Jatkaisitko suhdetta?
Mies on 53v ja itse olen 44v.
Molemmat yh. Lapset 14 ja 15v.
Ei asuta yhdessä, mies haluaisi muuttaa yhteen.
Ainut asia mikä estää on miehen alkoholin käyttö. Hän sanoo, että se on ihan normaalia suomalaisen miehen käytöstä.
Eli juo pari kolme olutta iltaisin, vapaapäivinä enemmän.
Ylireagoinko?
Kommentit (48)
Tuollaista ei ole kiva katsoa ihmisen, joka itse ei juo.
Olen katsellut tarpeeksi ryyppäystä lapsena, ei enää nappaa näin aikuisena.
No noi määrät on mies kertonut alakanttiin ja ne tulee kasvanaan. Sitten asut tyypin kanssa, joka on arkisin kännissä ja viikonloppuisin tosi kännissä.
Voin kokemuksesta sanoa, että lapset ei kaipaa sellaista elämäänsä.
Jos hyväksyt alkoholin käytön niin mikäs siinä.
Itse lopettaisin suhteen. Itseasiassa en olisi edes aloittanut. Ei kiitos alkoholille.
2-3 kaljaa on pienempi paha kuin 1,5 litran limu.
Vierailija kirjoitti:
En olisi tuollaisen alkoholistin kanssa.
No sepä se. Vielä pari vuotta sitten hön oli huonomassa jamassa. Nyt on kokoaikatyö ja muutenkin saanut elämään otetta. Eli tää juominen on ollu pahempaa aiemmin. Minä kuulema pelastin hänet ja lupaa parantaa tapansa.
Työnsä kyllä hoitaa, eli juominen ei töihin vaikuta. Mutta kyllähän ne vapaapäivät ottaa nuppiin. Aionkin jatkossa tehdä asioita joista irselle tulee fiilistä. Hän voi kuluttaa sohvaa ja availla tölkkejä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne pari kolme olutta haittaavat?
Teidän on varmasti parempi asua erillään.
Mulla on taustalla varmasti oman isäni alkoholinkäyttö mikä oli toki ihan eri luokka. Siks varmaan triggeröidyn. Ap
Jep, ehdottomasti absolutistipuoliso sinulle. Ei mieskään jaksa naista joka kyttää, kontrolloi ja syyttelee toista jatkuvasti omien traumojensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi yhteen, muta jos mies on muuten mukava, niin tapailisin silloin kun hän ei ole ottanut alkoholia.
Eli milloin? Hän juo aapeen kertoman mukaan joka arkipäivä ja myös joka viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on joku ihme pelko jos kaksi tai kolme annosta juo alkoholia. Euroopassa normaalisti juodaan lasi tai kaksi viiniä/olutta ruoan yhteydessä. Ahdistavaa olisi jos tuollaista kumppani käyttäisi ja pitäisi olla varpaillaan että saako nyt ruokaviinin ottaa vai ei.
The French consume much less wine than in the past. In fact, in the past fifty years wine drinking has decreased by about two-thirds. Statistics show that the average consumption of wine is one glass per adult per day; this of course is an average, which does not take into account individual rates of wine-drinking.
In 1980 51% of French people consumed wine on a daily basis, as opposed to only 17% at present.
Italian wine consumption is about 40 bottles per year, so less than one a week per person. This is down considerably from 50–60 years ago when it was closer to 140 bottles per year.
Noissakin viinimaissa kulutus on vähentynyt, eikä juoda mitään paria kolmea isoa viinilasillista per päivä vaan keskimäärin yksi tai puolikas pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi tuollaisen alkoholistin kanssa.
No sepä se. Vielä pari vuotta sitten hön oli huonomassa jamassa. Nyt on kokoaikatyö ja muutenkin saanut elämään otetta. Eli tää juominen on ollu pahempaa aiemmin. Minä kuulema pelastin hänet ja lupaa parantaa tapansa.
Työnsä kyllä hoitaa, eli juominen ei töihin vaikuta. Mutta kyllähän ne vapaapäivät ottaa nuppiin. Aionkin jatkossa tehdä asioita joista irselle tulee fiilistä. Hän voi kuluttaa sohvaa ja availla tölkkejä. Ap
Siis oletko nyt tosissasi vai onko tämä joku provo? Ei ole todellakaan mitään normaalia alkoholinkäyttöä nuo nykyisetkään määrät, olen pahoillani mutta mies on alkoholisti ja tuo selittely vain vahvistaa asian. Jos tämä on tosi juttu, niin sanoisin että juokse vielä kun voit.
No kuule en jatkaisi koska olet hankala ihminen.
Alkoholistihan tuo on. Sellaisenko haluat asumaan kanssasi?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on joku ihme pelko jos kaksi tai kolme annosta juo alkoholia. Euroopassa normaalisti juodaan lasi tai kaksi viiniä/olutta ruoan yhteydessä. Ahdistavaa olisi jos tuollaista kumppani käyttäisi ja pitäisi olla varpaillaan että saako nyt ruokaviinin ottaa vai ei.
No kun se ei oo terveellistä juoda joka päivä. Jos olis terveellistä,niin ei siitä kukaan valittais....
Mies53v. löytänyt palstan kautta seuraa? Ihanaa, onnea! 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun se ei oo terveellistä juoda joka päivä. Jos olis terveellistä,niin ei siitä kukaan valittais....
Pitääkö kaiken elämässä tähdätä aina terveellisyyteen? Onko palstailu terveellistä?
Kysymys kuuluu: Haluatko sinä itse muuttaa yhteen?
Jos sinä et halua muuttaa yhteen, mutta miehelle yhteen muutto on ehto suhteen jatkamiselle, on aika lopettaa suhde, koska teillä on erilaiset toiveet tulevaisuuden suhteen.
Jos taas miehelle sopii myös se, että suhde jatkuu, vaikka asutte erillään, voitte jatkaa suhdetta, ainakin toistaiseksi.
Mun isä juo tuon verran, joskus viikonloppuiltana kunnolla. Teininä oli aika ristiriitaiset fiilikset, kun tiesi ettei se oo paljon mutta oli silti surullinen olo asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne pari kolme olutta haittaavat?
Teidän on varmasti parempi asua erillään.
No ihan terveyttä haittaa...
Suomessa nimenomaan on liian vähän pelkoa ja liikaa hyväksyntää juomiselle.