Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästöistä ei mikään osu minuun

Vierailija
27.05.2015 |

En opiskele, en ole työtön, ei päivähoitoikäisiä lapsia. Lapsilisää tulee vielä pari vuotta. En polta tupakkaa ja alkoholiakin käytän tosi vähän. Asuntolainakin loppuu muutamassa vuodessa joten korkovähennyksen poisto ei paljoa haittaa. Olisko joku säästö mikään minuun voisi osua?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne läheskään kaikkia ole vielä kertoneet. Miten lie matkakuluvähennykset? Ne on itselläni aika iso juttu kun työmatka on pitkä ja palkka pienehkö. Jo nyt kannattaisi olla työtön, mutta en halua. Ansiosidonnaisen leikkaaminen koskee monia sellaisia, jotka eivät vielä tiedä tai usko, että se heitäkin tulee joskus koskemaan. Työttömänä on paljon ihmisiä, jotka ovat kuvitelleet etteivät sellaiseksi joudu. 

Vierailija
2/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vaikka sellaisiakin vaihtoehtoja, että lähikirjastosi lopetetaan, sairastut vakavasti ja saat ajan jonnekin kuukausien päähän erikoissairaanhoitoon, kulmakunnaltasi sammutetaan katuvalot öisin ja sinut ryöstetään... Nämä on kaikki kunnallisia mutta välillisiä säästöjä hallituksen suunnitelmien vanavedessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastut huomenna, niin kela-korvausten määrä voi osua sinuunkin. Sairastuminen voi aiheuttaa myös työn menetyksen. Sama kela-korvauksista, jos lapsi sairastuu.

Vierailija
4/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella on useampikin krooninen sairaus, mutta meillä on vakuutus, sekä lapsilla että aikuisilla. Tuliko muuten vammaistukiin jotain leikkauksia? Ne vois koskea muakin.
Ap

Vierailija
5/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:49"]Jos sairastut huomenna, niin kela-korvausten määrä voi osua sinuunkin. Sairastuminen voi aiheuttaa myös työn menetyksen. Sama kela-korvauksista, jos lapsi sairastuu.
[/quote]
Toki, mutta kyse nykyhetkestä.

Vierailija
6/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöveron ja jätemaksun korotus nyt ainakin sinuun osuvat. Eivät välttämättä isoj summia mutta et voi sanoa ettei mikään osuisi.

Vierailija
7/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:57"]Kiinteistöveron ja jätemaksun korotus nyt ainakin sinuun osuvat. Eivät välttämättä isoj summia mutta et voi sanoa ettei mikään osuisi.
[/quote]
Ok, näitä en huomannutkaan. Onneksi on vuokratontti =)
Mitä muita?
Ap.

Vierailija
8/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilissä tulee vielä pari vuotta, tarkoittaa se, että sinulla on n. 15-16 vuotias lapsi. Häneen säästöt ainakin kohdistuvat, koska lukio- ja toisen asteen koulutuksesta tullaan säästämään.

Vierailija
9/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillisesti varmaan KAIKKI säästöt ainakin koskettavat elämääsi jollain tasolla, tuskin ihan missään omassa pikkuisessa hermeettisesti suljetussa kuplassa asustelet?

Vierailija
10/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti soikoon: huomasin minäkin että pääsen varsin vähillä kivuilla: olen perheetön, keski-ikäinen, työssä käyvä mies, asun vuokrayksiössä luultavasti lopun elämääni, työmatkaa kilometri/sivu. Olen keskituloinen ja alalla jolle uusi hallitus lupailee lisäpanostusta. En tupakoi enkä juo viinaa. En omista venettä, vain auton. Olenko tämän pelin harvoja voittajia?

-m50-

Vierailija
11/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:57"]Kiinteistöveron ja jätemaksun korotus nyt ainakin sinuun osuvat. Eivät välttämättä isoj summia mutta et voi sanoa ettei mikään osuisi. [/quote] Ok, näitä en huomannutkaan. Onneksi on vuokratontti =) Mitä muita? Ap.

[/quote]

sähkön ja lämmitysöljyn verojen korotus. Onko sulla auto? Ajoneuvoveron korotus.

Vierailija
12/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:29"]
 Sähkön ja lämmitysöljyn verojen korotus. Onko sulla auto? Ajoneuvoveron korotus.
[/quote]
Sähköä toki käytän. Ajoneuvoverosta on vapautus.

Vierailija
13/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:28"]

Hemmetti soikoon: huomasin minäkin että pääsen varsin vähillä kivuilla: olen perheetön, keski-ikäinen, työssä käyvä mies, asun vuokrayksiössä luultavasti lopun elämääni, työmatkaa kilometri/sivu. Olen keskituloinen ja alalla jolle uusi hallitus lupailee lisäpanostusta. En tupakoi enkä juo viinaa. En omista venettä, vain auton. Olenko tämän pelin harvoja voittajia?

-m50-

[/quote]

kyllä sä saat niitä nousseita asumiskuluja maksaa vuokrankorotuksina

Vierailija
14/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hei mut kiva että sä oot bättrefolkea.

Vierailija
15/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:31"]

-m50-

[/quote]

[/quote]

Työtulovähennys kompensoi jonkin verran, mutta toki joudun maksun puolelle. Yllätyin, olin varautunut pahempaankin..

Vierailija
16/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n perheessä ei syödä makeisia, ei juoda limuja/mehuja ym. ym. Makeisveroa korotetaan.

Vierailija
17/20 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:36"]

Ap:n perheessä ei syödä makeisia, ei juoda limuja/mehuja ym. ym. Makeisveroa korotetaan.

[/quote]

No joo, mutta aika pienistä summista puhutaan

Vierailija
18/20 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:45"]

En opiskele, en ole työtön, ei päivähoitoikäisiä lapsia. Lapsilisää tulee vielä pari vuotta. En polta tupakkaa ja alkoholiakin käytän tosi vähän. Asuntolainakin loppuu muutamassa vuodessa joten korkovähennyksen poisto ei paljoa haittaa. Olisko joku säästö mikään minuun voisi osua?

[/quote]

Mutta tulee koskemaan lapsiasi :(

Vierailija
19/20 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:28"]

-m50-

[/quote]

[/quote]
Jos asumistuet laskee, niin kai vuokrienkin on pakko laskea vähitellen.

Vierailija
20/20 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-m50-

[/quote]

Jep. Itse olen akateeminen pätkätyöläinen jolla kouluikäinen lapsi, mies tutkija. Etupäässä pätkätyöt olleet HY:ssa, jonka rahoituksesta näillä näkymin lähdessä 50 miljoonaa (3 tiedekunnan budjetin verran, mutta ei saisi vaikuttaa opetuksen ja tutkimuksen tasoon). Olen miettinyt uudelleenkouluttautumista parempien työmahdollisuuksien toivossa, joten saas nähdä miten tässä käy.