PersKeKoa äänestänyt, onko petetty olo?
Tuntuuko huijatulta? Vai tälläistä hallitustako haittekin?
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:56"]
emmä tiiä mikä on pers keko mut soinia mä äänestin ja oon tyytyväinen! :) vihdoin lähtee somput ja ählyt pois suomesta! :)
[/quote]
Vittu sä oot tyhmä.
Ois voinut leikata enemmän julkiselta ja alentaa veroja tämän mukaan sekä poistaa pakkoruotsin ja tuo sakkojen tuplaus on aivan järjetöntä mutta sentään paras hallitusohjelma vuosiin. Ja kaiken lisäksi meillä on nyt pääministeri joka nuijii päätökset läpi yritysjohtajan auktoriteetilla.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:28"]
Ei ole. Inhoan Kokoomusta ja Keskustaa mutta Persuja äänestäneenä tiedän että hallituksessa on edes ripaus oikeudenmukaisuutta.
[/quote] nyt Tuppi laittaa valtion kasöörinä rahahanat tiukalle. Timppa ei halunnut siihen hommaan, oli kävellyt eilen kauppatorilla 45 min pähkäillen olisinko minä valtionvarainministeri vai ulkoministeri ja pääsen mukavasti matkustelemaan . Hikiset paikat on Tuppilla.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:56"]
emmä tiiä mikä on pers keko mut soinia mä äänestin ja oon tyytyväinen! :) vihdoin lähtee somput ja ählyt pois suomesta! :)
[/quote]
Miten niin? Nythän niitä on tulossa lisää. Missä aineissa oikein olet?
Todella sosialistista politiikkaa Suomessa harjoitetaan aina vaan, ei näköjään ole väliä kuka on puikoissa. Oikeistohallitusta odotellessa.
No nyt on kyllä kaksinaamaista ja röyhkeästi omaa etuaan tavoittelevaa sakkia meidän hallituksessa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:58"]
Ois voinut leikata enemmän julkiselta ja alentaa veroja tämän mukaan
[/quote]Samaa mieltä. Leikattavaa olisi kyllä. http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2014/08/10/liikaa-virkamiehia-liikaa-palkkaa-liikaa-valtaa-liikaa-tuhlausta/
On petetty olo siinä mielessä, että kiristyskohteet osuvat lähes kaikki huono-osaisten maksettavaksi. Oli joukossa hyviäkin ehdotuksia. Mutta opiskelijana ja tietäen monta opiskelijaa, jotka taistelevat toimeentulon kanssa... Ei hyvä. Ja leikkauskohteita olisi saanut tulla myös tasapuolisesti rikkaiden kontolle. Kyllä pelottaa että luokkaerot lähtevät oikeasti kasvamaan. Kohta Suomi on toinen USA.
Ei ole petetty olo, mutta enempi olisi saanut vielä mennä oikealle.
Kyllä. Ens kerralla en äänestä ollenkaan, koska nytkin oli vaikeaa löytää oikea puolue ja varsinkin se oikea kriteeri jonka mukaan äänestää. Ja väärin meni silti.
Olen todella tyytyväinen. Äänestin muutoksen puolesta ja sen puolesta, että saataisiin hallitus, joka pistäisi tuulemaan. En muista milloin viimeksi olisi ollut näin toiveikas olo Suomen puolesta. Pitkä ja kivinen tie tässä on edessä, mutta nyt meillä on jätkät jotka edes ohjaa venettä oikeaan suuntaan!
Kyllähän tätä törsäilevää kulutusjuhlaa tässä jo vietettiinkin. Nyt on laskun aika.
Kyllä on kusetettu olo, vaikken perskekoa äänestänytkään. Ei ollut melonilippiksellä kanttia ottaa talousvastuuta, vaan lähtee mieluummin Brysseliin pyörimään jonninjoutaviin kokouksiin, kun samalla pitäis laittaa Suomen talousasiat kuntoon.
