jotain mitä tämä kovasti haluaa. Ei ole mikään yllätysbile kun on vaimon idea eli tarvittavat yhteystiedot saa vaimoltaan. Paikka ja aika voivat sitten olla yllätys. Voihan ne järjestää kesällä ulkona ni ei covid haittaa! Go for it and be a good husband!

Vierailija
20/21 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on n.k. Paremmissa piireissä yleistä. Olimme tuttavanaisen yllätyissynttäreissä (40 v), jossa noin 13-17 vuotta vanhat lapset esittivät yllätykseksi äidilleen musiikkia ja runoja, jotka olivat kuukausia etukäteen mamman kanssa harjoitelleet. Aika noloa kun siitä tiesivät kaikki kuitenkin.

Ei takuulla ole paremmissa piireissä yleistä! Vaan joissain somepiireissä ihan idioottien keskuudessa! Älä sotke omaa keskiluokkaasi parempiin piireihin!