Kondomin koko vs kalun ympärysmitta
Peniksen keskimääräinen ympärysmitta oli viimeisimmässä tutkimuksessa 11,66cm. Standardikondomin halkasisja on 53mm eli ympärys on 10,6cm. Useammillakin sivulla on mainittu että standardikondomi sopii parhaiten 12-13cm halkaisijaltaan oleviin kaluihin. Ihmettelen vaan sitä että tehdäänkö standarikondomi muka isommille kaluille kuin mitä keskimääräinen kalu on?
Itselläni on ympärysmitaltaan aika lailla tuo tutkimuksen mukainen 11,6 cm oleva kalu (pituus on n. 15,5cm) ja minulla on aina pysyneet standarikondomit hyvin päällä kovemmassakin menossa. Jopa hieman isommatkin kortsut ovat pysyneet hyvin päällä.
Minkä kokoisia kortsuja itse käytätte ja mikä on kalunne koko?
Kommentit (47)
Heitin loput Sultanin kondomit roskiin.
Luulin että kondomit on vaan vaikea laittaa päälle..Puristavat ja jättävät punaisen jäljen varteen..
Nyt 7mm leveämpi kondomi joka ei tunnu päällä yhtään, helppo laittaa päälle eikä mitään rinkulaa varteen jää käytön jälkeen.
Kondomin oikea kokohan on helppo mitata vaikka työntömitalla kalun varresta, tai sitten tulostaa mysize sivuilta mittataulukko. Itse vetelin ennen kaupan standardikumeilla eikä ne nyt mitään mahdottomasti kiristänyt. Sitten mittaustulos näytti 64 mm, ja kokeiluunhan sitten oli tilattava. Käyttötuntuma oli paljon parempi mutta hetken jyystämisen jälkeen tuntui turhankin löysältä, joten tästä pykälää pienempi koko (60mm) tuntui juuri spoivan napakalta, jättäen kuitenkin todella hyvän ajotuntuman.
Normikumit on ittelekin liian tiukkoja, mällin tulo koskee.
Näköjään 64mm kortsut ovat jo XxL kokoisia
Vierailija kirjoitti:
Kato tosta. 53mm on just tarkoittettu n. 11,5 ympärysmitalle
http://www.kondomikuningas.fi/koko-opas
Mulla on vähän reilu 13cm ympärysmittaa ja 64mm on sopiva
Tuntuu kyllä olevan ego aika vahvana tässä listassa. Itselläni ympäryysmitta jossain 12,5-13cm välillä ilman juuresta puristamista ja toisinaan 55mm kondomit tuntuvat jopa liian löysiltä, vaikka taulukon mukaan minulla pitäisi olla 60mm tai jopa 64mm kondomi. Kyllähän se löysempikin pysyy päällä, mutta eiköhän se ole optimaalista nautinnon kannalta, että kondomi on oikeasti tiukka. Kyllä noista 55mm kumeista jää usein punainen rinkula peniksen tyveen, mutta ei se missään määrin liikaa purista seksin aikana. Ennemmin vain hyvä, että tyvessä on hieman puristusta.
Samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa, että järjettömästi kumit ovat usein kapeita terskan kohdalta ja sitten juuresta leveämpiä. Itse haluaisin alhaalta tiukemman ja ylhäältä löysemmän kumin. RFSU grande on tuollainen muodoltaan, mutta se on 55mm kondomi ja tykkäisin ehkä vähän pienemmästä kumista. Tosin en ole noita kokeillut koskaan, joten pitäisi varmaan hankkia ja kokeilla. Tuntemattomista merkeistä löytyy paljonkin valinnanvaraa, mutta minulla on aika huono kokemus näistä.
Käytin pitkään protexin super thiniä, koska pidin sen paremmasta tuoksusta ja siitä, että se on muotoilematon ja ohut, joten se on kireä ja puristaa, mutta puristus on pehmeää ja miellyttävää. Minulla kuitenkin hajosi tällainen kondomi, joten en ole enää halunut niitä käyttää. Durexin extra safea olen käyttänyt myös paljon, mutta en varsinaisesti pidä tuosta kumista. Se tuntuu kuitenkin kestävältä, eikä olemuotoiltu. Sekin on 55mm kumi, joka onkin kyllä ehkä parempi kumi minulle, kun kyseessä on paksumpi kumpi, jonka puristaa kovempaa.