Nyt sitten annettiin vapaaehtoisesti stubelolle rahakirstun valvojan rooli. Kyllähän kokkareilta köyhien kyykytys onnistuu, sehän kuuluu heidän puolueojelmaansa. Nyt Soini, joka on julistautunut valtakunnan ainoaksi köyhien puolustajaksi, käänsi köyhille ison ahterinsa ja tulee taatusti pesemään kätensä kaikista kokkareiden tekemistä leikkauksista.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:35"]
Ei. Tätähän tässä on haettu. Eikö tästä ole yksimielinen käsitys, että jotain tars tehdä ja nyt on hyvä alku? Te puhutte, että köyhiltä leikataan, mutta oikeasti hei, mitä vaihtoehtoja...? Verotusta ei voi kiristää ja valitettavasti tulosiirrot on ainoita, joita voidaan napsia. "Rikkaat" ei saa yhteiskunnalta mitään sellaista, mitä voitaisiin viedä pois. Olisin toivonut eläkkeiden indeksikorotusten jäädyttämistä ihan suorana toimenpiteenä sen sijaan, että se on ehdollinen. Jostain on pakko ottaa ja eläkkeistä on enemmän otettavaa kuin vielä pienemmällä eläviltä.
[/quote]
Ai rikkaat ei saa mitään sellaista mitä viedä pois? No minä olisin samantien valmis korottamaan tuottavien yritysten veroprossat takaisin sinne missä ne tovi sitten vielä olivat. Verojen laskun piti luoda työpaikkoja mutta senhän nyt täyspäinen tiesi, että katoaa sekin raha vaan osinkoina rikkaiden taskuihin. Ja ihan siis pienyrittäjäperhe ollaan! Jos yrittäjiä halutaan tukea, se voitaisiin tehdä esim. tekemällä työllistämisestä helpompaa ja halvempaa. Pienet verot TULOKSESTA ei auta ainuttakaan kädestä suuhun elävää yrittäjää. ALV-kannan alennus olisi ollut työllistävämpi ja paremmin kaikki hyödytävä (kaupan käynnin kannalta) kuin vain tuloksen verottamisen huojentaminen. Tuo yritysten tuloveron nosto takaisin muutaman vuoden takaiseen olisi tuonut melkoisen määrän euroja valtion kassaan ja koska se on jo viivan alle jäävän tuoton rokottamista, ei sen takia mikään firma konkkaan menisi. Mutta ei, meillä leikataan kaikilta muilta, paitsi rikkailta
En ollenkaan pettynyt! Tuloverotusta kevennetään ja lapsilisätkään ei pienene:) positiivisesti yllättynyt! Päivähoitomaksujen korotuskin ok koska meidän lapset eivät siellä ole eikä tule koskaan olemaankaan. Asuntolainaakin on niin vähän ettei tunnu missään.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:21"]
Olen todella tyytyväinen. Äänestin muutoksen puolesta ja sen puolesta, että saataisiin hallitus, joka pistäisi tuulemaan. En muista milloin viimeksi olisi ollut näin toiveikas olo Suomen puolesta. Pitkä ja kivinen tie tässä on edessä, mutta nyt meillä on jätkät jotka edes ohjaa venettä oikeaan suuntaan!
Kyllähän tätä törsäilevää kulutusjuhlaa tässä jo vietettiinkin. Nyt on laskun aika.
[/quote]
Ohjaa oikeaan suuntaan? Ja kuka soutaa? En minä ole viettänyt kulutusjuhlaa, mutta niinhän siinä taas taitaa käydä et herrat juhlii, kansa maksaa. Jurppii jumalattomasti koko SSS-sakki!
Nämä toimethan eivät auta jos Suomea ei jotenkin saada tehtyä halutummaksi kohteeksi ulkomaiselle investoinneille. Nämä leikkaukset eivät tätä edistä. Että olen tähän asti ollut aika pettynyt kun ei ole esitetty mitenkään, että miten käytännössä tehdään Suomi houkuttelevaksi investoinneille ja kv-firmoille.
ei, päinvastoin. Olen erittäin tyytyväinen
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:42"]
Nämä toimethan eivät auta jos Suomea ei jotenkin saada tehtyä halutummaksi kohteeksi ulkomaiselle investoinneille. Nämä leikkaukset eivät tätä edistä. Että olen tähän asti ollut aika pettynyt kun ei ole esitetty mitenkään, että miten käytännössä tehdään Suomi houkuttelevaksi investoinneille ja kv-firmoille.
[/quote]
Jotenkin nyt tuntuu siltä, että Kokoomus ja Kepu ovat tarttuneet ihan vääriin toimiin, vaikka toista kumpaa olen aiemmin äänestänytkin. Nämä nykyiset tukien leikkaukset tuntuvat lillukanvarsien kanssa puuhailulta, kun olisi tärkeämpiäkin vientiin ja ulkomaisiin investointeihin liittyviä ongelmia ratkottavana. Jos vienti ja ulkomaiset investoinnit saataisiin käyntiin, niin tärkeistä palveluista kuten vanhustenhoidosta ei tarvisi edes leikata.