Koiran hankinnasta!
Pidemmän aikaa ollut suunnitelmissa ottaa koira <3
Koira on ollut aiemminkin, mutta olen asunut tuolloin omakotitalossa/tai en yksin. Nyt asun kerrostalossa yksin ja mietityttää se, että kuinka se koira pärjää siellä yksinään =)
Kertokaas kuinka hyvin olette saaneet koiran sopeutettua yksin oloon päivisin kun olette töissä ja onko koira ollut monta tuntia päivällä yksin? Onko haukkunut, pissaillut, hajottanut paikkoja?
Joskus katselin jotain koiraohjelmaa, missä koiraa koulutettiin olemaan yksin. Siinä vinkattiin, että koiranpentua ei pitäisi ottaa lomalla, koska sitten koira tottuu siihen että se ei ole yksin pitkiä aikoja ja kun palataan töihin on koiran vaikea sopeutua yksinoloon. Oletteko huomanneet?
Keskustelu pysykööt tässä aiheessa ja asiallisena, en ole ottamassa mitään metsästyskoiraa kerrostaloasuntoon kaupunkiin ja koirista on kokemusta paljon, mutta ei tälläisestä tilanteesta.
Olen pitänyt muutaman lomapäivän pennun tultua taloon, sitten koittanut normalisoida arjen sellaiseksi kuin se koiran kasvaessa tulee olemaankin. Jonkun naapurin tai ystävän olen onnistunut aina saamaan parin viikon ajaksi käyttämään ulkona päivän mittaan, on helpottanut sisäsiistiksi opettamisessa.