Äidit joutuvat olemaan enemmän omien lasten kanssa
Voi viddu, joudunko olemaan nyt enemmän oman lapseni kanssa kun subjektiivista päivähoito-oikeutta supistetaan???
Eihän se näin voi mennä :(
Haluan olla rauhassa ja olla vain vauvan kanssa kotona.
Helpompaa olla ja mennä miten haluan.
Joudunko itse muka hoitamaan iltapäivällä omaa lastani??
Vähän nyt mietityttää meneekö oma rauhani.
Miten ihmeessä pärjään kahden oman lapseni kanssa??
Päiväkodithan on sitä varten ettei mun tartte itse olla oman lapseni kanssa vaikka olen kotona.
Nyt joudun hakemaan päivällä vaikka ennen mies haki samalla kuntuli töistä.
Hitto ku ottaa päähän ku joudun enemmän olemaan oman lapseni kanssa.
Kommentit (7)
Meidän päiväkodilla on äiti joka on vauvan kanssa kotona ja tuo 1,5-vuotiaan joka päivä hoitoon kello 8-16. Ja satun tietämään että mikään ei ole vialla, hän ei vaan jaksa ja haluaa vauvan kanssa kahdenkeskistä aikaa. Urpå sanon minä.
No tiedän erään, jolla 3-vuotias käy puolipäiväisenä tarhassa ja äiti vauvan kanssa kotona. Jo rahanmenonkin takia haluaisi pitää vanhemmankin kotona, mutta tietää palaavansa taas syksyllä työelämään ja menettäisi tytön tarhapaikan (joka nyt siis on ihan kodin vieressä) jos nyt ottaisi tämän pois. Lisäksi tarhan aloitus oli lapselle niin kova paikka, että ei välttämättä olisi ihan ongelmatonta tuo edes takaisin aloitus, lopetus, aloitus... Eli tilanteita on monia ja vaikka te näette jonkun tuovan lapsen tarhaan ja vauva samalla kainalossa, TE ette voi tietää syitä päätöksen takana
Huono provo. Toivottavasti ei kukaan tartu tuohon, että lapsen kanssa joutuu olemaan. Sama tyyppi, joka muissakin ketjuissa provoaa negaa lapsia kohtaan. Sairas tyyppi.
Aloittaja ei taida ymmärtää, että moni jonka lapsi ei ole hoidossa vastustaa näitä uudistuksia. Esim. itse otin esikoisen heti hoidosta pois kun jäin äitiyslomalle. Mutta kyllä ajoittain on ollut raskasta, varsinkin kun opiskelenkin vielä tässä ohella ja ymmärrän kyllä niitäkin, jotka hoitopaikan haluavat. Mutta ennen kaikkea päivähoidossa ollaan tekemässä nyt isoa mylläystä, jossa on musta paljon huolestuttavaa. Eskarin muuttaminen maksulliseksi kerhotoiminnaksi ei esimerkiksi ole ihan pikku juttu kun siitä juuri tuli pakollinen. Tuo on jo ihan älytöntä poukkoilua. Lisäksi henkilöstömäärän vähentäminen lapsia kohti on musta vastuutonta ja lyhytnäköistä. Tähän tekee vielä mielenkiintoisen lisän, että lapsia voi olla todella iso määrä yhtä aikuista kohti kun puolipäivälapset sitten tosiaan lasketaan vain puoleksi lapseksi. Mua itseäni ainakin epäilyttää haluanko laittaa lapsia ollenkaan päiväkotiin kun hoidon laatu romutetaan. Jos päätän etten laita niin yhteiskunnan talouden kannalta tämä ei taida olla kovin fiksua. Aina ei kuitenkaan jaksa sitä ajatella vaan joskus on pakko miettiä sitäkin mikä on itselle ja omalle perheelle parasta. Ja täälläkin palstalla on vuosia jauhettu sitä miten lapset saisivat muka parempaa hoitoa kun "virikehoitolapsia" ei päiväkodissa olisi. Totuus kuitenkin on se, että näin ei tule käymään kuten olen itse arvaillutkin. Ihan sama ketkä lapset päiväkodeissa ovat, resurssit vain supistuvat vaikka niissä ei ole nytkään ollut kehumista.
Joku varmaan oikeastikin ajattelee noin.