Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistellaan Carrolseja! Oma lempparini oli 80-luvulla Tapiola, 90-luvulla Citykäytävä

Vierailija
24.01.2022 |

Iso Carolina oli ehdoton suosikki. Sellaisen kun vielä saisi. Tapiolassa kävin lapsena esim. kaverin ja hänen vanhempiensa kanssa. Citykäytävässä kävimme kavereiden kanssa sitten, kun kuljimme jo itsenäisesti.

Sitten aikuisena 2000-luvulla istuimme mieheni kanssa Aleksanterinkadun Carrolsin ikkunassa syömässä burgereita ja katselemassa ihmisiä. Muistan myös Stockmannin Carrolsin, se taisi olla ihan viimeisiä, jotka pysyivät pystyssä. Ai niin, ja joskus harvoin kävimme Kisahallin Carrolsilla, sieltä on kivoja muistoja!

Mitkä olivat teidän Carrolsejanne? Mitä tilasitte? Saa kertoa muitakin muistoja niihin liittyen!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Carrolsin eteen aina treffipaikka, myöhemmin vissiin tuli Rotuaarille pallo joka korvasi tuon.

Vierailija
22/50 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasva isoksi, älä aikuiseksi :)

Onko tuonkin niminen Carrols olemassa? Missä?

Missään ei ole enää Carrolsia, Hesburger osti ne pois joskus vuosituhannen alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin syömässä Carrolsilla vuosituhannen vaihteessa lukiokaverin kanssa sesonkituotteena olleen kaktushampurilaisen puoliksi, ja se oli hyvää! Harmittaa, kun mikään muu ketju ei ole koskaan myynyt kaktustuotteita. Ala-asteella tuli myös käytyä Carrolsilla parhaan kaverin kanssa pari kertaa vuodessa, tarjottiin aina vuorokerroin ateria toisillemme.

Vierailija
24/50 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahden Rollsin kulmalla on kyllä seisoskeltu jokunen kerta.

Oi niitä aikoja. Ei ollut muuta tekemistä perjantai ja lauantai iltaisin.

Maalta kun tultiin Lahteen shoppailemaan, niin piti käydä Seppälässä ja Carrolsilla.

Vierailija
25/50 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa Clockin Erottajalla 🤔

Vierailija
26/50 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi kun muistaakseni nuo lässähti sitten lopussa?

Vierailija
27/50 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hansassa ruotsaisen teatterin kyljessä, syötiiin toisessa kerroksessa. Saatiin joku kerta frisbeekin.

Vierailija
28/50 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolan carrols oli paras. Voi miten jännää sinne oli mennä äidin kanssa syömään kun ehkä kerran vuodessa pääsi, jos oli onnekas akvaariopöytä oli vapaa. Myöhemmin kävin siellä koulukavereiden kanssa... vieläkin muistan hyvin elävästi miltä siellä näytti ja omat suosikkipöydät.

Vierailija
29/50 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa Clockin Erottajalla 🤔

Itiksessäkin oli..olin 12, olisko ollut peräti eka hamppari tuolla 😀

Vierailija
30/50 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carolina jr oli paras.

Nälkä mikä ihana tekosyy!

Vierailija
31/50 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hansassa ruotsaisen teatterin kyljessä, syötiiin toisessa kerroksessa. Saatiin joku kerta frisbeekin.

Jep, ikkunasta oli kiva katsella torielämää. 🙂

Vierailija
32/50 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citykäytävän Carrolsille ääni täältä. Muistoja 80-luvulta, kun hampurilaiset pakattiin niihin narskuviin styrox-rasioihin. 

Olen kertonut tämän ennenkin jossain toisessa ketjussa, mutta minulla on tallessa sellainen tarjotinpaperi, johon on kuvattu kaikki hampurilaiset. Pitäisi kehystää se tauluksi. Pieni Carolina oli oma suosikkini. 

Vierailija
33/50 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aleksanterinkadun Carrols on ”mun” carrols vaikka en asu helsingissä.

Missä kohdassa tämä oli tarkemmin?

Vierailija
34/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aleksanterinkadun Carrols on ”mun” carrols vaikka en asu helsingissä.

Missä kohdassa tämä oli tarkemmin?

Stockasta vähän Katajanokalle päin, toisella puolella tietä. Vai osuiko peräti Stockan häntään. Lähellä joka tapauksessa. Sen ikkunoissa oli tosiaan baarijakkaratyylisesti pöydät, ja siinä oli tosi kiva syödä ja katsoa ihmisvilinää.

Vierailija
35/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämäni ensimäinen hampurilainen oli 8-vuotiaana (v. 1979) Keskuskadun Rollsissa. Kerroshampurilainen ja kokis (en ollut juonut limuakaan ikinä sitä ennen). Oltiin äidin kanssa kouluvaateostoksilla. Muistan sen ihan loppuelämäni. Mikään ei ketuta niin paljon kuin se, miten Hese pilasi sen hampurilaisen sillä löllömajoneesillaan. Iso Carolina oli hyvä myös, onneksi McFeast on suht lähelle samanlainen, ei ihan mutta melkein..

Vierailija
36/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä muistoja tulee Carrolsista kun muistelee aikoja, kun lempiräppärit aikoinaan räppäillyt kesäisin Aleksanterinkadun Carrolsin kulmalla.

Vierailija
37/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskuskadun Carrolls oli lapsena kasarin alussa se The Carrols. Minulla on siitä kuvakin. Citykäytäväkin tuli tutuksi. Keskuskadun ravintola taisi lopettaa jo joskus ysärin alussa.

Vierailija
38/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun elämäni ensimäinen hampurilainen oli 8-vuotiaana (v. 1979) Keskuskadun Rollsissa. Kerroshampurilainen ja kokis (en ollut juonut limuakaan ikinä sitä ennen). Oltiin äidin kanssa kouluvaateostoksilla. Muistan sen ihan loppuelämäni. Mikään ei ketuta niin paljon kuin se, miten Hese pilasi sen hampurilaisen sillä löllömajoneesillaan. Iso Carolina oli hyvä myös, onneksi McFeast on suht lähelle samanlainen, ei ihan mutta melkein..

Mulla ihan sama!

Kahdeksanvuotiaana mutsin kanssa Keskuskadun Carrolssissa 1979!

Kaikista eniten jäi ehkä mieleen omenapiirakka. Jessus ne oli tulikuumia.

Vierailija
39/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama!

Kahdeksanvuotiaana mutsin kanssa Keskuskadun Carrolssissa 1979!

Kaikista eniten jäi ehkä mieleen omenapiirakka. Jessus ne oli tulikuumia.

Ai niin, omenapiirakan olin unohtanutkin. Monikohan poltti suunsa sellaiseen?

Vierailija
40/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli 2 clubia yhden hinnalla, kävin usein kaverin kanssa Carrolsissa. Laadukasta ruokaa, toisin kuin nykyään Hesburgerissa. Muita hampurilaisia en juuri tilannut, Big Carolina ei ollut juuri koskaan tarjouksessa, eikä sen maku ollut niin hyvä. Tavallinen kerroshampurilainen ei sekään ollut erityisen hyvä. Jäätelöt olivat hyviä ennen vanhaan (esim. Carrolsin Sundae pehmis), eikä mitään kasvirasvalitkua, kuten nykyään.

Kyllä niitä Carrolseja oli muutama jäljellä vielä Helsingissä vuonna 2010, mikä on viimeinen havaintoni niistä.

T. Lidl-mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi