Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stalkkaatteko vanhoja (koulu)kavereita netissä?

Vierailija
24.01.2022 |

No ei sitä ehkä nyt ihan stalkkaamiseksi voi kutsua, mutta käyttekö tsekkaamassa, löytyvätkö vanhat kaverit/koulukaverit somesta?

Itse ainakin olen utelias tyyppi ja välillä googlettelen mitä kukakin nykyään tekee tai katson, löytyykö face- tai instatilejä. Meillä ei ikinä ole ollut luokkakokouksiakaan, joten vaikea tietää mitä kenestäkin on tullut.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta muita. :s Jokaisessa asuu pieni sisäinen Sherlock.

Vierailija
2/17 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei kiinnosta yhtään.

En edes muista niiden nimiä, ne oli niin pieni osa elämää. Muutin heti peruskoulun päätyttyä ulkomaille, enkä oikeastaan edes ajatellut niitä ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin olen googlannut nimellä joitakin vanhoja luokkakavereita. Osasta ei löydy mitään, osalta löytyy LinkedIn tai joku sometili. Toki nimikin saattanut vaihtua vuosien kuluessa.

4/17 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En muista niitä enää.

Vierailija
5/17 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia on aika vaikea stalkata kun sukunimi on useimmilla vaihtunut avioliiton myötä, eikä nykyisestä nimestä tietoa.

Vierailija
6/17 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tullee jossain vastaan niin saatan kävästä kurkistamassa

Vierailija
7/17 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on tullut katsottua joitakin. 

Vierailija
8/17 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, enkä pyydä kaveriksi tai muuta sellaista. Ei kertakaikkiaan kiinnosta pätkääkään mitä tekevät.

Vierailija
9/17 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En stalkkaa ketään enkä mistään.

Vierailija
10/17 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en edes muista niiden nimiä enää enkä käytä naamasomea

Vierailija
11/17 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran huomasin, että Whatsappista voi helposti katsoa miltä mun entiset luokkakaverit nykyään näyttää. (Siis ne luokkakaverit joiden puhelinnumero mulla on ja jotka käyttää Whatsappia.) Katsoin sitten samalla kaikki läpi, kun alkoi kiinnostaa. Joillakin oli sellainen kuva että alkoi kiinnostaa enemmänkin joten googlettelin nimiä tovin.

Vierailija
12/17 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koulukaverit tuntuvat lisäilevän innokkaasti muita vanhoja koulukavereita kavereiksi Facebookissa. Ja juu, muistan lähestulkoon kaikkien nimetkin :)

Vierailija
13/17 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hiljattain tuli yhtäkkiä mieleen, että mitähän yhdelle yläasteella samalla luokalla olleelle tytölle nykyään kuuluu, ja kävin Facebookissa stalkkaamassa.

Hän oli edelleen kaunis ja kaunistunut aikuiseksi naiseksi tultuaan lisää siitä mitä oli teinityttönä, ja hänellä näytti menevän Facebook-profiilin mukaan oikein hyvin, mikä oli ihana huomata, sillä silloin yläasteella hän oli äitinsä alkoholismin vuoksi sijoitettu muualle jne.

Ehkä kerran vuodessa tulee mieleen joku vanha koulukaveri, ja käyn katsomassa löytyykö Facebookista jotain.

Ihan niin paljoa ei kuitenkaan kiinnosta, että lähtisin Googleen tai Instaan etsimään, eli katon vaan sen löytyykö Facebook-profiilia ja jos ei, niin jätän siihen. 

Vierailija
14/17 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seuraan lööpeistä :D

Vierailija
15/17 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska tytöt ovat kaikki miehensä sukunimellä nykyään, ja siksi toisekseen se koululuokka hajosi tutkinnon suorittamisen jälkeen.

Joskus on joku nimi tai naama ollut lehdessä jonkin jutun yhteydessä. Juu, meidän luokalta tuli muutamia julkkiksia tai mahtimiehiä/naisia. 

No, tietysti jos haluaa nykyisiä sukunimiä selville, niin sen tiedä, että aika moni on yhden opettajan fb-kaverilistalla. Että sitä kautta kyllä. Mutta en viitti, kun sitte jää jälki, että käyn kyttäämässä sen open sivustoa... hah. Mut tiedän, että siellä on kyllä kymmenittäin ns. menestyneempiä oppilaita listalla. Mitä siitä, itte menestykseeni olen suht tyytyväinen, en kaipaa tuota yhteisöllisyyttä, joka on sitten mitä on, nimenä listalla.

Vierailija
16/17 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramista löysin sattumalta yhden, hänellä on lisäksi nyt menestynyt tytär. Muutaman kerran kävin katselemassa sen ex-luokkakaverin sivua, sitten se meni yksityiseksi.

No, ei se kuitenkaan meikäläisen kyttäämisen takia mennyt, sillä Instagram ei kuulemma (antamiensa tietojensa mukaan) juorua siitä kuka julkisia profiileja käy kattelemassa.

Tytärkin on nyt jonkin aikaa ollut poissa estradilta.

Toisin kuin Fb, joka sitten rupeaa ehdottelemaan kaverisuhdetta kyttääjän ja profiilin omistajan kesken.

Vierailija
17/17 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaus on huono sana käyttää tässä tilanteessa. Joku voi oikeasti stalkata eikä vain katsella julkisesti nähtävillä olevaa sisältöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän