Kysely! Imetätkö/imettäisitkö julkisella paikalla?
Elikkäs imetätkö/imettäisitkö julkisella paikalla?
Kommentteja ja perusteluja!
Kommentit (24)
Olen imettänyt ja imettäisin jatkossakin. Osaan tehdä sen niin, ettei tissi edes näy mihinkään.
Ja jos vähän ihoa näkyisikin, niin mitäpä se haittaisi. Rinta siinä ei varsinaisesti esillä ole.
Enemmän rintani ovat esillä esim. uimarannalla bikineissä tai jossain mekossa tai topissa, jossa on vähän syvempään uurrettu kaula-aukko.
Imetän missä haluan ja milloin haluan.
-M27
Outo kysymys. Vauva pitää syöttää silloin, kun sillä on nälkä.
Kyllä ja kokemusta on. Pujotin vauvan paidan alle. Napani saattoi joskus näkyä. Paitani kaulaaukosta kurkistelin, että miten paidan alla sujui ja huivilla suojasin ohikulkijoilta. Tarvittaessa imetin myös julkisilla paikoilla. Suosittelen esim. puiston penkkiä, kirkon portaita ja kahvilaa.
Miksi? Koska vauvalle tuli nälkä ja hän oli täysimetyksellä.
Vinkki päiväunille: Jos marketin sovituskopit ovat vapaita, niinkuin päivisin usein ovat, siellä on kätevää imettää ja sitten laskea nukkuva tai ainakin tyytyväinen vauva vaunuihin, jotta voi tehdä ostokset rauhassa. Koskaan ei ole kaupasta tullut sanomista tästä.
Mulla ei ole lapsia, mutta voisin imettää jonkun huivin suojassa. Lentokoneessa oli kiusallista kun vierustoveri tissi paljaana kun muutenkin ollaan tosi ahtaassa tilassa.
Vierailija kirjoitti:
Rintapumppu ja maitoa pulloon ajaa ihan saman asian.
Vierailija kirjoitti:
Jotain tolkkua tohon hommaan. Yksityinen hetki oltava katseilta piilossa. Tissi piiloon nännineen julkisilla paikoilla. Naturellismiin rajaa. Ällöttää muita ihmisiä.
Harsot ja huivit on keksitty, lapselle "teltta" missä ruokailla.
Itse en pystynyt, mutta minua ei haittaa yhtään jos joku muu tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Imetän missä haluan ja milloin haluan.
-M27
Eikä tarvi kalua peittää?
En imettänyt. Liikuin enemmän sitten kun imetys oli loppunut. Sen verta yksityinen asia jota ei tehdä julkisella paikalla.
Olen imettänyt enkä ole saanut pahoja katseita. Ei varmaan ole ihmkset edes tajunneet, että imetän. Olen siis 22-23-vuotiaana ERITTÄIN pienitissisenä naisena imettänyt toista lastamme mm. puiston penkillä ja uimarannalla. Lapsen pää peitti jo vastasyntyneenä tissini ja käytin sellaisia imetystoppeja. Ei kukaan tullut niin läheltä katsomaan, että olisi voinut varmasti sanoa inetänkö vai onko vauvalla tutti suussa selin muihin ihmisiin. Ensimmäistä ja kolmatta imetin vähemmän aikaa talvella, ei tullut julki-imetettyä.
Kyllä, imetin aikani melkein, missä vaan. Ei siitä kukaan mitään nähnyt, ja parempi on, että vauva on hiljaa tissi suussa kuin huutaa nälkäänsä.
Lentokoneessakin oli parempi, että lapsi oli hiljaa, kun huusi.
En koskaan varsinaisesti piiloitellut imettämistä, mutta käänsin monesti vartaloa pois muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rintapumppu ja maitoa pulloon ajaa ihan saman asian.
Kaikki eivät pulloa huoli. Vauva on silti ruokittava.
Riippuu varmaan, et ketä ja millä imettäisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen imettänyt enkä ole saanut pahoja katseita. Ei varmaan ole ihmkset edes tajunneet, että imetän. Olen siis 22-23-vuotiaana ERITTÄIN pienitissisenä naisena imettänyt toista lastamme mm. puiston penkillä ja uimarannalla. Lapsen pää peitti jo vastasyntyneenä tissini ja käytin sellaisia imetystoppeja. Ei kukaan tullut niin läheltä katsomaan, että olisi voinut varmasti sanoa inetänkö vai onko vauvalla tutti suussa selin muihin ihmisiin. Ensimmäistä ja kolmatta imetin vähemmän aikaa talvella, ei tullut julki-imetettyä.
En minäkään saanut pahoja katseita eikä ihmiset usein edes tajunneet minun imettävän, kun useamman kerran kävi niin, että joku tuli lepertelemään/ihastelemaan vauvaa, ja sitten läheltä huomasi imetyksen olevan kesken ja meni anteeksi pyydellen kauemmas.
Minulla oli jotain F-kupin tissit imetyksen aikana, ja otin vaan nännin vauvalle suuhun paidan alta/välistä, eli en koko rintaa. Joskus imetin ihan niinkin, että kävelin vaan ja pidin vauvaa rinnalla.
Näytti ulospäin äkkiseltään siltä, että kannan vaan vauvaa sylissä.
Tosielämässä näitä palstan vihamielisiä peikkoja ei tunnu oikein missään näkyvän, mutta ehkä ne kökkii sitten omissa oloissaan eikä pyöri sosiaalisena tuolla ihmisten ilmoilla.
Kyllä sen imetyksen voi tehdä siististikin juuri esimerkiksi huivin alla, eikä "tissit tiskiin" -tyylillä.
Kyllä imetin pari kertaa, kun ei ollut muita vaihtoehtoja. Yksi maailman luonnollisimpia asioita. Taisi olla puistonpenkki tms ja sitten tietysti vauvakerhossa kun käytiin , siellä oli tosin vaan äitejä. Harsolla sai hyvin suojattua tilanteen. Olin siitä onnellisessa asemassa, että maitoa riitti ja imetin reilun vuoden.
Teltta kuvaa hyvin sitä, millaisen isosta huivista viritin lapseni ylle. Ei tullut itsellekään sellainen olo, että joku näkee.
Joskus jossain nurkassa. Mutta valitsin paikat lapsiystävällisyyden mukaan. Olen imettänyt myös ravintolan vessoissa, mikä tuntui ällöltä ja epähygieeniseltä. Rauhallisia imetysopaikkoja voisi olla muuallakin kuin jossain Ikeassa.
Jotain tolkkua tohon hommaan. Yksityinen hetki oltava katseilta piilossa. Tissi piiloon nännineen julkisilla paikoilla. Naturellismiin rajaa. Ällöttää muita ihmisiä.