Voiko olla yhtä aikaa lihava ja laiha?
Mitat 172 cm paino 52kiloa,silti näytän ulospäin lihavalta(tai leveältä mikä aiheutata tämän illuusion, alasti ollessa kylkiluita lonkkaluita yms näkyy vähän ja huomaa ettei läskiä ole mutta vaatteet päällä näytän läskiltä). Vaatekoko vaihtelee 36-40.minulle menee helposti koko 34 jaloista, mutta ei lantiosta kun 38. Lantion leveys ilmeisesti aiheuttaa tuon että näyttää lihavemmalta vaikka onkin laiha/hoikka? Lantio n.92 cm, ja läskiä ei ole mutta kaiki housut näyttävät päälläni todella rumilta. Olen ostanut monenlaisia farkkuja, parit tekonahkahousut,jotka ohuiden päällä näyttävät upeilta, leggingsejä, yms. olen kokeillut kaikkia alaosia.Mekot ja hameet ainoastaan näyttävät päälläni hyviltä, kaikki housut vain korostavat entisestään lantiota. Läskiä lantioon ei kuitenkaan kerry,joten pakko olla syynä leveys. En kehtaa edes käyttää ihania vaatteita joita sain vihdoin itselleni ostettua kun itsetunto niin maassa,ja peilin edessä lantio näyttää liian leveältä.
kuvaesimerkit, haluaisin näyttää tältä lantiostani: http://allforfashiondesign.com/wp-content/uploads/2013/10/bg-6.jpg
tai tältä: http://i926.photobucket.com/albums/ad109/lanys88/leatherpants.jpg
näytän kuitenkkin tältä: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/ce/41/82/ce4182a21d35f311ad85ca4bd11909da.jpg
sillä erotuksella että reiteni ja pohkeet laihat ja esim. olen muutoin tosi siro, ranteet käsivarre yms sirot, ainut mikä leveä niin lantio,näyttää juuri samalta kuin yläosan kaksi kuvaa, paitsi minulla laihat jalat. Jotkut sanoo ettei muka luun mitat vaihtele ihmisten välillä,miten se sitten selittyy kun läskiä minulla ei ole,lihaksia hiukan mutta ei niitäkään sen vertaa että niitä huomaisi tai että ne minua leventäisivät
kertokaapa siis,mitä mieltä olette noista ylläolevista kuvista, kehtaako leveälantioinen pitää farkkuja muotihousuja yms vai pitäisikö keho peittää tunikoilla yms?olen 20,lantio varmaan vielä levenee vanhetessa,näyttääkö nuo kaksi leveälantioisempaa kuvaa "rumemmalta" lantiosta entä nuo toiset? Vai jos näkisitte minunlaiseni kadulla hienoissa farkuissa yms.säälisittekö että luuleeko tuo pystyvänsä käyttää kivoja vaatteita yms ja katsoisitte arvostelevasti. Tätä pelkään :(
en ole itse kriittinen muiden ulkonäöstä ollenkaan, olen vain tosi epävarma omastani!
Kommentit (38)
tarkastelen itseäni kriittisemmin entä muita mutta jos minut laittaisiin seisomaan noiden kahden ekan kuvan henkilöiden viereen,lantioni näyttäisi todella paljon isommalta, pitäisi varmaan verrata itseäni normaaleihin ihmisiin, mutta kun harmittaa etten saa ihannevartaloa millään, kun lantionluu niin leveä
voi olla että hoikkuus korostaa lantiota entisestään mutta toisaalta nuo kuvan naiset, heillä on varmaan sama paino/bmi kuin minulla,mutta heillä ei vartalon kapeuden takia näy lantio
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:56"]
Ihmisvartaloita on eri muotoisia ja kokoisia. Noilla mitoilla (172/52) sinussa ei ole tippaakaan ylimääräistä, itse asiassa painoindeksin mukaan sinulla on lievä alipaino. Joskus itseänsä myös tarkastelee kriittisemmin, voi olla että tuo "leveä lantio" on vain päässäsi.
Iän myötä varmasti alat hyväksyä oman vartalosi sellaisena kuin se on. Olet varmasti hyvä juuri tuollaisena!
t. pitkän syömishäiriökierteen selättänyt
[/quote]
Voi luoja... täällä oli vähän aikaa sitten ihan samanlainen ketju, jossa samoilla mitoilla varustettu täydellisen vartalon omaava tiimalasi itki samaa asiaa. Humblebrag fishing for compliments?
Mulla on myös sama ongelma... Olen hoikka painoni puolesta, mutta vartaloni muoto on sellainen, että tunnen oloni lihavaksi monissa normaaleissa asuissa. Ongelmani on kuitenkin vyötäröttömyys + kapea lantio --- haaveilen nimenomaan kapeasta vyötäröstä ja leveästä lantiosta ;).
Ihmiset jotka sanovat, että huijaa itsellesi vyötärö vaatteilla, eivät todellakaan ymmärrä tilanteeni vakavuutta. Vyötärö on melkein 80 cm, vaikka läskiä ei ole; tämä yksinkertaisesti on vartalomallini. Eikä vessapaperirullastakaan saa tiimalasia, vaikka miten kiristäisi keskeltä vyöllä ja levittäisi jotain kellohelmoja alaosaan... Pitäisi jotenkin onnistua hyväksymään itsensä, niin olisi elämä huomattavasti mukavampaa.
Jos ihannekuvassa on erittäin laiha, luiseva Victoria Beckham, niin vika on ehkä jossain muualla kuin lantiosi leveydessä...
minkä kokoinen lantio on sinulla, joka koet lantiosi kapeaksi?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:08"]
Mulla on myös sama ongelma... Olen hoikka painoni puolesta, mutta vartaloni muoto on sellainen, että tunnen oloni lihavaksi monissa normaaleissa asuissa. Ongelmani on kuitenkin vyötäröttömyys + kapea lantio --- haaveilen nimenomaan kapeasta vyötäröstä ja leveästä lantiosta ;).
Ihmiset jotka sanovat, että huijaa itsellesi vyötärö vaatteilla, eivät todellakaan ymmärrä tilanteeni vakavuutta. Vyötärö on melkein 80 cm, vaikka läskiä ei ole; tämä yksinkertaisesti on vartalomallini. Eikä vessapaperirullastakaan saa tiimalasia, vaikka miten kiristäisi keskeltä vyöllä ja levittäisi jotain kellohelmoja alaosaan... Pitäisi jotenkin onnistua hyväksymään itsensä, niin olisi elämä huomattavasti mukavampaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:05"]
tarkastelen itseäni kriittisemmin entä muita mutta jos minut laittaisiin seisomaan noiden kahden ekan kuvan henkilöiden viereen,lantioni näyttäisi todella paljon isommalta, pitäisi varmaan verrata itseäni normaaleihin ihmisiin, mutta kun harmittaa etten saa ihannevartaloa millään, kun lantionluu niin leveä
voi olla että hoikkuus korostaa lantiota entisestään mutta toisaalta nuo kuvan naiset, heillä on varmaan sama paino/bmi kuin minulla,mutta heillä ei vartalon kapeuden takia näy lantio
Ihmisvartaloita on eri muotoisia ja kokoisia. Noilla mitoilla (172/52) sinussa ei ole tippaakaan ylimääräistä, itse asiassa painoindeksin mukaan sinulla on lievä alipaino. Joskus itseänsä myös tarkastelee kriittisemmin, voi olla että tuo "leveä lantio" on vain päässäsi.
Iän myötä varmasti alat hyväksyä oman vartalosi sellaisena kuin se on. Olet varmasti hyvä juuri tuollaisena!
[/quote]
[/quote]
Näinhän se on ettei itseään kannata verrata muihin. Jokainen on omanlaisensa. Vaikka olisi sama pituus ja paino niin kaksi henkilöä voi olla hyvinkin erimuotoiset vartaloiltaan. Toisella pitkät jalat, toisella lyhyet, jollakin kertyy ylimääräistä vatsan alueelle, toisella paksunee ensimmäisenä reidet, jollain on kapeat kasvot toisella leveät, löytyy isoa ja pientä nenää jne. jne.
Eipä siinä muu auta kuin hyväksyä itsensä sellaisena kuin on syntynyt. Se voi viedä aikansa, mutta varmasti sinäkin jonain päivänä havahdut siihen että olet ok ja opit pitämään vartalostasi.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:05"]
[/quote]
[/quote]
Näinhän se on ettei itseään kannata verrata muihin. Jokainen on omanlaisensa. Vaikka olisi sama pituus ja paino niin kaksi henkilöä voi olla hyvinkin erimuotoiset vartaloiltaan. Toisella pitkät jalat, toisella lyhyet, jollakin kertyy ylimääräistä vatsan alueelle, toisella paksunee ensimmäisenä reidet, jollain on kapeat kasvot toisella leveät, löytyy isoa ja pientä nenää jne. jne.
Eipä siinä muu auta kuin hyväksyä itsensä sellaisena kuin on syntynyt. Se voi viedä aikansa, mutta varmasti sinäkin jonain päivänä havahdut siihen että olet ok ja opit pitämään vartalostasi.
Aloittaja ja 19: treenatkaa pakaroita ja jalkoja. Kun peppu pyöristyy, lantion leveys ei niin pistä silmään (ap) ja vyötärökin korostuu (19). Treenaamalla voi saada hyvänmuotoisen alavartalon loppujen lopuksi aika vähällä vaivalla. Isompia rintoja taas ei saa treenaamalla (toki ryhtiä lihaksiin rasvakudoksen alle), joten siinä mielessä olette hyvässä asemassa molemmat, kun teillä ei tunnu olevan sitä ongelmaa :)
on hän minunkin mielestäni liian laiha mutta se oli yksi kuvista jotka tuli esiin kun hain "leather pants" kun tilasin itselleni ihanat tekonahkahousut jotka näytti mallilla hyvältä mutta itselläni jotenkin pöljältä, kuitenkin haluaisin kyllä samanlaisen lantion kuin hänellä :( mutta en muutoin haluaisi että luut noin näkyisi.sehän tässä onkin ongelma, jos laihduttaisin enemmän näkyisi rumat luut eikä lantio kapenisi, kun taas se toinen kapealantioinen - hän ei näytä liian laihalta että luut näkyisi mutta lantio kapea
miksi sain aloitusviestiin alapeukuja muutenkaan :( kun en mielestäni mitään väärää siihen laittanut, ehkä olisi pitänyt etsiä muu kuin viktorian kuva mutta se sattui osumaan googlessa ensimmäisinä
Jos kerta olen hour glass niin miten heille ei tunnu sopivan kuin mekot ja hameet, farkut näyttää niin tyhmiltä ainakin minun päälläni, ei tule ollenkaan siroa vaikutelmaa, enemmänkin romuluinen vaikutelma:(
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:11"]
Jos ihannekuvassa on erittäin laiha, luiseva Victoria Beckham, niin vika on ehkä jossain muualla kuin lantiosi leveydessä...
[/quote]
Öhh, mun lantio on 112 senttiä ja näyttää liian kapealta mun silmiin. Sulla ei voi olla noiden kuvien kaltainen lantio tolla mitalla! Edes mulla ei ole tän läskiperseen kanssa. Siinä näkee että sun ei kannata yhtään ajatella muiden mielipiteitä kun jokaisella on omat kauneusihanteensa. Yhden mielestä sun lantio näyttää pieneltä, toisen mielestä isolta, kolmatta ei kiinnosta. Pukeudu siihen mikä tuntuu hyvältä. Mäkin korostan aina lantiotani ja ehkä joku on nähnyt mut kadulla ja ajatellut että yök mikä läski. :D
mikä on paras liike pakaroiden treenaukseen? jalkoja olen jo osannutkin treenata ja ne ovat kehittyneet hieman (tosin vieläkin ohuet ja laihat, niinkuin pallerolantio josta lähtee kaksi puutikkua),
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:18"]
Aloittaja ja 19: treenatkaa pakaroita ja jalkoja. Kun peppu pyöristyy, lantion leveys ei niin pistä silmään (ap) ja vyötärökin korostuu (19). Treenaamalla voi saada hyvänmuotoisen alavartalon loppujen lopuksi aika vähällä vaivalla. Isompia rintoja taas ei saa treenaamalla (toki ryhtiä lihaksiin rasvakudoksen alle), joten siinä mielessä olette hyvässä asemassa molemmat, kun teillä ei tunnu olevan sitä ongelmaa :)
[/quote]
on hän minunkin mielestäni liian laiha mutta se oli yksi kuvista jotka tuli esiin kun hain "leather pants" kun tilasin itselleni ihanat tekonahkahousut jotka näytti mallilla hyvältä mutta itselläni jotenkin pöljältä, kuitenkin haluaisin kyllä samanlaisen lantion kuin hänellä :( mutta en muutoin haluaisi että luut noin näkyisi.sehän tässä onkin ongelma, jos laihduttaisin enemmän näkyisi rumat luut eikä lantio kapenisi, kun taas se toinen kapealantioinen - hän ei näytä liian laihalta että luut näkyisi mutta lantio kapea
miksi sain aloitusviestiin alapeukuja muutenkaan :( kun en mielestäni mitään väärää siihen laittanut, ehkä olisi pitänyt etsiä muu kuin viktorian kuva mutta se sattui osumaan googlessa ensimmäisinä
Jos kerta olen hour glass niin miten heille ei tunnu sopivan kuin mekot ja hameet, farkut näyttää niin tyhmiltä ainakin minun päälläni, ei tule ollenkaan siroa vaikutelmaa, enemmänkin romuluinen vaikutelma:(
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:11"]
[/quote]
[/quote]
Tiimalasivartalolle sopii älyttömän hyvin korkeavyötäröiset housut, esim. korkeavyötäröiset pillifarkut näyttäisivät päälläsi varmasti todella hyviltä!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:14"]
minkä kokoinen lantio on sinulla, joka koet lantiosi kapeaksi?
[/quote]
Oisko viimeksi ollut 82 cm.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:22"]
mikä on paras liike pakaroiden treenaukseen? jalkoja olen jo osannutkin treenata ja ne ovat kehittyneet hieman (tosin vieläkin ohuet ja laihat, niinkuin pallerolantio josta lähtee kaksi puutikkua),
[/quote]
[/quote]
Tämä on joo hyvä vinkki, ja pienoinen project booty onkin menossa :). Teen erilaisia squats, lunges, bridges yms. painoilla (sori, en tiedä suomeksi näitä termejä). Ja on minussa hyvääkin, jalat ovat hoikat ja täysin selluliitittomat ja pidänkin paljon lyhyehköjä hameita, jotta huomio kiinnittyy muualle kuin vyötäröttömyyteen. Ja tissit on! Pikkuhiljaa kohti parempaa itsetuntoa... Ehkä joskus löytäisin kumppaninkin joka ei haukkuisi.
toinen leveän lantion omaava joka myös pitää mekkoja yms.: Pitää kokeilla tuota vinkkiä :) pystyykö pitämään matalavyötäröisiä?/näyttääkö tyhmältä?
[/quote]
Tiimalasivartalolle sopii älyttömän hyvin korkeavyötäröiset housut, esim. korkeavyötäröiset pillifarkut näyttäisivät päälläsi varmasti todella hyviltä!
[/quote]
voih olen juuri halunnut jotain tuon leveysen itseleni :( voisikin vaihtaa kroppaa jonkun kanssa joka huolisi :(
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:30"]
voih olen juuri halunnut jotain tuon leveysen itseleni :( voisikin vaihtaa kroppaa jonkun kanssa joka huolisi :(
[/quote]
[/quote]
[/quote]
OK mutta ota huomioon että mittani ovat tosiaan n. 94-77-82... Aika jäätävä paketti, ei löydy lehtien sivuilta esimerkkejä mun vartalotyypistä! Mutta tosiaan en onneksi ole ylipainoinen ja treenailen tota takalistoa isommaksi, niin saisi sitten vähän tasapainoa katukuvaan! ;)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:55"]
rinnanympärys 90 cm (josta osa rinnoista ja osa selästä), rinnat vain B kuppia,vyötärö 66 cm, minulla myös kylkiluut ulottuvat leveälle mutta enemmän kyllä tympäisee tuo lantioa kun tekee niin isonoloiseksi farkkujen ja yms takia kun omaan silmään näyttävät paremalta jos lantio kapeampi :( mekoissa yms lantio näyttää ihan hyvältä mutta kun haluaisin enemmän käyttää farkkuja yms ja leveä lantio ei jotenkin sovi siihen omiin silmiin
[/quote]
Noilla mitoilla sinun vartalotyyppisi on tiimalasi eli kaikista "naisellisin" vartalotyyppi.
Tästä löytyy vinkkejä millaiset vaatteet sopivat vartalotyypillesi parhaiten:
http://www.shopyourshape.com/body-shapes/hourglass-body-shape/
Aika moni nainen vaihtaisi kanssasi vartalotyyppiä!