Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hgin pörssi syöksyy - kannattaako nyt aloittaa indeksirahastoihin säästäminen?

Vierailija
24.01.2022 |

Vai onko the end tulossa eikä kannata sijoittaa mihinkään?

https://www.hs.fi/talous/art-2000008561879.html

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijoittajaguruja paikalla?

Vierailija
2/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, voi vielä laskea tuostakun mutta ihan hyvä sauma laittaa vähän indeksiin nyt. Kaikkea ei kannata laittaa kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoihin jos haluat tukea pankkeja.

Kohta osakkeisiin kun "piensijoittajat" luopuvat vähistään melkein ilmaiseksi ;-)

Vierailija
4/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vielä ainakaan. 20-30% lasku pitäisi tulla indekseihin ainakin. Siihen on vielä matkaa. Todennäköisesti indeksit jenkeissä pakittaa siihen missä olivat ennen koronaromahdusta vuonna 2020, ennenkuin lasku rupeaa hidastumaan.

Vierailija
5/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientähän tämä on ollut tänään. Hinnat on vieläkin erittäin korkealla, eli saisivat pudota vielä helposti 50%, että päästäisiin edes lähelle koronapohjia.

Vierailija
6/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Nyt on hyvä hetki. Sentimentti pohjamudissa ja takapakkia on tullut rutkasti.

Vierailija
7/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta ei mitenkään all in jos säästöjä on jo kertynyt (koska harmittaa jos ja kun kurssit tippuu), mutta tulevan kuukausisäästön verran voisi laittaa. Kun on vasta aloittanut, ei tarvitse hätäillä ja panikoida pudotuksista.

Vierailija
8/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 150000 jemmassa ja helmikuussa ostelen

Vierailija
9/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus nykyisistä kymppitonni osinko ja 😆

Vierailija
10/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kai sitten vähän odottaa.

Vierailija
11/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että aloittaa.

Vierailija
12/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin joulukuussa ja kiva katsella tuota yli 10% laskua kun tätä rahastosijoittamista niin kehuttiin. Toki olen sijoittanut vain ylimääräisiä koska ainahan voi vaikka kaikki mennä mutta sanotaanko että ei nyt ole vielä vakuuttanut kauheasti tämä uusi harrastus minua...

Vierailija
13/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa myydä ennen romahduksen jatkumista!

Vierailija
14/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myin just osakkeet ja rahastot. Tai yksi rahasto on vielä myymättä.

Vierailija
15/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen tsägä oli, kun siirsin osakepainon defensiivisiin osakkeisiin viikolla 1. Olin laskenut, että olin nousussa saanut irti teknologia osakkeissa minkä niistä nyt irti saa. 

Kasvatin esim Elisan osakepottia aika paljon suomalaisista osakkeista. Myös lääkeyhtiöt maailmalla tuntuu tippuvan varsin maltillisesti. 

Osui peliliike kohdallani oikeaan aikaan.  

Vierailija
16/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö pörssimaailma ole kestänyt maailmansodat ja mitälie, ei kai tämä pandemia voi romahduttaa kaikkea lopullisesti, vai?

Vierailija
17/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö pörssimaailma ole kestänyt maailmansodat ja mitälie, ei kai tämä pandemia voi romahduttaa kaikkea lopullisesti, vai?

Ei tietenkään romahduta. Nyt nyhdetään rahat pois hermoilijoilta ja kokeneet pelurit tankkaa osakkeita kun halvalla saa. Ja kohta he ovat taas äveriäämpiä. 

Vierailija
18/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin joulukuussa ja kiva katsella tuota yli 10% laskua kun tätä rahastosijoittamista niin kehuttiin. Toki olen sijoittanut vain ylimääräisiä koska ainahan voi vaikka kaikki mennä mutta sanotaanko että ei nyt ole vielä vakuuttanut kauheasti tämä uusi harrastus minua...

Ihan ystävällinen vinkki, että älä katso. Jos ajatus oli kuukausittain sijoittaa x euroa, niin jatka sillä. Juuri tämän takia sijoitushorisontti on vähintään sen 5-7 vuotta, ei kuukausi.

Vierailija
19/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on lisämauste sopassa. Se on lisännyt velkaantumista ja paikoin talousvaikeuksia. Pääongelma on jo pitkään ollut velkakupla ja nollakorot. Nyt inflaatio on lähtenyt laukalle ja keskuspankit joutuvat nostamaan korkoja. Kun korot nousee niin valtioista lähtien ylivelkaantuneet kaatuilevat kuin dominopalikat. Talous on siis kaikkinensa ylivelkaantunut ja ylikuumentunut yhtä aikaa. Meille on pitkään hoettu että ei mitään hätää, mutta kyllä tämä koko systeemi aika huterilla jaloilla nyt seisoo.

Vierailija
20/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pörssi tuosta vielä hieman laskee, joten odota hetki. Ensi viikolla kannattanee laittaa osakkeisiin taas rahaa kun jaloilleen nousu alkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi