Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Vaatiiko” ystävyyden onnistuminen samanhenkisyyttä?

Vierailija
25.01.2022 |

Voiko toimia jos ystävykset ovat täysin erilaiset?

Hämmästyttää oikein joskus kuinka voi tosi hyvin synkata aivan erilaisen ja tyylisen kanssa..
Mutta pidemmän päälle lienee hyvä että edes jotain yhteistä kiinnostuksen kohdetta on? Kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Osalla onnistuu paremmin samanhenkisen kanssa ja ehkä hyvä pitäytyä siinä. Joillakin erilaisen kanssa löytyy jokin yhteinen sävel. Asiat ovat monimutkaisia.

Vierailija
2/10 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota itsekin vasta kun tapasin paperilla täysin erilaisen ja ikäisen ihmisen kuin itse olen, mutta niimpä vaan oltiin kuin olisi aina tunnettu! Ennakkoluulot roskikseen ja tutustumaan on siis minun mielipiteeni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä "tiedä". Voi "ehkä" "vaatiakin". "Toisaalta" ehkä "ei".

Vierailija
4/10 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu. Osalla onnistuu paremmin samanhenkisen kanssa ja ehkä hyvä pitäytyä siinä. Joillakin erilaisen kanssa löytyy jokin yhteinen sävel. Asiat ovat monimutkaisia.

Tämä. Itse lukeudun enemmän ensiksi mainittuun ihmisryhmään. Samanhenkisyydeksi lasken samantyyppisen ajatus- ja arvomaailman sekä huumorintajun. Toisaalta joskus olen joutunut viilentämään orastavan ystävyyden muuten samanhenkisen ihmisen kanssa, koska hänestä on paljastunut jotain sellaista, minkä olen kokenut ystävyyttä liikaa haittaavana ominaisuutena. Lähes aina tällainen ominaisuus on ollut taipumus päällepäsmäröidä tai tunne-elämän ailahtelevuus ja muutenkin tuuliviirimäinen luonne. Itse melko tasaisena luonteena ja toisen omaa tilaa ja valintoja kunnioittavana en vain pääse samalle aaltopituudelle tällaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
5/10 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen sain taas kohdata kirjoituksia, joissa osa antoi ymmärtää, että nainen ja mies eivät voisi olla vain ystäviä ja ilman ajatuksia tai tavoitteista päästä tosien pöksyihin. Itse olen erimieltä; naine ja mies voivat olla aivan hyvin läheiset ystävät, ilman taka-ajatuksia. Sen sijaan ystävyyteni saattaisi jäädä syntymättä tai päättyä jos huomaisin, että meillä on pohjimmiltaan aivan erilaiset syvimmät ja merkittävimmät arvot. Esimerkiksi jos toinen kannattaisi varauksettomasti kuolemantuomiota ja tai homojen halveksimista tai ns. eheyttämistä heteroiksi tai vaatisi raamattua lakikirjaksi maallisiin tuomioistuimiin ja paasaisi näistä asioista usein, niin luulempa, että ystvyytemme päättyisi - Toisaalta mielessä käy, ettö miten se olsi ikinä hänen kanssaan voinut muodostuakaan.

Uskovainen mies

Vierailija
6/10 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Itse lukeudun enemmän ensiksi mainittuun ihmisryhmään. Samanhenkisyydeksi lasken samantyyppisen ajatus- ja arvomaailman sekä huumorintajun. Toisaalta joskus olen joutunut viilentämään orastavan ystävyyden muuten samanhenkisen ihmisen kanssa, koska hänestä on paljastunut jotain sellaista, minkä olen kokenut ystävyyttä liikaa haittaavana ominaisuutena. Lähes aina tällainen ominaisuus on ollut taipumus päällepäsmäröidä tai tunne-elämän ailahtelevuus ja muutenkin tuuliviirimäinen luonne. Itse melko tasaisena luonteena ja toisen omaa tilaa ja valintoja kunnioittavana en vain pääse samalle aaltopituudelle tällaisten ihmisten kanssa.

Hyviä pointteja.

Samanlainen huumorintaju on yksi tärkeimmistä asioista

Vierailija
7/10 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ratkaisee että mistä kumpikin haluaa jutella. Joskus jonkun jutut ei kiinnosta yhtään, tyypillisinä liikaa työstään puhuvat, terveysfanaatikot ja minulle vieraiden ihmisten asioista jauhavat. Lemmikeistä puhuvat on kanssa rasittavia, paitsi jos itsellä sama lemmikki.

Nuorena äitinä oli kiva puhua ihan arkielämästä, nyt nelikymppisenä kaipaan enemmän aitoa pohdintaa elämäntilanteesta, ihmissuhteista,ilmiöistä. Ainoa vain että syvällinen yhteys vaatii aikaa. Kyllä sen jossain vaiheessa kuitenkin näkee jos keskustelu on väkinäistä ja kumpikin höpisee omia asiotaan ilman aitoa kiinnostusta toisen juttuihin.

Vierailija
8/10 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun ystäväni ainakin ovat aika samanhenkisiä. Erilaisia, erilaisessa elämäntilanteessa, mutta ajatukset käyvät yksiin. Eri mieltäkin voimme olla, mutta hyvässä hengessä. Emme tuomitse tai tuputa omia näkemyksiämme.

Vierailija
9/10 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/10 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se jokin yhdistävä tekijä tarvitaan ja monesti jotenkin samantyyppinen ajatusmaailma ja huumori on tärkeää. Ei kukaan jaksa olla ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole mitään mistä jutella tai ei yhdistä mikään.