Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka läheisiä puolison vanhempien kanssa pitäisi olla?

Vierailija
25.01.2022 |

Mieheni toivoo, että pitäisin hänen vanhempiaan omana perheenäni. Minusta taas minä ja mieheni olemme perhettä keskenämme, mutta hänen vanhempansa eivät ole minun perhettäni.

Miestäni oikeasti surettaa, että en halua olla läheisissä väleissä hänen vanhempiensa kanssa. Hän kuvittelee jostain syystä, että minulla ja hänen äidillään pitäisi olla niin hyvä suhde, että esim. soittelisimme keskenämme. Minullekin tämä olisi ihannetilanne, mutta anopilla ja minulla ei vain kemiat kohtaa yhtään.

Kuinka läheisiä teistä appivanhempien kanssa "pitää" olla? Riittääkö, että jutellaan kun tavataan ja tullaan toimeen, mutta ei olla ylimpiä ystäviä?

Miten saan mieheni ymmärtämään, että on kohtuutonta vaatia läheistä suhdetta 28-vuotiaan ja 66-vuotiaan välille, kun meillä ole mitään yhteisiä kiinnostuksenkohteita (paitsi mieheni) ja elämänkatsomuksemme ja temperamenttimme ovat täysin erilaiset?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn anopin luona kahvilla jouluna ja äitienpäivänä. Kutsun anopin kahville lasten syntymäpäivinä. Asumme viereisessä talossa. Hotellit vät välit sinänsä ja ei mitään tarvetta olla enempää yhteydessä.

Onpa surullista luettavaa. Vierekkäin asutte. Mikä teitä vaivaa?

Vierailija
22/26 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin rakentaa alussa anopin kanssa hyviä välejä. Asuimme naapurissakin hetken. Kieltäytyi suoraan tulemasta kahville jne, eikä antanut jouluisin lahjoja tai muutenkaan näyttänyt välittävän. Ymmärsin vihjeet nopeasti ja näen kerran vuodessa. En tiedä edes puhelinnumeroa, eikä olla oltu missään kahdestaan. Ei niitä välejä voi pakottaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mieheni kanssa hänen vanhempiensa haudalla kerran vuodessa (300 km päässä asuinpaikkakunnaltamme). Eiköhän se riitä. Koskaan en ole heitä hengissä nähnyt.

Vierailija
24/26 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tylyjä kommentteja, muistakaa ne kun itse tulette vanhoiksi. Ei ihme, että Suomessa on niin paljon yksinäisyyttä kun lukee näitä kommentteja. Minulle ainakin perhe ja suku on tärkeitä, ja haluan olla hyvissä väleissä kaikkiin ja myös tavata säännöllisesti.

Ilmeisesti nuoremmilla puuttuu kaikki käytöstavat.

Vierailija
25/26 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tylyjä kommentteja, muistakaa ne kun itse tulette vanhoiksi. Ei ihme, että Suomessa on niin paljon yksinäisyyttä kun lukee näitä kommentteja. Minulle ainakin perhe ja suku on tärkeitä, ja haluan olla hyvissä väleissä kaikkiin ja myös tavata säännöllisesti.

Ilmeisesti nuoremmilla puuttuu kaikki käytöstavat.

Juuri näin.Mistä tämä kylmyys johtuu. Ei ennen ollut niin.Itse tullut toimeen "anopin" kanssa ja miehen perheen kanssa tosi hyvin.

Merkillistä. Ei kaikki anopit voi olla pirttihirmuja .

Mutta kaikki miniät voivat olla egoistisia.

Vierailija
26/26 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu soittelee anopin kanssa. Riittää että käyt joskus kylässä miehesi kans

Hullu olet sinä, ei anoppi. Nyt taidat miettiä mitä tarkoitan. Tarkoitan että jos anopin kanssa ei mene hanskat yhteen, et rakasta miestäsikään . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan