Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PALA KURKUSSA

Vierailija
27.05.2015 |

Mulla on ollut tässä jo reilun 3kk ajan todella kova stressi ja niistä kolmesta noin 2kk ajan tuntunut palan tunnetta kurkussa ja ikäänkuin pallean kohdalla pientä painetta. Mikäli mun päällä makaisi toinen ihminen, tuntuisi palleasta kaulaan saakka tosi ahdistava paineen tuntu. Mua ahdistaa varsinkin iltaisin, jolloin oireet tuntuvat 100x suuremmilta, ja useimmiten pelkään jopa syöpää, vaikka muuta kipua ei olekaan. Ihan vaan ollessa esim istumassa ja hengitellessä/niellessä tyhjää, tuntuu pientä painetta aataminomenan kohdalla ja aivan kuin kurkussa olisi jotakin. Ruokahalu on kadonnut jonkin verran, jonka vuoksi aamulla oksettaa kun on niin nälkä, ja on siksi vaikea saada niellyksi aamupalaa, kun tulee oksennusrefleksi. En osaa muuten syödessä määrittää, onko nieleminen tavallista vaikeampaa, vai johtuuko kenties siitä, etten juo syönnin yhteydessä tarpeeksi.

Muita samaa kokeneita, ja mitä todettiin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan klassiselta stressin ja ahdistuksen oireilta. Itselläni oli nuorena yleistynyt ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö ja palantunteet, hengitysvaikeudet ja nielemisvaikeudet olivat arkea. 

Vierailija
2/3 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja refluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 12:20"]

Ja refluksi.

[/quote]

Jep, refluksi myös tekee tuota. Ja sitäkin voi stressi aiheuttaa tai pahentaa. Ap voisi kokeilla mennä ostamaan vaikka ilman reseptiä Somac-lääkettä apteekista ja syödä parin viikon kuurin. Jos se auttaa, refluksi on syynä. Kokeilusta ei ole mitään haittaa jos ei sitten olekaan refluksia.