Nyt riittää ne hemmetin SMOOTHIET!
Kävin katselemassa kirjoja, niin eiköhän keittokirjaosastollakin ollut varmaan 10 erilaista "terveys-smoothiet" ja "viher-smoothiet" ja "helpot smoothiet" jne kirjaa. Töissäkin yks tämmönen smoothieiden syöjä. Pitää teeskennellä että on se pinaatti niin himskatin hyvää ja täyttävää kun sen on mössöksi pistänyt, vaikka varmana jää nälkä ja hajukin saa kakomaan.
Syökää ihmiset oikeaa ruokaa, ei ole normaalia enää aikuisena syödä soseita.
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:16"]
Oikeesti muakin vituttaa nää vitun paskasmoothiet :D On niin helppo tehdä kun ensin pilkkoo ainekset ja heittää sinne vitun blenderiin joka on niin VIIIITUN helppo pestä NOT :D Sit sinne syltätään joku vitun salaatinlehti?! :D Vittu pirtelö jos on salaatii JA pinaattia ja avokadoo ja hampunlehtiä ja loraus jotain soijajogurttia? Kuulostaako aika vitun hyvältä? :D Sit on ihan vitun smoothi meininki ku pirtelö on kaloriton, gluteeniton, rasvaton, hiilariton, hajuton ja vittu mauton :D
[/quote]
Vittu?
[/quote]
Pinppi. Pilde. Römpsä. Ja vielä vaikka... vaikka... KARVAMUNKKI!
Nih.
Hahahahahaha :D en ymmärrä tätä smoothie villitystä. Ei aikuisen ihmisen tarvitse väkipakolla syödä välipaloja tai PUOLTA KILOA vihanneksia päivässä!! Haloo valoja päälle.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:46"]
Hahahahahaha :D en ymmärrä tätä smoothie villitystä. Ei aikuisen ihmisen tarvitse väkipakolla syödä välipaloja tai PUOLTA KILOA vihanneksia päivässä!! Haloo valoja päälle.
[/quote]
Nöfö nöfö.
No niin. Päästiin smoothiesta hanuriin ja pinppiin... ;O)
Smuutin teko syöntihän on tosi seksikästä, ja muodikasta. Oot vaan ap muodista edellä, mutta valitettvasti et oo sexikäs.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:08"]
Se on hyvä välipala.
[/quote]
Aikuinen ei tarvitse välipaloja.
[/quote]
5 ateriaa päivässä..? Voi kyllä täytyy :D
Mua nii nauratti tää alotus, koska mun äiti tekee just noita vihersmoothie-sekotuksia, ja ne näyttää aina oksennukselta ja maistuu kurkulta :D kyllä mä mieluummin syön raikkaan näkösen salaatin ku vedän vihreetä mössöä mut jokainen syököön niinku haluaa!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:46"]Hahahahahaha :D en ymmärrä tätä smoothie villitystä. Ei aikuisen ihmisen tarvitse väkipakolla syödä välipaloja tai PUOLTA KILOA vihanneksia päivässä!! Haloo valoja päälle.
[/quote]
Kukaan ei väkipakolla ole juomassa smoothieita? Mä itse juon niitä koska ne maistuu hyvälle, niin varmaan monen muunkin mielestä. Ja kun niitä smoothieita voi tehdä myös hedelmistä, ei vihanneksista.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:08"]
Se on hyvä välipala.
[/quote]
Aikuinen ei tarvitse välipaloja.
[/quote]
Kyllä. Aikuinen korvaa välipalat kunnon aterioilla ja turpoaa kuin taikina.
Ei kun siis. Läski. Läski korvaa välipalat kunnon aterioilla.
[/quote]
Eikun läskit syö välipaloja. Mussunmussun parin tunnin välein.
[/quote]
Tiesitkö että nimenomaan laihduttajien on tärkeä syödä välipaloja? Mitä vähä-älyisiä täällä oikein käy...
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:21"]Mua nii nauratti tää alotus, koska mun äiti tekee just noita vihersmoothie-sekotuksia, ja ne näyttää aina oksennukselta ja maistuu kurkulta :D kyllä mä mieluummin syön raikkaan näkösen salaatin ku vedän vihreetä mössöä mut jokainen syököön niinku haluaa!
[/quote]
Se vihreä mössö on just hyvää :)
Täällä nro 11 taas.
Hieman jo huvittaa nämä jutut ja väittämät täällä, että smoothiet eivät ole hyväksi vatsalle ja ruuansulatukselle. Ne ovat oikeasti TODELLA hyväksi vatsalle ja ruuansulatukselle, ja voin sanoa omalta kohdaltani, että vatsa on erittäin hyvässä kunnossa! Aivan loistavassa! Senhän voi todeta helposti. Ei vatsavaivoja, vatsa toimii säännöllisesti, erinomaiset veriarvot, loistava vireystaso, sekä päässä, että kehossa ;), ei tarvitse sairastaa yhtenään flunssia ym., hyvät yöunet jne.
Smoothieissa tulee nautittua kuin huomaamatta superterveellisiä ruoka-aineita, ja kun tähän vielä lisää normaaliaterioiden kasvikset ja muut hyvät ruoka-aineet, niin keho, ja mielikin siinä samalla, tulee ravituksi. Tämän helpompaa ja vaivattomamaa ei itsensä ravitseminen enää voi olla!
Pureskelu ja syljen amylaasit ovat tärkeitä, jos ruoka on karkeaa. Smoothien hienojakoisuuden ansiosta niiden erittyminen sylkeen ei ole yhtä oleellista.
Smoothiet ovat erinomaisia ruokia/välipaloja lapsille (smoothieen voi hyvin "hukuttaa" terveellisiä ainesosia, joita lapsi ei muuten söisi), vanhuksille (hampaiden huono kunto hankaloittaa pureskelua) jne.
Välipalat eivät ole kaikille välttämättömiä. Niiden pois jättäminen voi esim. mahavaivoista kärsiville tuoda helpotusta, kunhan pääateriat ovat täysipainoisia. Lapset, paljon treenaavat tms. kuitenkin tarvitsevat välipaloja. Mutta smoothien voi nauttia myös pääaterialla - kuka sanoi, että ne ovat aina välipaloja.
Hassua, että joku voi smoothiestakin saada tällaisen tunnekuohun itselleen ja muille :D
Mitä sinulle minun syömiseni kuuluu, itse vedät aina kalapuikkoja ja muuta sontaa perkele.
Mä tykkään smoothieista. :) Saan syötyä terveellisemmin tällä tavalla. Nyt uppoaa salaattikin smoothien seassa.
Yhtä typerää on raakaruoka. Ihme pelleilyä että ruokaa ei saisi kypsentää.
Fitness-vihan jatke tällainen smoothie-inho. Ei siis ollenkaan yllättävää, että av-palstalla on aihe tällaisesta aiheesta.
Joskus vaan helpompaa juoda osa siitä päivittäin tarvitsemasta vitamiinimäärästä. Ja emmä aamulla syö kunnon ruokaa ja leipää meillä on ehkä kerran kahdessa viikossa. Se on vaan miellyttävämpää, nopeempaa ja parempaa kun syö sen rahkan ja marjat smoothiena kun silleen rahka + jäiset marjat ja turhan isot banaanin palat.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:39"]Meillä jäisi muuten puolukat ja herukat pakasteessa syömättä, mutta smoothiessa nekin menee huomaamatta. En koskaan katso mitään ohjeita smoothieen, vaan heitän sinne mitä kaapeista löytyy, marjoja, kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, jugurttia ym. Ohjeissa kun saattaa lukea 1/2 banaania, mitä sille toiselle puolikkaalle sitten tehdään??
[/quote]
Laitetaan hanuriin.
[/quote]
:D Se ei kyllä soi sen jälkeen... ;D