Ehdotus hoitajien palkoista
Lähihoitajan palkkahaitari 2500e -3500e/kk.
Sairaanhoitajan palkkahaitari 3500e-4500e/kk.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ymmärrä mitä nuo palkkahaitarit tarkoittaa.
Mun peruspalkka erikoissairaanhoidossa leikkaussalityössä on tällä hetkellä aika tarkalleen 2500e/kk + 200e täydet kokemuslisät. Tiedä vain sen, että en ole tyytyväinen palkkaani suhteutettuna työn vaativuuteen ja raskauteen.
Osaaminen ja kokemus.
Ei todellakaan samaa palkkaa samasta työstä, jos työn laatu ja osaaminen ei ole sama.
Kyllä osaamisen ja motivaation pitää näkyä palkassa.
Tämä on ongelma naisvaltasilla aloilla. Ei A voi tienata enempää kuin B, vaikka A olisi paljon parempi työssään. Lopputulos = kenenkään palkka ei nouse.
Miten paremmuus mitataan hoitoalalla?
eri
Työkomemus vuosissa, lisäkoulutukset, itsenäinen päätöksenteko ja hoidonsuunnittelusta vastaaminen ja erikoissairaanhoito/ perusterveydenhuolto. Ainakin nyt näm voisivat olla palkkaan vaikuttavia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahoitetaan laittamalla lääkäreille palkkakatto 5000 €/kk
Ei se voi noinkaan olla.
Lakimiehet, DI tienaavat yli 5k/kk
Heille sama palkkakatto. Kaikille korkeakoulutetuille.
Tässä maailmassa ja yhteiskunnassa on kaikki pielessä, jos ihmisen arvo (raha) määräytyy koulutuksen korkeuden perusteella. Sitä kautta johtaa tilanteisiin, joissa pienet lapset eivät saa asianmukaista hoitoa sairaalassa.
Katsokaa MOT YLE Areenasta ja pohtikaa uudelleen ketä äänestätte seuraavissa vaaleissa. Hoitajien palkkojen matalana pitäminen tai alasajo kostautuu meille kaikille jonakin päivänä.
Pahuutta on monenlaista. Usein sitä omaa pahuuttaan ei näe. Voi olla vaikeaa tunnustaa, että omat valinnat johtavat pahaan lopputulokseen.
Hoitajien palkoilla on suuri merkitys sinulle, minulle, meille kaikille. Tasa-arvon ajaminen on kaikkien asia.
Onko vielä joku, joka ei tätä ymmärrä?