Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkaisitko suhdetta?

Vierailija
24.01.2022 |

Mies on 53v ja itse olen 44v.
Molemmat yh. Lapset 14 ja 15v.
Ei asuta yhdessä, mies haluaisi muuttaa yhteen.

Ainut asia mikä estää on miehen alkoholin käyttö. Hän sanoo, että se on ihan normaalia suomalaisen miehen käytöstä.

Eli juo pari kolme olutta iltaisin, vapaapäivinä enemmän.

Ylireagoinko?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varoa tissuttelijoita, naisissa on paljon viinin suurkuluttajia, jotka ottavat ”lasillisen” joka ilta.

Vierailija
42/48 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ei ole normaalia suomalaisen miehen juomista. Ja jos mies ei voi olla juomatta joka ilta niin kyllähän se alkoholismiin viittaa. Ja sillä ei oikeastaan ole mitään merkitystä onko tuo normaali määrä vai ei. Jos apta haittaa ja tuo juominen tuntuu pahalta niin näin on. Mies voi sanoa ettei halua vähentää juomista koska hänelle se ei ole ongelma. Mutta mies ei voi päättää apn puolesta minkä verran ap on valmis katsomaan miehen ryyppäämistä.

Jos suhde hyvä niin jatkaisin yhdessä oloa mutta asuisin erillään. Jos mies ei hyväksy tätä eikä ole valmis vähentämään merkittävästi juomista niin ennemmin eroaisin mitä muuttaisin yhteen. Usein juominen lisääntyy ajan kanssa. Ainahan sitä voi keksiä syyn miksi tänään saa juoda enemmän (saunotaan pitkään, kävin pitkän juoksulenkin, töissä oli rankkaa, suomi voitti jääkiekossa jne jne). Tiedän valitettavsti kokemuksesta. Ja minun mieheni ei juonut seurusteluaikoina juuri yhtään. Sittemmin rupesi helpottamaan työstressiä oluella. Vielä ei määrät ole kohtuuttomia mutta itseäni ärsyttää. Jos mies on juonut 4 olutta niin negatiiviset asiat tunkee esiin. Mies saattaa olla kovaääninen ja jankuttaa illan jostain työongelmasta uudestaan ja uudestaan. Itse pyrin menemään eri huoneeseen kun mies on juonut. Olen päättänyt etten jankuta asiasta mutta sitten jos miehen juominen rupeaa pahenemaan nykyisestä joudun kysymään mitä ongelmalle tehdään. Sovitaan vaikka että mies voi juoda kunhan menee mökille juomaan ettei muiden tarvitse kuunnella hänen humalaisen juttujaan. Omasta mielestään ei ole humalassa ja ei erotu mitenkään normaalista. Mutta minusta erottuu ja hyvin ärsyttävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä ei ole alkoholiongelmaa niin sittenhän se tyyppi voi ihan yhtä hyvin lopettaa sen päivittäisen juomisen. Minusta tuo on sellainen määrä, joka alkaa vaikuttaa terveyteen ja mielenterveyteen se on jo näköjään vaikuttanut, jos ei tule toimeen ilman. Varmaan maksa rasvoittuu ja vaikea kuvitella, että mies liikkuisi riittävästi.

Vierailija
44/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi yhteen. Jos jokin asia arveluttaa tässä vaiheessa, saattaa siitä helposti paisua iso ongelma.

Vierailija
45/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan muuta yhteen.

Vierailija
46/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siis perustelee tätä juomistaan myös sillä, että kun on yksin niin on tylsää. Kysyinkin, että onko toive yhteenmuutosta vsin siksi, että ei tartte olla yksin. Koska siltä musta tuntuu. Mä rakastan yksinäisyyttä ja huomaan huokaisevani, jos hällä on ilta ja mulla aamuvuoro. Ei tartte/pysty näkemään silloin :D

Mutta pohjimmiltani olen ihminen joka haluaa hyväksyä toisen sellaisena kun on. Jos jotain hyvää, niin mies on huolissaan omasta alkoholinkäytöstä ja kyllä se pystyy olemaan ottamatra, kun saa sellasen tsempin päälle.

Mutta sen hän tietää, että niin kauan kun nuorin asuu kotona niin en ole muuttamassa yhteen. Ja kerroin, että syy on hänen alkoholinkäyttönsä.

Sillai hankala tilanne, kun hänessä on niin paljon hyvää ja mulla on voimakkaat tunteet häntä kohtaan. Että mitä tekis..

Toisaalta niinä päivinä, kun ei nähdä ja hön on yksin niin mikä minä olen sanomaan mitä tekee.

Mutta kun ollaan yhdessä niin toivon vähän malttia asian kanssa. Ap

Vierailija
47/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että olet päätöksesi tehnyt, joten ehkä sillä ei ole väliä mitä muut ajattelevat asiasta? Sinun elämäsi on sinun elämäsi ja itse myös elät päätöstesi kanssa.

Vierailija
48/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kenenkään juovan tuollaisia määriä. En minkään ikäisten, en miesten enkä naisten. Ei tuossa ole mitään normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi