Onko täällä valokuvauksesta tietäviä, asiantuntijoita?
Olen nyt harkinnut ryhtyväni vakavampaan muotokuvavalokuvaukseen ja näyttelykuvien kuvaamiseen, jolloin vedokset tulisivat olemaan aika suuria. Myös mainoskuvaaminen tulee olemaan portfoliossa.
Suositelkaa minulle hyvää keskikoon kameraa, olen itse nyt harkinnut kameraksi Mamiyan RB67 tai RZ67 tai Bronica S2A, jotka olisivat hinnallisesti houkuttelevia.
Vai kannattaisiko sittenkin investoida enemmän ja ostaa suoraan Hasselblad tai Rolleiflex vaikka käytettynä?
Kommentit (9)
jos olisit asias kanssa tosissaan oleva valokuvaaja, niin tää vauva ei varmaan olis se paikka jossa asiasta kyselisit.
Eikö Leica olisi myös hyvä?
Kai sillä vieläkin on tuotannossa 6x6 tai 6x7-kameroita?
Ei hitto, mun piti tulla tänne pätemään, että järkkärillä kuvatessa pitää opetella manuaalisäädöt, mutta taidankin jättää väliin.. :D
Jos kuvaat pääasiassa studiossa ja jalustalta, niin osta Mamiya RB67, se on kuin tankki, kestää mitä vaan ja on käytännössä ikuinen, mutta painoa on sitten vastaavasti.
Jos ajattelet kantaa kameraa myös mukanasi ja ottaa tilannekuvia, ulkokuvia, niin hae jostain ebaysta tai vastaavasta Hasselbladin 500cm pakettina haluamallasi objektiiveilla ja digi- ja filmiperällä. Raha ei mene hukkaan.
Mun mielestä vaihtoehtona Hasselle vois olla ihan hyvin myös Rolleiflex 6008 AF varustettuna Phase One P20 digiperällä ja 80 mm F/2,8 optiikalla.
Maksaahan se, mutta työkalut maksaa aina.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:10"]
jos olisit asias kanssa tosissaan oleva valokuvaaja, niin tää vauva ei varmaan olis se paikka jossa asiasta kyselisit.
[/quote]
Miksi?
Mä katsoisin jostain käytettyä Hasselbladin 503cw:tä, saatat saada parilla tonnilla paketin, jossa runko ja 2,8/80mm lasi.
Aivan mahtava!
Ja arvo säilyy.