Hääsuunnitelmia, mitä mieltä?
Tehdään jo suunnitelmia ensi kesälle. Vieraita n. 40-60, vierasmäärä on vielä vähän auki. Häät pidetään mökillä, pihalle mahtuu sateen varalta iso teltta, sisätiloja ei ole tarpeeksi muuhun kuin varastokäyttöön. Kutsussa vieraita kehotetaan pukeutumaan sään mukaan. Vihkiminen edellisenä päivänä maistraatissa, juhlapäivänä avioliiton siunaus siellä mökillä. Ruokana jotain ulkona valmistettavaa, ehkä grillattavaa, salaatteja ym. Ohjelmassa luultavasti jotain musiikkiesityksiä, muuten vapaamuotoista seurustelua. Ei tanssia, paitsi jos haluaa tanssia nurmikolla. Iltaohjelmana saunomista ja karaokea. Halukkaiden on mahdollista yöpyä pihapiirissä teltassa tai omassa asuntovaunussa/-autossa.
Miltä vaikuttaa? Viihtyisittekö?
Kommentit (218)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:27"]
Mahtuuko extravessat sopivalle etäisyydelle juhla-alueesta ja onko teltat tarkoitus pystyttää samalle alueella, kuin missä juhlitaan ja jos kyllä, miten on ajateltu porrastaa telttojen pystytys? Vai onko teltoille eri alue?
[/quote]
Vessat mahtuu sopivalle etäisyydelle, ihan lähelle varsinaista ulkovessaa. Teltat ei tule ihan siihen juhlateltan viereen, mutta aika lähelle. Piha-alue on iso.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:28"]
Silmiini ei osunut, että oliko ap jo vastannut sulake ongelmaan?
[/quote]
Sulakkeet ovat kestäneet aikaisemminkin ekstajääkaapit, kestänevät siis nytkin.
Ap
No kun kaikki vaikuttaa olevan kunnossa niin unohdin jo miksi aloitit ketjun ap, kysyitkö jotain? Kivat häät varmaan tulossa, kunhan sää sallii, riittävästi talkooväkeä laittamassa ruokia, grillaamassa, ohjaamassa liikennettä, tarjoilemassa ruokia ja juomia yms.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:38"]
Ikävää kun täällä aina torpataan kaikki toisten pienetkin unelmat.
Hyvää yötä.
[/quote]
Ei täällä torapta kenenkään unelmia. Ap kysyi miltä kuulostaa, vastaajat kertovat. Selvästikään ap ei vielä ollut ajatellut juurikaan näitä käytännön asioita vielä tässä vaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:28"]
Täällä on tullut monia hyviä pointteja ap:lle siitä, miksi ei oikein kuulosta hyvältä ja nää on ihan realistisia, ei mitään piruilua. Ap silti suhtautuu ylimielisesti neuvoihin. Älä tule sitten tänne itkemään, kun asiat ei tosiaankaan menneet niinkuin pienessä mielessäsi suunnittelit. Kukaan ei halua lähteä jonnekin möksälle yhden ulkohuussin varassa oleviin hyttysentappokisoihin ja vielä nukkumaan teltassa. Usko jo!
[/quote]
Realistisia kyllä, mutta uskokaa tai älkää, noita asioita on jo mietitty. Ikävää jos se mielestäsi vaikuttaa ylimieliseltä. Vielä kerran, vessoja tulee olemaan enemmän kuin yksi eikä kenekään ole pakko nukkua teltassa jos ei halua.
Ap
Mitenkä muuten sateen sattuessa, kun ihmiset voivat siihen juhlatelttaan mennä, mutta entäpä ruoka? Grillejä (joita varmaankin on useampi) kun ei voi telttaan tuoda sisälle.
Voisiko karaoken vaihtaa joksikin muuksi ohjelmanumeroksi?
Varmaankin vain rajattu porukka haluaa saunoa ja hyväkin niin, ettei tule liian ahdasta, mutta olisi kiva että muilla olisi mukavaa ohjelmaa siksi aikaa? Voisiko karaoken korvata esim. bändillä?
Mikäs sen mukavampaa kuin istuskella järven rannalla ja kuunnella musiikkia?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:19"]
Yksi puucee ja sauna 60 vieraan hygieniatarkoituksiin. Majoitus omaan telttaan. Hyttyset talon puolesta. Olet kai keksinyt tukun kivoja leikkejäkin jo?
[/quote]
Uusi hääleikkejä:
Parkkipaikkatetris ja Huussijonoletkajenkka
[/quote]
Miss märkäpaitakisa ja mutapaini
[/quote]
Korkokenkäkahlaus ja kännitelttabingo.
[/quote]
Kuka häävieras haluaa toimia vessavastaavana? Vai onko tarkoitus palkata tuohonkin hommaan joku ulkopuolinen?
Tuollaisissa häissä, joissa kaikki ylimääräinen täytyy itse kuljettaa paikalle ja pois sekä organisoida esim. jo vessapaperin riittävyys, on aivan hirveästi hommaa ja on aika utopistista olettaa, että kyllä "joku" voi huolehtia siitä, että käsienpesupaikalla on lämmintä vettä, tai että "joku" toimii parkkipaikkavahtina. Varsinkin, jos tämä "joku" vain nakitetaan tuohon hommaan, eikä saa mitään ylimääräistä korvausta siitä, että viettääkin häävieraana suurimman osan ajastaan kantamassa lämmintä vettä bajamajalle.
Kannattaa ap siis ottaa etukäteen huomioon, että vieraat tulevat paikalle juhlimaan, eivät työväeksi. Jos aiot joitain vastuualueita nakittaa kavereille/sukulaisille, niin pyydä heitä hyvissäajoin ja tee tarkka listaus, mikä kuuluu kenenkin vastuulle. Äläkä silti pahoita mieltäsi tai menetä malttiasi, kun häävieraat tulevat kesken illan sanomaan, että se vessapaperi on loppu, kun vessavastaava on uppoutunut juhlahumuun. Nimimerkillä kokemusta on.
Mökkibileet mahdollisessa kaatosateessa telttakatoksessa värjötellen, bajamajaan jonottaen ja lopuksi telttaan nukkumaan - never ever.
Palkkaamme siis vähintään kaksi henkilöä huolehtimaan ruokatarjoilusta, tietysti itse tehdään etukäteen mahdollisimman paljon. Jos ruoka on jotain grillattua, niin vuokrataan tarpeeksi grillejä. Ketjussa oli hyviä vinkkejä ja paljon on vielä mietittävää muutenkin, mutta onhan tässä vielä vuosi aikaakin.
Ap
Ehdoton maksimi vierasmääräksi 20, niin aletaan puhua jo toteuttamiskelpoisesta ajatuksesta. Toki korvessa oleva sijainti vaatii autonkäyttömahdollisuuden jollei ole järkätty mitään yhteiskuljetusta mistään, joten meiltä ainakin jäisi jo sen takia väliin.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:54"]
[/quote]
Istuskella järven rannalla ja kuunnella luonnon ääniä? T. Mökkinaapuri
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:54"]
Voisiko karaoken vaihtaa joksikin muuksi ohjelmanumeroksi?
Varmaankin vain rajattu porukka haluaa saunoa ja hyväkin niin, ettei tule liian ahdasta, mutta olisi kiva että muilla olisi mukavaa ohjelmaa siksi aikaa? Voisiko karaoken korvata esim. bändillä?
[/quote]
Bändiä ei tule, mutta laulaja+kitara voisi olla hyvä idea. Karaoke kyllä pysyy ohjelmassa.
Ap
Miksei mökin sisätilojakin voisi valjastaa juhlia varten? Siis että vapaan seurustelun aikana sinnekin saisi mennä istumaan, etenkin jos ulkona on kylmä? Ja miksei mökin sisätilojen vessaa/vessoja voi käyttää?
Itse olin yksissä 50v. juhlissa, jotka oli järjestetty mökin pihapiirissä ja sää sattui olemaan surkea. Telttojen katot meinas ruveta vuotamaan, hyvä etteivät laonneet sateessa ja tuulessa kokonaan. Vilttejä oli joo varattu lämmikkeeksi, mutta kyllä juhlahenki kuoli aika nopeaa, kun sai kääriytyä tiukemmin vällyihin pysyäkseen lämpimänä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:02"]
Itse tunnette vieraanne ja häänne pidätte juuri niinkuin haluatte! Älä välitä näistä parkujista.
Itse viihtyisin! ; )
[/quote]
Ap nimenomaan kysyi mielipiteitä. Mielipiteitä voi olla puolesta ja vastaan. Kumpiakaan ei rajattu kyselyn ulkopuolelle. Etkö ymmärtänyt aloitusta, kun parut itse?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:01"]
Ehdoton maksimi vierasmääräksi 20, niin aletaan puhua jo toteuttamiskelpoisesta ajatuksesta. Toki korvessa oleva sijainti vaatii autonkäyttömahdollisuuden jollei ole järkätty mitään yhteiskuljetusta mistään, joten meiltä ainakin jäisi jo sen takia väliin.
[/quote]
Vaikka kuinka karsittaisiin, niin kyllä se 40 on minimi mihin voidaan vierasmäärää pudottaa. Jos sen alle olisi pakko päästä, niin olisi jo pakko tiputtaa joko kaverit tai sukulaiset poisja sitä ei haluta. Tietenkään kaikki eivät välttämättä tule.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:59"]
Palkkaamme siis vähintään kaksi henkilöä huolehtimaan ruokatarjoilusta, tietysti itse tehdään etukäteen mahdollisimman paljon. Jos ruoka on jotain grillattua, niin vuokrataan tarpeeksi grillejä. Ketjussa oli hyviä vinkkejä ja paljon on vielä mietittävää muutenkin, mutta onhan tässä vielä vuosi aikaakin.
Ap
[/quote]
Just, ainakin kaksi... Kuule, sano ainakin neljä, niin aletaan olla lähempänä totuutta. Miten sä luulet, että kaksi tyyppiä vie läpi hullun suunnitelmasi? Siis sillai, ettei vieraat kärsi .
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:06"]
Miksei mökin sisätilojakin voisi valjastaa juhlia varten? Siis että vapaan seurustelun aikana sinnekin saisi mennä istumaan, etenkin jos ulkona on kylmä? Ja miksei mökin sisätilojen vessaa/vessoja voi käyttää? Itse olin yksissä 50v. juhlissa, jotka oli järjestetty mökin pihapiirissä ja sää sattui olemaan surkea. Telttojen katot meinas ruveta vuotamaan, hyvä etteivät laonneet sateessa ja tuulessa kokonaan. Vilttejä oli joo varattu lämmikkeeksi, mutta kyllä juhlahenki kuoli aika nopeaa, kun sai kääriytyä tiukemmin vällyihin pysyäkseen lämpimänä.
[/quote]
Niiden isojen synttärijuhlien perusteella sisätilat tarvitaan ruokatarjoilujen laittamiseen ja varastotilaksi. Sisävessaa ei ole.
Ap
Yhteen bajamajaan saa kakkapyramidin muodostettua sadalla festarivieraalla, luki jossain hesarin jutussa. Sitä voinee käyttää mitoitusohjeena.
Itse olen ollut parinkymmenen hengen opiskelijaporukalla viettämässä viikonloppua jonkun kesämökillä, ja sielläkin isäntäväki ohjeisti miehiä käymään metsässä kusella, ettei tarvitse kesken viikonlopun ryhtyä tyhjäyshommiin.