Voiko olla yhtä aikaa lihava ja laiha?
Mitat 172 cm paino 52kiloa,silti näytän ulospäin lihavalta(tai leveältä mikä aiheutata tämän illuusion, alasti ollessa kylkiluita lonkkaluita yms näkyy vähän ja huomaa ettei läskiä ole mutta vaatteet päällä näytän läskiltä). Vaatekoko vaihtelee 36-40.minulle menee helposti koko 34 jaloista, mutta ei lantiosta kun 38. Lantion leveys ilmeisesti aiheuttaa tuon että näyttää lihavemmalta vaikka onkin laiha/hoikka? Lantio n.92 cm, ja läskiä ei ole mutta kaiki housut näyttävät päälläni todella rumilta. Olen ostanut monenlaisia farkkuja, parit tekonahkahousut,jotka ohuiden päällä näyttävät upeilta, leggingsejä, yms. olen kokeillut kaikkia alaosia.Mekot ja hameet ainoastaan näyttävät päälläni hyviltä, kaikki housut vain korostavat entisestään lantiota. Läskiä lantioon ei kuitenkaan kerry,joten pakko olla syynä leveys. En kehtaa edes käyttää ihania vaatteita joita sain vihdoin itselleni ostettua kun itsetunto niin maassa,ja peilin edessä lantio näyttää liian leveältä.
kuvaesimerkit, haluaisin näyttää tältä lantiostani: http://allforfashiondesign.com/wp-content/uploads/2013/10/bg-6.jpg
tai tältä: http://i926.photobucket.com/albums/ad109/lanys88/leatherpants.jpg
näytän kuitenkkin tältä: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/ce/41/82/ce4182a21d35f311ad85ca4bd11909da.jpg
sillä erotuksella että reiteni ja pohkeet laihat ja esim. olen muutoin tosi siro, ranteet käsivarre yms sirot, ainut mikä leveä niin lantio,näyttää juuri samalta kuin yläosan kaksi kuvaa, paitsi minulla laihat jalat. Jotkut sanoo ettei muka luun mitat vaihtele ihmisten välillä,miten se sitten selittyy kun läskiä minulla ei ole,lihaksia hiukan mutta ei niitäkään sen vertaa että niitä huomaisi tai että ne minua leventäisivät
kertokaapa siis,mitä mieltä olette noista ylläolevista kuvista, kehtaako leveälantioinen pitää farkkuja muotihousuja yms vai pitäisikö keho peittää tunikoilla yms?olen 20,lantio varmaan vielä levenee vanhetessa,näyttääkö nuo kaksi leveälantioisempaa kuvaa "rumemmalta" lantiosta entä nuo toiset? Vai jos näkisitte minunlaiseni kadulla hienoissa farkuissa yms.säälisittekö että luuleeko tuo pystyvänsä käyttää kivoja vaatteita yms ja katsoisitte arvostelevasti. Tätä pelkään :(
en ole itse kriittinen muiden ulkonäöstä ollenkaan, olen vain tosi epävarma omastani!
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:55"]
lantio sinulla on ainakin kapea kuin malleilla! mutta treenaus varmaan auttaa itse kutakin,itsekin alan sit treenaamaan takaosaa että lantio näyttäisi kapeammalta,on se jännä kun leveän lantion omaavat haluaa kapean ja sit kapean omaavat haluaisivatkin leveämmän
[/quote]
Juuri näin, aina haluaa sen mitä itsellä ei ole... Katson peiliin ja huonona päivänä näen ruman pojan vartalon, johon on lykätty megahinkit yläkertaan :(.
Kadehdittaa niin penteleesti ihanat naiselliset naiset, joilla on tuo maaginen 90-60-90 kroppa - tästä ihan todistetusti miehetkin pitävät. Tiimalasivartalon katsominen vapauttaa heteromiehen aivoissa nimittäin sellaisen kemikaalimyrskyn, että meinaa jotkut nautintoaineetkin jäädä kakkoseksi. Eräässä dokumentissa tutkijat selvittivät millainen nainen sai parhaat pisteet speed dating -kokeilussa - se jolla oli suurin lantion ja vyötärön erotus! Ylivoimaisesti! (Ja miehistä suosituin oli pisin, naamasta viis... Että tasan ei käy onnenlahjat sielläkään.)