Meikäläinen ei meisseliään ole mitannut, mutta jokin aika sitten löysin täydellisesti istuvan kondomin. Kaupan kondomit tuntui jotenkin ahdistavalta, mitään rinkulaa ei kuitenkaan jättänyt tyveen. Exs air thin kondomia sitten päädyin tilaamaan ja tuossa on mainostekstistä kopioituja tietoja:
Nimellisellä 56mm leveydellään nämä kondomit sopivat sinulle, jonka peniksen halkaisija on 128-131mm.
Pituus: 190mm
Leveys: 56mm
Paksuus: 0,04mm
Pituutensa puolesta hieman jää rullattavaa vielä mutta muuten nuo istuu kuin hanska käteen, tuntuu hyvältä välillä jopa tunne on sellainen että tuntuu kuin ilman olisi. Ensimmäinen 100 kpl paketti alkaa olemaan lopuillaan ja yksikään ei rikki ole mennyt.
Mulla kay ihan peruskumi, kun ympärysmitta on 12 cm. Ongelmana on se, että peruskumit on liian lyhyitä ja se loppurinkula jättää osan paljaaksi. Minua ei haittaa, mutta vaimo valittaa, että se rinkula hankaa ikävästi häpyhuulia. Onko muilla samoja vaikeuksia?
Suosittelen kyllä jokaista kokeilemaan erilaisia kumeja ja etsimään itselle sopivan. Vaikka se jossain määrin venyykin, niin harvoille se standardikoko on paras.
Mulla oli kumien kanssa ongelmana se, että ne eivät rullautuneet loppuun saakka. Standardikoko on niin lyhyt, että kalusta jää osa paljaaksi. Sehän ei sinänsä kai haittaa, mutta kortsu oli irronnut pari kertaa ja ihmettelin, että mitä ihmettä. Tarkempi selvitys paljasti, että kortsu helposti lähti rullautumaan auki kun työnteli riittävän syvälle.
Tilasin netistä ainakin 10 eri kortsumallia testiin. Parhaaksi valikoitui Dolphi XXXXXL, joka nimestään huolimatta ei ole mikään superiso: Pituus: 200mm, Leveys: 56mm, Paksuus: 0,06mm. Siinä oli sopivasti hieman enemmän pituutta, eikä leveyskään taas ollut liian iso. Olin kuitenkin pitänyt standardin leveyttä (53mm) ihan hyvänä.
Toinen hyvä oli Pasante King Size Pituus: 200mm, Leveys: 60mm, Paksuus: 0,07mm. Siinä kauhistutti tuo leveys aluksi, mutta sekin on pysynyt täysin paikoillaan ja siis huomattavasti paremmin kuin standardikortsu. Ja on toki miellyttävä.
Vanha viisaus: suki-suki on teräväpäisten uimalakki.
Suki-sukia tuli nuorena nuorena käytettyä kun silloin ei ollut oikein isompia kumeja eikä tietoa niistä. Ei ollut ymmärrystä oman kalun koostakaan. Oli sen verran kireä eikä ylettänyt kuin puolisääreen. Kerran sitten jäi pelkkä rengas jäljelle ja vaihdoin merkkiä.
53mm kondomin ympärysmitta on AV-palstalla 10,6cm :D kertoo kaiken oleellisen.
Mulla jäi joskus pimppi saamatta kun naiselta löytyi vain Suki-Sukia. Olin itse varattu ja en siksi ollut varautunut omalla kondomilla yllättävään jatkoon. Kaksi repesi päälle pukiessa ja sitten sai hommat unohtaa.
Viimeisen 6vko aikana on jäänyt kortsu naisen sisään kolmekertaa. Kaikilla kerroilla seksi on kestänyt aika kauan ja kahdella ekalla kerralla nainen oli päällä.
Se riippunee erektion vahvuudesta kuinka hyvin pysyy päällä pidemmän aikaa. Viimeksi jäi kyllä melkoinen punainen rinkula kortsusta.
Vierailija kirjoitti:
53mm kondomin ympärysmitta on AV-palstalla 10,6cm :D kertoo kaiken oleellisen.
Mua nyt tässä kohtaa vähän nolottaisi, jos oisin sä. Kondomin kohdalla ilmoitetaan leveys, eli kun se on painettu littaan. Näin siis 53mm leveys vastaa kyllä ihan tasan 10.6cm ympärysmittaa.
Meinaatko että normikoon kumit olisi 53mm halkaisijaltaan? Jos olisi niin 95%+ väestöstä ihmettelisi miten ne putoaa päältä kuin itsekseen.
M62 kirjoitti:
Suki-sukia tuli nuorena nuorena käytettyä kun silloin ei ollut oikein isompia kumeja eikä tietoa niistä. Ei ollut ymmärrystä oman kalun koostakaan. Oli sen verran kireä eikä ylettänyt kuin puolisääreen. Kerran sitten jäi pelkkä rengas jäljelle ja vaihdoin merkkiä.
Se on kuitenkin hyvä juttu että nyt olet tietoinen kalusi koosta. Ja kerrot sen meille vauva-lehden palstalla päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi joskus pimppi saamatta kun naiselta löytyi vain Suki-Sukia. Olin itse varattu ja en siksi ollut varautunut omalla kondomilla yllättävään jatkoon. Kaksi repesi päälle pukiessa ja sitten sai hommat unohtaa.
Jep jep, mä olen vetänyt suki sukin kännispäissäni pelleillessä pääni ympärille. Jonka ympärys on siis 59 senttiä. Jos et ole sinivalas, niin sulla on vaan tekniikkaongelma.
Liian pieni kumi ei tunnu kivalta, mutta sitä en usko hetkeäkään että täällä on jättiläiskyrpiä joiden päälle kumia laitettaessa kumit vain spontaanisti repeilee pienuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jep, mä olen vetänyt suki sukin kännispäissäni pelleillessä pääni ympärille. Jonka ympärys on siis 59 senttiä. Jos et ole sinivalas, niin sulla on vaan tekniikkaongelma.
Liian pieni kumi ei tunnu kivalta, mutta sitä en usko hetkeäkään että täällä on jättiläiskyrpiä joiden päälle kumia laitettaessa kumit vain spontaanisti repeilee pienuuttaan.
Sulla ei selkeesti ole käytännön kokemusta miten yökerhon jälkeen ei tuo isokaan pippeli ole puisen kova kuten sinun pääsi. Tiedän kyllä miten kumi venyy esimerkiksi vettä siihen valuttaessa, mutta käytännön elämässä jotkut yksinkertaisesti tarvii leveämpiä kumeja.
Joillekin on ilmeisesti vaikea ymmärtää, että pieni kumi voi hajota naidessa. Tuolloin 70-luvun lopussa ei ollut paljoa valinnanvaraa varsinkaan kun tyttöystävä oli allerginen Sultaneille ja Näkille, etc. Piti vähän kokeilla mikä kumi ei ala kirvelemään. Tuon hajoamisen jälkeen tehtiin eka lapsi, kun muutenkin taisi olla tulossa. Oltiin onneksi jo kihloissa silloin. Kumeja käytetty sen jälkeen satunnaistesti vähän aikaa lasten syntymän jälkeen. Taisi olla jo 90-lukua kun löysin sattumalta Okeidon, jonka kanssa pärjäsi ihan ok.
Iso kalu on ihan ok omistaa, mutta turha kuvitella, että se on naisella joku taikakalu joka takaa orgasmit. Ei ole, sormettaminen ja suuseksi on varmempi keino. Kun naisen ensin saa tarpeeksi kiimaan on ihan se ja sama, hankaako sormella vai isolla kalulla. Isosta on monesti haittaa ja vaivaa. Kaikki muu tekeminen merkitsee enemmän. Uskokaa naisia.
Tottahan toki tavallinen kortsu sopii keskivertopilille. Maantieteellisesti kondomien koossa on eroja johtuen paikallisesta peniksen koon vaihtelusta. Eläköön markkinatalous! Liian iso tai pieni kondomi jää helposti hyllylle sopivan sijaan. Marginaaliryhmien kysyntää ei kannata erityisemmin tyydyttää.