Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millaisilla papereilla pääsit opiskelemaan?

Vierailija
26.05.2015 |

eli, millaisella todistuksella pääsit opiskelemaan? olisi mielenkiintoista vähän nähdä mitä mihinkin vaaditaan (joo tiedän että ammattikorkeiden sivuilla on tilastoja myös).

-mitä alaa pääsit opiskelemaan ja milloin?

-paikkakunta (jos viitsit kertoa)

-millainen oli todistuksesi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex5 ja Mx1, mutta en minä papereilla päässyt opiskelemaan, pääsykokeilla vain. Yksi ammatillinen tutkinto työn ohessa ja Hki hum tk, kieliä.

Vierailija
22/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtsika, LLLEEM ka. yli ysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:01"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:58"]

aika jännä, että yliopistoon voi päästä, vaikka lukio olisi mennyt penkin alle, mutta sitten monen ammattikorkean ovet sulkeutuu, jos ei ole riittävän hyvä lukiotodistus. luulisi, että asia on päinvastoin, kun yliopisto kuitenkin on enemmän sellainen paikka, joka vaatii pitkäjänteistä työtä ja lukemista.

[/quote]

Nuoruuden virheistä ei tarvitse kärsiä koko elämää. Pääsykokeet mittaavat alakohtaista motivaatiota riittävästi.

[/quote]

olen samaa mieltä, ja hyvä että kykynsä voi todistaa pääsykokeissa. mutta pointti oli, että amk-haussa ei saa anteeksi huonoa todistusta. tottakai fiksu ihminen taktikoi ja menee jonnekin maaseudun amk:hon, jos tosissaan haluaa opiskella alaa. tai keksii jonkun muun reitin päästä alalle.

Vierailija
24/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmosilla suorakulman muotoisilla...

Vierailija
25/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman pääsykokeita yliopistoon, humanistilselle puolelle. todistus oli hyvää keskitasoa.

Vierailija
26/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lukion keskiarvo 6.7 ja B:n paperit. En oikein tajunnut silloin koulunkäynnin merkitystä, kuten ei moni muukaan lukiokaverini, vaan näiden tyyppien kanssa lintsattiin satoja tunteja/ vuosi. Opinto-ohjaaja oli täysin pihalla, eikä tiennyt mitä olisi tehtävä mm. minun ja kavereiden lintsauksenkaan suhteen. Merkitystä koulunkäynnille olisi antanut varmaan joku unelma-ammatti, mutta sellaista ei ollut. Olin melko epäkypsä lukioon silloin, kun sinne oli mentävä. Joku olisi saanut kyllä opastaa vähän enemmän siinä, miksi sitä koulua käydään. 

Välillä se vähän harmittikin, kun niin surkeasti meni, mutta äkkiä se unohtui, kun koulukavereiden kanssa ikävimpien tuntien aikana oltiiin pelaamassa vaikka snookeria, jonkun kotona kuuntelemassa musiikkia, katsomassa MTV:ä jne. Joskus ajattelin, että yritän parannusta, mutta tavat olivat juurtuneet niin syvälle läksyjen lukemisen laiskuuden suhteenkin, että petrasin korkeintaan jonkun yksittäisen kurssin ajaksi.

Vierailija
27/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi ja ktm, paperi muistaakseni m,m,e,e,m,m. Paperit olivat pääsykokeissa ihan yksi lysti.

Vierailija
28/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10.0 ja 6L. Lääkäri ja diplomi-insinööri.

Vierailija
29/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LMMCC luonnontieteelliseen jkl.

Vierailija
30/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvo 8,0 ja LLLMB, valmistuin Helsingistä vuonna 1998.

FM

Vierailija
31/31 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän