Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mua vaivaa?

Vierailija
26.05.2015 |

Sairastin joitakin vuosia sitten masennusta. Siitä toipuessa jotain tapahtu - ihan kuin joku ois napsauttanu jotain kytkintä mussa.

Masennuksen aikana kertyneet kilot alko tippua, aloin syömään ekaa kertaa elämässäni terveellisesti ja löysin sen kuuluisan liikunnan ilon, jota en uskonu ikinä kokevani.

Lopetin tupakoinnin ja 2x/vk dokailu vaihtui kahteen kertaan/vuosi. Ja tää positiivisuus! En oo ennenkään ollu kauheen negatiivinen, paitsi tietty masennuskausien aikana, mut tällänen positiivisuus ja itsetunto on mulle ihan uutta. Joitakin ystäviäkin lähti vaihtoon, koska en enää pystyny samaistumaan sellaseen paskan jauhamiseen ja muitten pilkkaamiseen mitä itekin tein säännöllisesti näiden entisten ystävien seurassa. Ystävien vähentymisen piti olla mulle tosi kova paikka, mut täällä mä porskutan onnellisempana ja positiivisempana kun aiemmin!

Mikä ikinä mua vaivaakaan, ni oon tosi tyytyväinen tähän valtavaan elämänmuutokseen!

Onks muiden päässä naksahellu tälläsii "kytkimii"? :D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:29"]

Tais depiksen jälkeen napsahtaa maniavaihe päälle.

[/quote]

Siitä ei onneks täs napsahtamisessa oo kyse!

Joskus teininä epäiltiin oisko pamahtanu lääkkeenvaihdon yhteydessä joku hypomaniakausi päälle, kun kävin vähän ylikierroksilla. Tää vallitseva olotila on tosi seesteinen verrattun siihen ja on tosi epätodennäköstä että sekään oli maniaa.

Mut hei, pidä mulle peukkuja et tää "napsahtaminen" ei oo mistään salakavalasta mt-ongelmasta johtuvaa ;)

Vierailija
2/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten täysin sama juttu mulla paitsi että en dokaa ollenkaan. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetit lääkkeet.

Vierailija
4/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, hienoa etten oo ainut kenen päässä on kytkintä napsautettu! :) Tälläsestä vaivasta on ihan kiva kärsiä.

ap

Vierailija
5/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu ap! Mullekin tosin tuli tuosta "kytkimen napsahtamisesta eri asentoon" ja huippuitsetunnosta ja -positiivisuudesta mania mieleen, mutta toivottavasti sun kohdalla kyse on ihan vain siitä ns. normaalista olotilasta, jollainen terveellä ihmisellä on ja joka vain nyt masennuksen jälkeen tuntuu suuren kontrastin takia niin erilaiselta. :)

Vierailija
6/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:33"]

Lopetit lääkkeet.

[/quote]

Oon lukenu kyllä paljon kauhukokemuksia masennus- ja mielialalääkkeistä. Mä en tiedä auttoiko lääkitys mun kohdalla ollenkaan. Söin lääkkeitä pitkään, koska en kokenut että masennukseni olisi mennyt pahempaan suuntaan, mutta ei lääkitys kyllä oloani kohentanutkaan.

Mutta aloituksessa kuvailemani olo oli jatkunut jo pitkään siinä vaiheessa kun lääkitystä alettiin ajamaan alas.

Vierailija
7/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:41"]

Hieno juttu ap! Mullekin tosin tuli tuosta "kytkimen napsahtamisesta eri asentoon" ja huippuitsetunnosta ja -positiivisuudesta mania mieleen, mutta toivottavasti sun kohdalla kyse on ihan vain siitä ns. normaalista olotilasta, jollainen terveellä ihmisellä on ja joka vain nyt masennuksen jälkeen tuntuu suuren kontrastin takia niin erilaiselta. :)

[/quote]

Huippuitsetuntoa mulla ei oo, mutta nyt on tullut vastaan ensimmäinen kerta kun koen et mun itsetunto alkaa olee sellasella tasolla minkä arvotan mielessäni normaaliksi itsetunnoksi. Pidän itsestäni ja olen tyytyväinen ulkoisen olemuksen lisäksi sisäiseen minääni. Syrjiminen ym on jättänyt sellaiset jäljet itsetuntooni, että on hienoa päästä tähän pisteeseen.

Kontrasti on tosiaan suuri masennuksen ja tämän nykyisen oloni välillä ja nyt kun mietin, niin on ihan ymmärrettävää että kuvailustani voi tulla mania mieleen.

Mut jotain mulle tapahtu kun olin toipumassa viimesimmästä masennuskaudesta. Ehkä tää on joku itsesuojeluvietti minkä takia aloin pitämään itestäni huolta. Toivottavasti pystyn ehkäisemään masennusta tällä positiivisuudella ja itsestäni huolehtimisella!

Vierailija
8/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu! Kävi viime syksynä niin! Päätin ihan yhtäkkiä lähteä lenkille ja huomasin kuinka ihana olo siitä tuli. Elämänmuutos puolessa tunnissa.

Vierailija
10/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, kuulostaapa hyvältä! Tuliko lenkkeily jäädäkseen?

Mä löysin salitreenistä itelleni sen ykkösjutun, lenkkeily ja sähly tulee hyvänä kakkosena!

ap

Vierailija
11/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, mut uppia taas

Vierailija
12/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais depiksen jälkeen napsahtaa maniavaihe päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme