Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut köyhät ja matalapalkkaiset äänestävät kokoomusta?

Vierailija
24.01.2022 |

Haluaisin kuulla selityksen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän hyvä kun soterahoitus siirtyy valtiolle. Se tarkoittaa, että kuntavero kevenee ja se taas hyödyttää eniten pienituloisimpia, sillä kuntavero on tasavero, kun taas valtionvero progressiivinen.

Eikä "kykypuolue" ole vielä edes hoksannut tätä.

Vierailija
22/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo Petteri on niin söpö nimi, siksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ymmärrä. Ne on kapitalisti-riistäjiä, jotka haluaa että rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy.

Kapitalismi toimii, kommunismi ei.

Vierailija
24/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enempi ihmettelen kun kokoomuksen kunnallisehdokkaana oli nuori koulunkäyntiavustaja. Sai jopa viisi ääntäkin.

Hyvä nainen. Oli varmaan Pohjanmaalta, ei Tampereelta?

Vierailija
25/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ajattelee yhteiskunnan parasta eikä vain omaansa.

Olen koko elämäni ajatellut muiden sekä tämän yhteiskunnan parasta. Ei minulla ole aikaa eikä energiaa tehdä muuta. Siksi olenkin köyhä. Ja sairas. Sekä yksin. Jos olisin käyttänyt ajatuksistani ja energiastani edes 10% oman etuni ajatteluun niin olisin jo tämän yhteiskunnan huipulla.

Vierailija
26/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut puolue, jossa ymmärretään, ettei raha tule tyhjästä.

Aivan. Ei se aivan tyhjästä tule vaan ihmisten korvien välistä joka konkretisoidaan kolikkoina, seteleinä ja bitteinä kovalevyillä.

Miksei sitten voi maksaa kunnolla näille ihmisille joiden korvien välistä ja käsistä se "tulos" oikeasti tulee? Eli työn tekijöille? Bitcoinfirmakin tarvitsee toimitilat ja niiden ylläpidon. Jos se on Kaija yksin koneellaan "louhimassa" ja Kaija itse vie kahvikuppinsa tiskiin ja tyhjentää roskiksensa niin hyvä, mutta heti kun Kaija alkaa palkata porukkaa sen pitää maksaa niille kunnon palkka.

Vierailija
27/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus haluaa, että mahdollisimman moni menestyy ja siirtyy heidän äänestäjikseen. Ei se tuon vaikeampi yhtälö ole.

Kokoomus kun oli viime hallituksessa se teki joukon päätöksiä jotka nimenomaan heikensivät työssäkäyvän asemaa.

Irtisanomista helpotettiin, palkatonta työaikaa pidennettiin, työnantajamaksut siirrettiin palkansaajalle, koeaikaa pidennettiin, takaisinottovelvollisuutta lyhennettiin sekä ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta leikattiin sata päivää.

Vierailija
28/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ajattelee yhteiskunnan parasta eikä vain omaansa.

Olen koko elämäni ajatellut muiden sekä tämän yhteiskunnan parasta. Ei minulla ole aikaa eikä energiaa tehdä muuta. Siksi olenkin köyhä. Ja sairas. Sekä yksin. Jos olisin käyttänyt ajatuksistani ja energiastani edes 10% oman etuni ajatteluun niin olisin jo tämän yhteiskunnan huipulla.

No, voit olla molempia, mutta kenenkään orja ei tarvitse olla.

Vierailija
29/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ymmärrä. Ne on kapitalisti-riistäjiä, jotka haluaa että rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy.

Ja se johtuu vain ja ainoastaan ihmisen ahneudesta. Kapitalismi perustuu oman henkilökohtaisen edun tavoitteluun ja ahneuteen. Kommunismi taas ei, mutta kun ihminen on mitä se on niin siksi se ei toimi.

Vierailija
30/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain näiden välimaastossa on paras tilanne. Äärikapitalismi ei toimi ollenkaan, jopa kommunismi toimii paremmin. Mutta ei olla ihan vielä äärikapitalismia onneksi nähty.

Vierailija
31/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tappaa kultamunia munivaa kanaa. Jos yrittäjät ja varakkaat ajetaan vararikkoon niin he eivät enää työllistä lainkaan sitä pienipalkkaista. Milläs sitten maksetaan tuet kun kellään ei ole työtä?

Itse asiassa asia on niin päin että montaakaan yritystä ei olisi olemassa jolleivät ihmiset suostuisi työskentelemään niissä. Ihmiset tulevat firmaasi tekemään sen työpäivän jos maksat niiden energiasta järkevän hinnan eli palkan.

Vierailija
32/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen köyhä, en halua olla kommari.

Vierailija
33/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näissä aluevaaleissa äänestin Kokoomuksen ehdokasta ja hän pääsi läpi. Kyseessä on sote-alan ammattilainen, jolla on myös jalansijaa politiikassa niin, ettei hän tule ihan jyrätyksi setämiesten joukossa.

Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä, eikä oikeasti ole olemassa sellaista puoluetta joka olisi minun asiallani. Valitsin siis monen pahan joukosta näiden vaalien pienimmän pahan.

Vierailija
34/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se äänestäminen perustuu enemmän siihen mitä haluaa olla kuin siihen mitä on....

Vierailija
35/35 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tappaa kultamunia munivaa kanaa. Jos yrittäjät ja varakkaat ajetaan vararikkoon niin he eivät enää työllistä lainkaan sitä pienipalkkaista. Milläs sitten maksetaan tuet kun kellään ei ole työtä?

Itse asiassa asia on niin päin että montaakaan yritystä ei olisi olemassa jolleivät ihmiset suostuisi työskentelemään niissä. Ihmiset tulevat firmaasi tekemään sen työpäivän jos maksat niiden energiasta järkevän hinnan eli palkan.

Toki, mutta jos sen saman järkevän hinnan saa myös kotona makaamalla niin ei kukaan enää tule töihin. Siksi kokoomus.