Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

soini ei osaa englantia

Vierailija
27.05.2015 |

Ei kovin hyvin. Minäkin peruskoulun pelkästään käynyt puhun suvujammin englantia kun soini .

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:01"]

suomalaisilla nyt ylipäätänsä on aika ontuva englanti. Kielioppi ja sanasto hallussa, mutta ääntäminen.... anteeksi nyt vaan mutta välillä on vaikeaa pidätellä naurua xD

t. natiivi enkku

[/quote]

Onneksi olet harvoja, jotka puhuvat täydellistä suomea...

Soini osaa ihan riittävästi englantia, ei tosiaan äännä natiivin tapaan, mutta se ei ole uutta, jos kehenkään suomalaiseen verrataan.

[/quote]

No tässä ei ollut mun suomen kielestä kyse vaan siitä, että politikon kuuluisi osata puhua OIKEASTI hyvin englantia. Mun korviin toi kuullostaa kaikelta muulta kuin englannilta. Eihän sitä tartte osata ääntää täysin kuin natiivi ääntäisi, mutta mun mielestä toi on jo hauskaa kuunneltavaa xD

[/quote] Ihan hyvin meni, ei tarvittu edes tekstitysta niinkuin ranskalaisten puheissa. Aantaminen tietysti ei ollut virheetonta mutta puhe tuli sujuvasti ilman mitaan hmmm, aarrr, ummm sanojen etsintaa. AV mammojen on ihan turha elvistella unless you can discuss foreign politics as fluently and use expressions like "dire straits" without stopping to search for the correct words. Please record your own speech, we will criticize.

t.usalainen

Vierailija
22/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisilla nyt ylipäätänsä on aika ontuva englanti. Kielioppi ja sanasto hallussa, mutta ääntäminen.... anteeksi nyt vaan mutta välillä on vaikeaa pidätellä naurua xD

t. natiivi enkku

[/quote] Pidattele sina vaan nauruasi, mina vaihdan kanavaa kun tulee naita lontoon puhujia honottamaan nenastaan USAn televisiossa. T. tekstitysta tarvitseva usalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. natiivi enkku

[/quote]

no suomalaisten ääntäminen on huomattavasti parempaa kuin esim. intialaisten, ranskalaisten tai saksalaisten tapa puhua englantia.

Vierailija
24/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I DON'T GIVE A FUCK! BLITCH WILL DIE IN DIABETES LIKE TODAY! (JK)

Vierailija
25/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ihmiset jotka eivät ole koskaan työelämässä joutuneet käyttämään englantia, ovat täällä niitä jotka niin kovasti häpeävät. Uskokaa pois, natiivit puhujat ja kaikki muutkin ammattilaiset pitävät oikean sanavaraston hallitsemista ja sujuvan puheen tuottamista huomattavasti tärkeämpänä kuin oikeanlaista ääntämistä.

Vierailija
26/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en Soinista pidä enkä häntä paljoa arvosta, olisin idiootti jos en voisi tunnustaa että Soinin englanti on hyvinkin kelvollista. Hän ilmaisee itseään melko vapaasti, luontevasti ja täsmällisesti.

Se joka muuta väittää, ei itse osaa englantia eikä ymmärrä kielitaidon eri asteita.

Vierailija
27/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mua eniten jännittä se, että mitä Soini möläyttelee ja millaisen kuvan rasistisesta konservatiivi-Suomesta hän antaa maailmalle myös in english.

Vierailija
28/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änd if tö risalt is kuud. Semmosta ääntämystä.

Vierailija
29/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän hyvähän se oli. Nää morkkaajat kuuntelee vaan ämerikkalaisia tv-sarja paskoja ja kuvittelevat että niin kuuluu ääntää. Ehei....

Kun puhutaan englantia...niin mistäs maasta englannin kieli alunperin tuleekaan...no Englannista!

Vierailija
30/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:05"]

Onneksi olet harvoja, jotka puhuvat täydellistä suomea...

Soini osaa ihan riittävästi englantia, ei tosiaan äännä natiivin tapaan, mutta se ei ole uutta, jos kehenkään suomalaiseen verrataan.

[/quote]

Edes meidän englannintaitaja Stubbia ei varmasti kukaan natiivi luule natiiviksi. Soinin englanti ei jää mitenkään jälkeen muiden ei-englanninkielisten maiden ulkoministereistä, saattaa itse asiassa pärjätä jopa huomattavan hyvin.

[/quote]

Eikä luule kyllä kukaan muukaan. Ei se Stubbinkaan englanti kyllä kovin sujuvan kuuloista ollut, turhan takeltelevaa siihen nähden kuinka sitä sen kielitaitoa on hehkutettu. Ja jotenkin yllättävää kun eikö sillä kuitenkin ole englantilainen vaimo?

Vierailija
31/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:43"]

Luulen että ihmiset jotka eivät ole koskaan työelämässä joutuneet käyttämään englantia, ovat täällä niitä jotka niin kovasti häpeävät. Uskokaa pois, natiivit puhujat ja kaikki muutkin ammattilaiset pitävät oikean sanavaraston hallitsemista ja sujuvan puheen tuottamista huomattavasti tärkeämpänä kuin oikeanlaista ääntämistä.

[/quote]Rytmi, painotus ja intonaatio ovat ymmärtämisen kannalta yksittäisten sanojen lausumista tärkeämpiä. Globaalisti ajatellen tuollaisen soinimaisen, ei-natiivin mutta sujuvasti puhuvan englantia on itse asiassa helpompi ymmärtää kun natiivien, tuhansilla eri murteilla vääntävien puhetta.