Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhiä risoo se, että minulla on rahaa?

Vierailija
25.01.2022 |

Miten se teiltä on pois? Ei teillä olisi yhtään enemmän vaikka minulla olisi vähemmän.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyllä kiinnosta kenenkään muun rahat, kuin omat aina kun sitä on mutta yleensä ei ole.

Itse olen oman köyhyyteni valinnut.

Mutta elämäni on kuitenkin rikasta vaikka rahaa ei liiemmin ole, mutta on perhe ja omakoti sekä saadaan laskut maksettua ja ruokaa kaupasta.

Vierailija
22/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet jotain väärin. Esimerkiksi Danny on varakas ja hänellä on vientiä, joka ei johdu hienostuneisuudesta. Minä olen myös suht rikas, mutta en näytä sitä ulos. Käytän kyllä merkkivaatteita ja ajan uudehkolla autolla ja kotona on vehkeet premiumia, mutta ne eivät näy. Baarissakin juon halvinta hanakaljaa ja kahvilassa jos joskus käyn, tavallista kahvia ilman lisukkeita. Joskus pukeudun tarkoituksella huonosti kun käyn ostamassa tarjouksesta ruokia, tai tavaraa. Näin ei kukaan kadehdi, että ostan vähän kalliimpaa juustoa ja lohta siinä ohessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon sulla sitä rahaa sitten on? Täällä köyhä, jota rahasi ei varmaankaan riso.

Kaksi milliä pankissa, tuotoilla eletään, ei tarvitse pääomaan koskea.

Vierailija
24/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rikkaita risoo se, että köyhällä on rahaa?

Totta, se taitaa olla isompi ongelma rikkaille.

Vierailija
25/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wahroosia risoo, kun paperimies saattaa istua samassa ravintolassa. Kateus toimii toisinkin päin.

Vierailija
26/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wahroosia risoo, kun paperimies saattaa istua samassa ravintolassa. Kateus toimii toisinkin päin.

Tuossa tapauksessa Wahlroosia risoo kyllä eniten se, miten kovia paperiläskit ovat piereskelemään.

Vierailija
27/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon sulla sitä rahaa sitten on? Täällä köyhä, jota rahasi ei varmaankaan riso.

Kaksi milliä pankissa, tuotoilla eletään, ei tarvitse pääomaan koskea.

Sen verran vähän, ettei rahasi minua riso.

Vierailija
28/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käyn ulkomailla vähän törsäämässä. Valehtelen meneväni Viroon tai Lontooseen halpalennolla, mutta menen oikeasti nykiin, tai vegasiin rälläämään. Mutta en koskaan mene ottamaan selfietä johonkin kalliiseen muotikohteeseen, vaikka olisin käynytkin. Harvemmin edes käyn.

Vierailija
29/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet vain muuten raskas ihminen. Raha ei estä esimerkiksi persoonallisuushäiriöitä.

Vierailija
30/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule yh, huomenna on lapsilisän maksupäivä.

Paitsi että sun alamäkes alkaa kun lapset vuoronperään täyttää sen 17 :D

Vierailija
31/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhiä risoo? Mistä ne tietää et sulla on rahaa? Käytkö hieromassa seteleitä köyhien naamoissa? Siksikö risoo ja ihmettelet?

Lähtikö vähän laukalle? Mietipäs miten se mahdollisesti voisi näkyä. Pystytkö siihen?

Minä en ainakaan pysty.

Tunnen keskituloisia ihmisiä jotka yrittävät luoda itsestään varakkaan kuvan kalliilla autoilla, vaatteilla, asunnolla, maailmanympärimatkoilla sun muilla, vaikka tosiasiassa netto-omaisuus on useiden satojatuhansien velka pankille. Konkurssi uhkaa heti jos korot nousevat.

Sitten tunnen oikeasti varakkaita ihmisiä joista ei todellakaan näy mitenkään päälle kuinka paljon pätäkkää varastosta löytyy. Tililtä saattaa löytyä useita miljoonia euroja ylimääräistä, mutta alla on 80-luvun Volvo koska se on hyväksi havaittu.

Yleisesti ihmisiä varmasti risoo enemmänkin omaisuudella pröystäily kuin se, että jollain olisi paljon rahaa.

Vierailija
32/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rikkaita risoo se, että köyhällä on rahaa?

Se ehkä rikkaissa juuri risoo eniten, että vaikka heillä on paljon, se ei riitä. Rikkaiden mielestä asiat ovat hyvin vasta sitten, kun heillä on kaikki ja köyhillä ei mitään. Valitetaan köyhien leipäjonoista saamista peruselintarvikkeista ja toimeentulotuesta. Eikä sillä ole väliä, saavatko köyhät vähät varansa huonosti palkatuista töistä, vai yhteiskunnan tuista. Köyhillä ei saisi olla sitäkään vähää, vaan heidän pitäisi hävetä jo olemassaoloaan. 

Vierailija
33/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tapauksessa Wahlroosia risoo kyllä eniten se, miten kovia paperiläskit ovat piereskelemään.

Tiedätkö mikä muhii Nallen nahkahousuissa? Sulle sitä säästelee.

Vierailija
34/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhiä risoo? Mistä ne tietää et sulla on rahaa? Käytkö hieromassa seteleitä köyhien naamoissa? Siksikö risoo ja ihmettelet?

Lähtikö vähän laukalle? Mietipäs miten se mahdollisesti voisi näkyä. Pystytkö siihen?

Minä en ainakaan pysty.

Tunnen keskituloisia ihmisiä jotka yrittävät luoda itsestään varakkaan kuvan kalliilla autoilla, vaatteilla, asunnolla, maailmanympärimatkoilla sun muilla, vaikka tosiasiassa netto-omaisuus on useiden satojatuhansien velka pankille. Konkurssi uhkaa heti jos korot nousevat.

Sitten tunnen oikeasti varakkaita ihmisiä joista ei todellakaan näy mitenkään päälle kuinka paljon pätäkkää varastosta löytyy. Tililtä saattaa löytyä useita miljoonia euroja ylimääräistä, mutta alla on 80-luvun Volvo koska se on hyväksi havaittu.

Yleisesti ihmisiä varmasti risoo enemmänkin omaisuudella pröystäily kuin se, että jollain olisi paljon rahaa.

Lisäisin vielä tähän, että pröystäily ei tarkoita rahan käyttämistä. Jos on rahaa, sitä saa käyttää, se on jokaisen oma asia. Pröystäily tarkoittaa sitä, että kuvitellaan rahan antavan lisäarvoa ihmiselle toiseen ihmiseen verrattuna ja tekevän hänestä paremman tai tärkeämmän ihmisen. Sitä eivät tasa-arvoisiksi kasvatetut ihmiset katso hyvällä. 

-eri

Vierailija
35/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Waahlroosia risoo, kun umppi meni ostamaan paskaa Saksasta.

Kiinni ei voi laittaa kun tulee liian kalliiksi ja pyörittäminen tulee kalliiksi, kun kaikki toimii kaasulla.

Ei auta vaikka Saksalainen vuokranarkki olisi kuinka halpa, kun paperi kuivataan toistamiseen Venäläisellä kaasulla.

Paperin voi laittaaa Suomalaisessa integroidussa sellutehtaassa suoraan rullalle puusta sivutuotteena saatavalla energialla.

Ei mitään järkeä roudata kertaalleen kuivattua sellua Saksaan uudelleenkasteltavaksi ja kaasulla kuivatettavaksi.

Umpin idiootit hallitusammattilaiset on haukanneet lapiollisen paskaa.

Vierailija
36/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet jotain väärin. Esimerkiksi Danny on varakas ja hänellä on vientiä, joka ei johdu hienostuneisuudesta. Minä olen myös suht rikas, mutta en näytä sitä ulos. Käytän kyllä merkkivaatteita ja ajan uudehkolla autolla ja kotona on vehkeet premiumia, mutta ne eivät näy. Baarissakin juon halvinta hanakaljaa ja kahvilassa jos joskus käyn, tavallista kahvia ilman lisukkeita. Joskus pukeudun tarkoituksella huonosti kun käyn ostamassa tarjouksesta ruokia, tai tavaraa. Näin ei kukaan kadehdi, että ostan vähän kalliimpaa juustoa ja lohta siinä ohessa.

Ja piti sitten tulla Dannya tänne taas haukkumaan? Dannyn käytös nimenomaan on hienostunutta. Kuuntele ja katsele, kun häntä haastatellaan. Jos on aikoinaan vaimoaan pettänyt, niin sitten on. Kuinka moni muu pettää? Jopa kuninkaallisten historia on muuttunut ulkopuolisten naisten takia.

Danny esiintyy aina hillitysti, ei kännää eikä puhu räävittömyyksiä. Edelleen on suosittu artisti ja tekee työtä eri projekteissa. Itse on rahansakin ansainnut. Seukkaa kenen kanssa haluaa ja piste.

Armi oli tyhmä tytönhupakko, joka ei edes rautalangasta tajunnut, että mies ei eroa. Alkoholistinakin vielä elätteli toiveita, vaikka miehellä kolme lastakin. Aika hävytön nainen. Meni miehen kotiovellekin. Kuspiämiehiä naisten suhteen on maailma täynnä, voi katsella muitakin kuin jänniksiä.

Vierailija
37/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niinkään se riso, vaan tapa millä olet ne (mahdollisesti) ansainnut. Jos olet kovalla työllä rikastunut, niin se on ihan ok. Mutta jos et ole päivääkään oikeita töitä tehnyt, niin se ei ole ok.

Ja silti monet köyhät lottoavat.

Aika moni köyhä(kin) on edes yrittänyt vaurastua työssäkäynnin jalolla avulla.

On muuten kovin mukavaa niputtaa kaikki vähemmän varakkaat samaan nippuun.

Syitä köyhyyteen kun on ainakin kymmeniä eivätkä ne useinkaan ole samankaltaisia.

Oma, kovasti elämänsä aikana työtätehnyt sisareni on ollut lyhyen hetken asunnoton.

Joku porho, joka olisi hänet tuona asunnottomuutensa aikana tiennyt (oli muuten ihan miespuolisen kumppaninsa syy tämä) olisi varmasti kohdellut häntä, kuin spitaalista.

Vierailija
38/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden mielestä asiat ovat hyvin vasta sitten, kun heillä on kaikki ja köyhillä ei mitään. Valitetaan köyhien leipäjonoista saamista peruselintarvikkeista ja toimeentulotuesta.

Kun asiaa miettii niin itse asiassa köyhät eivät koskaan ole vaatimassa mitään hyvätuloisten verokorotuksia tai valittamassa yrittäjien verosuunnittelusta. He eivät myöskään availe tämän kaltaisia ketjuja jossa paneteltaisiin parempituloisia tai mitätöitäisiin heitä.

Köyhiä ei siis näytä risovan hyvätuloisuus vaan tuo katkeruus on nimenomaan juuri tuota tiettyjen hyvin toimeentulevien meteliä köyhän satasen toimeentulotuesta tai leipäjonon ruokakassista.

Ylöspäin saa potkia mutta alaspäin potkiminen on raukkamaista sanovat Yhdysvalloissa. Meillä se on juuri toisin päin. Tämän ketjun avaus toimii yhtenä esimerkkinä.

Vierailija
39/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raha vaan se että tuot sen koko ajan esille ja pidät itseäsi parempana vaikka olei ihan samanlainen kuolevainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi