Hgin pörssi syöksyy - kannattaako nyt aloittaa indeksirahastoihin säästäminen?
Vai onko the end tulossa eikä kannata sijoittaa mihinkään?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin joulukuussa ja kiva katsella tuota yli 10% laskua kun tätä rahastosijoittamista niin kehuttiin. Toki olen sijoittanut vain ylimääräisiä koska ainahan voi vaikka kaikki mennä mutta sanotaanko että ei nyt ole vielä vakuuttanut kauheasti tämä uusi harrastus minua...
Se nousee siitä kyllä.
Eli Nordnetin aloittamisen kanssa pitää vielä odottaa ainakin helmikuulle, tai miten tilanne sitten kehittyykin?
Luulen, että nyt on kaikkien rommien äiti alkamassa. Fed tuskin tällä kertaa tulee inflaation takia apuun.
Pysyisin nyt poissa osakkeista, ellei sitten ole shorttia pelissä.
mies53v
Vanha totuus on, että osta silloin kun muut panikoi ja myy silloin kun joka palstalla kehutaan sijoittamisen kannattavan.
No voithan pitää taukoa indeksisäästämisessä. Pakkoko sinne tällasen heilunnan aikana on tyäntää roposiaan.
Riippuu tietysti minkälaisen sopimuksen olet tehnyt
Nam nam + 238e voittoa tånään
T.Vauvan treidarihullu
Odota nyt hitto rauhassa, ja kerää rahaa. tämä karhumarkkina voi kestää puoli vuotta, tai pidempäänkin.
Vierailija kirjoitti:
T.Vauvan treidarihullu
No huhhhuh. itse tein 3734€, ja se oli minusta vähän.
Alas mennään viuuuuuh!
Vierailija kirjoitti:
Vanha totuus on, että osta silloin kun muut panikoi ja myy silloin kun joka palstalla kehutaan sijoittamisen kannattavan.
Se on muuten todella huono totuus. Vähän niinkuin kredittien laittaminen ikkunan puolelle ja debettien laittaminen oven puolelle...
Kannattaa mieluummin aloittaa sijoittaminen kuin odottaa ja nimenomaan hajauttaa sekä ajallisesti, että määrällisesti.
Olen epäisänmaallisuuden perikuva ja suomalaisiin yrityksiin ainoat sijoitukset ovat epäsuorasti Eurooppa rahaston kautta (prosentin luokkaa kyseisestä rahastosta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.Vauvan treidarihullu
No huhhhuh. itse tein 3734€, ja se oli minusta vähän.
Alas mennään viuuuuuh!
No onnittelut.
Itse olen polttanut kassaani liikaa ja nyt pitää mennä kynä kauniissa kädessä. Pieni riski pieni voitto hyvä hyvä yöuni
T.treidarihullu
Jäätävä pauke.
Huhhuh.
Jos olisi säästöt tuolla niin kyllä nyt huolestuttaisi. Ehkä.
Odottele nyt ensin, että laskua on tullut ainakin 40%, sitten voit harkita ostoja.
Ukrainako tämän pörssipelon on aiheuttanut?
LAttia hajosi. Krups----VIuuuuuuuuuuuuhhh....
Mulla on Sadat tonnin sotakassa
Mutta en vielä lähde
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin joulukuussa ja kiva katsella tuota yli 10% laskua kun tätä rahastosijoittamista niin kehuttiin. Toki olen sijoittanut vain ylimääräisiä koska ainahan voi vaikka kaikki mennä mutta sanotaanko että ei nyt ole vielä vakuuttanut kauheasti tämä uusi harrastus minua...
Kysy mieluummin itseltäsi jos aloititkin vuoden 1985 joulukuussa ja olet elänyt jo vuosikymmenen pelkästään sijoitustuotoilla. 99 % kaikista sijoittajista varsinkin tällaisella palstalla markkina-arvojen kutistuminen on onnenpotku ja aivan erityinen syy jatkaa sijoittamista.
Jos venäjä hyökkää ja katkasee saksan kaasut. On pörssissä odotettavissa "heiluntaa" :D