Onko olemassa nelikymppistä miestä, joka ei tykkää muiden naisten huomiosta?
Mieheni väittää, että kokisi epämiellyttäväksi, jos huomaisi jonkun naisen edes vähän kiinnostuvan hänestä. Siis ei edes missään pettämismielessä, vaan ihan mitä tahansa muuta kuin täysin asiallista ja arkista kanssakäymistä.
Kolme esimerkkiä:
1. Mies juoksee puolimaratonin ja naiskollega onnittelee sitä sydämin Facebookissa. Siis ihan vain "Onnea, hieno saavutus <3".
2. Miehellä on uusi, vähän erikoisempi kauluspaita puvun kanssa. Miehellä on siis joka päivä puku töissä ja joskus laittaa vähän värikkäämpää kauluspaitaa, ettei olisi niin tylsän harmaa. Naiskollega (eri kuin kohdassa 1) kehuu, että onpa mies komea ja että istuupa paita tosi hyvin.
3. Mies vie työpaikalleen muffineja (itse teki) syntymäpäivänsä vuoksi. Moni naiskollega ihastelee, miten suussa sulavia muffineja ne ovat, pyytävät reseptejä ja kehuvat miehen leipomistaitoja.
Mies on näistä aina kertonut ja on mukamas kiusaantunut, että saa naisilta tällaista huomiota. MUKAMAS. Mun mielestä noissa ei ensinnäkään ole yhtään mitään asiatonta tai edes flirttailevaa, mutta mies on "kiusaantunut".
Kuka nelikymppinen mies kiusaantuu, jos naispuoliset henkilöt jotenkin huomioivat miestä? Naiset ovat ikäväliltä 30-40v.
Kiusaantuisiko miehesi, jos joku nainen kommentoisi vaikkapa Facebookissa jotain sydämellä?
Kommentit (15)
Kyllä ne jotkut tuppaa kiusaantumaan, eikä tämä ole mitenkään ikäkysymys vaan luonnekysymys. Jos on vähänkin sisäänpäinkääntyneitä (introvertteja), kaikenlainen huomion keskipisteeksi joutuminen nolottaa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:00"]
Kyllä ne jotkut tuppaa kiusaantumaan, eikä tämä ole mitenkään ikäkysymys vaan luonnekysymys. Jos on vähänkin sisäänpäinkääntyneitä (introvertteja), kaikenlainen huomion keskipisteeksi joutuminen nolottaa.
[/quote]
Mies ei t-o-d-e-l-l-a-k-a-a-n ole introvertti. Ja yleisellä tasolla puhuttuna, en itse pysty ymmärtämään tuollaista nelikymppistä miestä, joka ei muka tykkäisi nuorempien naisten huomiosta. Kyse siis aivan tavallisesta miehestä, ei mistään peräkamarin mammanpojasta, joka punastuisi jo äitinsä kehuista.
ap
Junttien mielipiteet ahdistaa. Yhteisiä säveliä ei varmastikkaan löydy vaikka naiset töissä niin uskovatkin ja "smolltolkki" on muutenkin heikkojen hölötystä. Ehkä juuri kun ei itse hymyile takaisin idioottina vaan on neutraali asiapohjainen niin naisten on haettava sitä huomiota vaikka väkisin. TÄMÄ ahdistaa ainakin minua. Jotkut vanhemmat naiset tajuavat heti katseesta ettei lepertely ole mieleen ja jatkavat matkaa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:00"]
[/quote]
Mies ei t-o-d-e-l-l-a-k-a-a-n ole introvertti. Ja yleisellä tasolla puhuttuna, en itse pysty ymmärtämään tuollaista nelikymppistä miestä, joka ei muka tykkäisi nuorempien naisten huomiosta. Kyse siis aivan tavallisesta miehestä, ei mistään peräkamarin mammanpojasta, joka punastuisi jo äitinsä kehuista.
ap
[/quote]
Oletkohan ymmärtänyt introvertti-sanan hieman väärin? Ei pidä sekoittaa introverttiyteen mammanpoika-asetelmaa.
Miksi muuten sinua vaivaa miehesi käytös niinkin paljon, että kyselet syitä täältä AV:lta? Miksi et kysy mieheltäsi? Mikä sinua tässä oikein nyppii? Toivotko, että me haukkuisimme miehesi maanrakoon mielestäsi omituisen käytöksen vuoksi?
Yleensä työpaikoilla pidättäydytään sanomasta minkäänlaisia huomioita ihmisten ulkonäöstä. Se ei ole asiallista eikä ammattimaista käytöstä. Mitä etäisemmät välit, sitä asiallisempaa käytöksen pitäisi olla. Erikseen pitää myös huomata, onko keskustelukumppanit esimerkiksi esimies - alainen -suhteessa. Tällaisissa epäsuhtaisissa tilanteissa pitää todellakin pitää kieli keskellä suuta. Nämä naiset ovat ehkä rikkoneet työpaikan kirjoittamattomia käytössääntöjä vastaan. Ehkä tämä on sinulle tuntematon asia? Kysy mieheltäsi tätä, älä meiltä. Mehän emme tiedä miehestäsi tai hänen ihmissuhdekuvioistaan yhtään sen enempää kuin kerrot täällä - ja se on todella vähän.
P.S. Myös minä kiusaantuisin, jos vastakkaista sukupuolta oleva työkaverini laittelisi Facebook-kommentteihin sydämen kuvia. Minulla ei ole niin läheisiä työkavereita, että voisin odottaa moista tuttavallista käytöstä. Samoin, jos joku näistä työkavereista rupeaisi kehuskelemaan leivontataitoani tai asuani, olisin hyvin kiusaantunut. Tosin kätkisin kiusaantumiseni jonkinlaiseen leikinlaskuun, silti olisin kiusaantunut. En erityisemmin pidä liian tuttavallisiksi heittäytyvistä ihmisistä, vaikka pidänkin työstäni esimiesasemassa ihmisten parissa hyvin paljon. Kirjoittamattomia käyttäytymissääntöjä ei vaan voi rikkoa yksipuolisesti toisen osapuolen kiusaantumatta.
Joo, minä en tykkää naisten huomiosta.
No tuo ykkösesimerkki saa miehen tuntemaan itsensä yksivuotiaaksi joka on osannut kakata pottaan. Ei tuollaista, kiitos!
Päällekäyvät ämmät nyt vaan ovat rasittavia! Stalkkaavat biatchit from Hell ovat sitten aivan oma antenniosastonsa. :(
Kaikki eivät ota kehuja luontevasti vastaan. Varsinkin jos niitä tulee harvakseltaan.
Olen vakinaisessa parisuhteessa oleva M39 introvertti ja kyllä kiusaantuisin sydänviesteistä jos ne tulisi muilta kuin vaimolta, äidiltä, tai omilta lapsilta. Huomion keskipisteenä oleminen ei vain ole mun juttu ollenkaan. Intro mikä intro.
Mun mies (35v) ei varmaan kiusaantuisi mutta ei tuo yleensä innostukaan naisten huomiosta. Jotkut naiset vaan ovat innokkaita laittamaan esim. sähköposteihin ylimääräistä "härpäkettä" (hymiöitä, vihjailevia pisteitä jne.) ja jos mä satun näkemään kun tekee töitä myös kotona niin kiusoittelen kyllä ja saatetaan yhdessä naureskella mutta ei tuo niitä sen kummemmin noteeraa.
Mieheni on puhelias ja kaikille ystävällinen ja huomioiva (mutta osaa myös piruilla niin että monikaan ei edes sitä tajua kuin vasta jälkikäteen). Siksi moni varmaan luulee että olisi myös innokas flirttailemaan mutta sellainen ei kyllä ole vaan aina sanoo että naiset on niin huomionkipeitä. Eli hänellekään ei kannata hirveästi henkilökohtaista huomiota jakaa.
Ok, kiitos teille. Olen siis itse outo, mies on normaali.
ap
Kiusaannun jos oma vaimo laittaa sydämiä facebookiin.
Jos joku vieras nainen tekee niin, olen imarreltu ja innoissani.
t Mikko 38v
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 12:09"]
Ok, kiitos teille. Olen siis itse outo, mies on normaali.
ap
[/quote]
Ehkä sinä olet normaali naiseksi ja mieskin on ihan normaali mutta varmaan vähemmistössä on ne miehet joissa ei naisten huomio aiheuta reaktioita.
Onko miehelläsi hyvä itsetunto? Omallani on ja ajattelen että hän ei tarvitse huomiota/kehuja pönkittääkseen sitä ja siksi suhtautuu niin neutraalisti naisiin.
t. 12
up