Onneksi näitä huonoja päiviä on nykyään jo vähemmän. Hyvänä päivänä tosiaan voin iloita erittäin kauniista jaloistani, suurista silmistäni ja paksuista pitkistä hiuksistani. Luulen että kiltin miehen löytäminen olisi se piste iin päälle - että kuulisin hyvää palautetta ihmiseltä johon olen rakastunut... Ei se autuaaksi tee, mutta varmasti vahvistaisi itsetuntoa, kun tähän mennessä miehet ovat vain hajottaneet sitä.
Itsellä kans leveä lantio ja muuten siro. Vihasin sitä sinun ikäisesi. Nyt ole käynyt salilla muutaman vuoden ja kasvattanut itselleni olkapäät kompensoimaan tilannetta. Jalat ja perse ovat kasvaneet myös. Välillä tunnen oloni jopa seksikkääksi. Salille siis, suosittelen.
Siis mulla on alottajan kanssa ihan sama ongelma! :( Mitat kertoo ettei nyt missään ylipainossa huidella, mutta en vaan koskaan voi näyttää kapealta tai sirolta, koska olen niin massiivinen. :(
Yritin muuten käyttää tuota Body Shape Calculatoria, mutta se ei antanut mulle mitään tulosta? :(
voi ei :( meillä olisi pitänyt olla ihan päinvastainen mies, entinen poikakaverini kun aina arvosteli muotojani ja sen jälkeen netissä jatkuvasti etsin tietoa leveästä lantiosta, miesten suhtautumisesa yms. ja "näin" vain sellaiset miesten kommentit jotka korosti että haluavat siron naisen eikä liikaa muotoja yms.Ja kaiken lisäksi kun minulla ei ole mahaa niin eräs tapailemani mies sanoi että minun pitäisi laihtua mahasta ja muutenkin.Lääkäri taas esim.sanoi että minä voisin painaa enemmänkin kun olen niin hoikka. Tosin todellisuus on se,että järkevät miehet eivät arvostele naisten vartaloa vaan rakastavat kumppaniaan juuri sellaisena kuin se on, me emme vaan ole nyt vielä löytäneet tarpeeksi mukavaa miestä.Ihastuin erääseen mutta en kehdannut hänelle sanoa mitään kun minulla uskomus että jos mies ei itse osoita kiinnostusta, ei hän ole kiinnostunut (vaikka kyse voi olla että hän olisi vaikka ujo yms.)
Pidän peukut pystyssä ja uskonkin että sinä (ja toivottavasti minäkin) tulemme kumpikin saaman ihanan miehen joka rakastaa meitä sellaisina ketä olemme ja pitää meitä oikeasti kauniina. Kyllä se jos monesta paikasta saa negatiivista palautetta, voi horjuttaa omaa minäkuvaa ja saada surulliseksi, varsinkin jos on kuten minä että lapsesta asti vain saanut negatiivista palautetta suurmmaksi osaksi kaikesta, ja miltei aina turhaan.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:55"]
lantio sinulla on ainakin kapea kuin malleilla! mutta treenaus varmaan auttaa itse kutakin,itsekin alan sit treenaamaan takaosaa että lantio näyttäisi kapeammalta,on se jännä kun leveän lantion omaavat haluaa kapean ja sit kapean omaavat haluaisivatkin leveämmän
[/quote]
Juuri näin, aina haluaa sen mitä itsellä ei ole... Katson peiliin ja huonona päivänä näen ruman pojan vartalon, johon on lykätty megahinkit yläkertaan :(.
Kadehdittaa niin penteleesti ihanat naiselliset naiset, joilla on tuo maaginen 90-60-90 kroppa - tästä ihan todistetusti miehetkin pitävät. Tiimalasivartalon katsominen vapauttaa heteromiehen aivoissa nimittäin sellaisen kemikaalimyrskyn, että meinaa jotkut nautintoaineetkin jäädä kakkoseksi. Eräässä dokumentissa tutkijat selvittivät millainen nainen sai parhaat pisteet speed dating -kokeilussa - se jolla oli suurin lantion ja vyötärön erotus! Ylivoimaisesti! (Ja miehistä suosituin oli pisin, naamasta viis... Että tasan ei käy onnenlahjat sielläkään.)
Onneksi näitä huonoja päiviä on nykyään jo vähemmän. Hyvänä päivänä tosiaan voin iloita erittäin kauniista jaloistani, suurista silmistäni ja paksuista pitkistä hiuksistani. Luulen että kiltin miehen löytäminen olisi se piste iin päälle - että kuulisin hyvää palautetta ihmiseltä johon olen rakastunut... Ei se autuaaksi tee, mutta varmasti vahvistaisi itsetuntoa, kun tähän mennessä miehet ovat vain hajottaneet sitä.
[/quote]
Joo se on tympeä kun itse ei voi kovallakaan uurastuksella siihen vaikuttaa, lantion leveyteen, (tai sit jos jollain on muualla paksummat luut esim. leveällä aluella kylkiluut nii leveämpi vyötärö tmvs.). Paitsi tietenkin sillä kuntosalilla voi vähentää jonkin piirteen näkyvyyttä suhteessa, lisäämällä jotain muuta, mutta silti ei koskaan pääse siihen, että näyttäisi kapealta/sirolta, kaippa sitä pitää jotenkin "aivopestä" itselleen naisihanne jolla leveät lantiot yms. niin kasvais tyytyväisyys itseensä,kyllä mua on nyt vähän auttanut se nykyaikainen muotojen ja takapuolen ja lantion ihailu + lihaksikkaamaan kropan ihailu (jota minulla ei ole mutta kuitenkin sekään ei ole kapea kroppa jotenka auttaa kuulla että ihmiset pitää muustakin vartalotyypistä kuin siitä kapeasta, jospa minäkin näyttäisin jollekulle hyvältä joskus)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:55"]
Siis mulla on alottajan kanssa ihan sama ongelma! :( Mitat kertoo ettei nyt missään ylipainossa huidella, mutta en vaan koskaan voi näyttää kapealta tai sirolta, koska olen niin massiivinen. :(
Yritin muuten käyttää tuota Body Shape Calculatoria, mutta se ei antanut mulle mitään tulosta? :(
[/quote]
kyllä se siitä, leveät lantiot noissa kuvissa ovat ok tsempiä!
Minullakin leveä lantio eikä ole menoa haitannut!
Mitkä on vyötärösi ja rinnanympäryksen mitat?
Mua taas harmittaa liian kapea lantio. Ympärysmitta on 93 cm ja paino 60 ja pituus lähes sama. Joku ei nyt täsmää...
Ap minulla täysin sama ongelma! Sama pituus ja paino. Haluaisin niin olla kapealanteinen. Mulla on noiden lonkkien kohdalla (se levein kohta) ihan kovaa ikäänkuin luuta, ei läskiä. Eli asialle ei varmaan oikein voi mitään? Mutta miten luusto voi oikeasti vaikuttaa niin paljon, että näyttää leveälle ja lihavalle ja toiset naiset ovat niiiiin kapealanteisia?
rinnanympärys 90 cm (josta osa rinnoista ja osa selästä), rinnat vain B kuppia,vyötärö 66 cm, minulla myös kylkiluut ulottuvat leveälle mutta enemmän kyllä tympäisee tuo lantioa kun tekee niin isonoloiseksi farkkujen ja yms takia kun omaan silmään näyttävät paremalta jos lantio kapeampi :( mekoissa yms lantio näyttää ihan hyvältä mutta kun haluaisin enemmän käyttää farkkuja yms ja leveä lantio ei jotenkin sovi siihen omiin silmiin
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:49"]Mitkä on vyötärösi ja rinnanympäryksen mitat?
[/quote] Vyötärön ympärysmitalla on aika suuri merkitys.
Ihmisvartaloita on eri muotoisia ja kokoisia. Noilla mitoilla (172/52) sinussa ei ole tippaakaan ylimääräistä, itse asiassa painoindeksin mukaan sinulla on lievä alipaino. Joskus itseänsä myös tarkastelee kriittisemmin, voi olla että tuo "leveä lantio" on vain päässäsi.
Iän myötä varmasti alat hyväksyä oman vartalosi sellaisena kuin se on. Olet varmasti hyvä juuri tuollaisena!
t. pitkän syömishäiriökierteen selättänyt
ap tässä, minullakin juuri kovaa luuta se lantio,
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:53"]
Ap minulla täysin sama ongelma! Sama pituus ja paino. Haluaisin niin olla kapealanteinen. Mulla on noiden lonkkien kohdalla (se levein kohta) ihan kovaa ikäänkuin luuta, ei läskiä. Eli asialle ei varmaan oikein voi mitään? Mutta miten luusto voi oikeasti vaikuttaa niin paljon, että näyttää leveälle ja lihavalle ja toiset naiset ovat niiiiin kapealanteisia?
[/quote]
minäkin juuri ihmettelen että miten osalle ihmisistä määräytyy leveä lantio ja osalle nii kapea! lantiota kun ei pysty laihduttamaan poiskaan jos se on luuta:(
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:53"]
[/quote]
Laita kuva? Helpompi arvioida. Voi olla, että näät itsesi isona vaikka et olekaan.. 92 cm on aika pieni mitta ellei takapuoli ole ihan litteä.
Noi "ihannekuvien" naiset ovat luustoltaan todella siroja ja lantio on kapea, lisäksi todennäköisesti keikkuvat alipainon rajoilla. Ihmisten lantioissa on hurjasti anatomisia eroja mm. leveyden suhteen. Ei sitä luista lantiota saa millään laihduttamisella kavennettua, jos se nyt sattuu olemaan leveämpi.
Nythän on muodissa juurikin leveät lanteet ja iso perse. Pidä reilusti vaan semmoisia vaatteita mistä tykkäät äläkä nuohoa peilin edessä etsimässä itsestäsi vikoja. Kun on hyvä ryhti ja pehmeät liikkeet, niin aivan varmasti näytät upealta! Tuosta painosta ei kannata ainakaan enää yhtään pudottaa, olet jo tosi hoikka.
Voiko olla, että hoikkuutesi aiheuttaa tuon lantion korostumisen?
Mikä housujen koko sinulla on? sepä se, en juuri ymmärrä miten on niin erikokosia ja mallisia ihmisiä, että onko kyse luista vai lihaksista vai mistä kun lihaksiakaan minulla ei ole paljoa ehkä ne on pyöreämmänmalliset kuin muilla.
Olen vain tottunut jotenkin ihailemaan kapeaa lantiota vaikka ei lantioni ehkä katukuvassa huomattavan suuri ole mutta ehkä minulla sitten huono itsetunto kun vertailen itseäni niihin kenelle suotu ensimmäisen kahden kuvan kapeat lantiot
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:51"]
Mua taas harmittaa liian kapea lantio. Ympärysmitta on 93 cm ja paino 60 ja pituus lähes sama. Joku ei nyt täsmää...
[/quote]
[/quote]
OK mutta ota huomioon että mittani ovat tosiaan n. 94-77-82... Aika jäätävä paketti, ei löydy lehtien sivuilta esimerkkejä mun vartalotyypistä! Mutta tosiaan en onneksi ole ylipainoinen ja treenailen tota takalistoa isommaksi, niin saisi sitten vähän tasapainoa katukuvaan! ;)
[/quote]