Valitanko isännöitsijälle vai olenko välittämättä?
Jollain mummelilla on parkkiruutu minun ruutuani vastapäätä. Aikaisemmin mummeli kysyi autoa putsatessa missä kerroksessa asun ja alkoi huutamaan kurkku suorana jostain metelistä. Aivan kuin olisi mummo psykoosissa tai jotain. Aivan jatkuvaa huuto ja puhe. En ensimmäisen lauseen jälkeen huomioinut mitenkään. Lähdin autolla liikkeelle enkä välittänyt mummosta ja näki että suu vain kävi ja kävi.
Käsittääkseni mummo ei edes asu samassa talossa, samaa parkkipaikkaa käyttää neljän eri kerrostalon asukkaat ja jokaisessa talossa 2 rappua. Sama juttu kävi myös viime viikolla, kun saavuin kaupasta parkkipaikalle ja mummo putsasi autoa lumesta. Jatkuva huuto alkoi heti kun avasin oman autoni oven. En huomioinut mitenkään ja kuulin kuinka puhetta vain tuli ja tuli kun kävelin jo kaukana. Onko tuossa jostain psykoosista kyse jos ei tajua lopettaa kun ei huomioi mitenkään?
Aika raskasta jos parkkipaikalla joka kerta alkaa huutamaan kun samaan aikaan sattuu olemaan siinä.
Kommentit (27)
Mitä ajattelit isännöitsijän voivan tilanteelle?
Sun pitää nyt vaan ottaa itseasiakses ja puuttua, eikä sysätä muille. Ehkä seuraavalla kerralla jäät paikalle ja soitat häkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei asu edes samassa talossa, niin aattelitko valittaa omalle isännöitsijällesi vai hänen? Millähän tavoin se ratkaisisi ongelman? Kelle valitat muista huonosti käyttäytyvistä ihmisistä, joita näet ulkona?
Aikuinen ihminen.
Sama isännöitsijä on siis kaikissa taloissa.
ap
Ap, minä ottaisin yhteyttä isännöitsijään ja tekisin "huoli-ilmoituksen" hänelle. Kerrot tilanteen ja sanot olevasi huolissasi miten kyseinen ihminen pärjää asunnossa tai auton kanssa liikenteessä.
Voi olla "vain" mielenterveysongelmia, jolloin ei asialle voi mitään, mutta käytös saattaa viitata dementiaan.
Jos muutkin valittavat kyseisestä henkilöstä, isännöitsijän tulee ryhtyä toimenpiteisiin.
Ei ole todellista. Huoli-ilmoitus tehdään kaupungin sosiaalitoimeen eikä minnekään isännöitsijälle. Isännöitsijällä ei ole mitään oikeutta eikä velvollisuutta puuttua vanhuksen pärjäämiseen vaan sosiaalitoimi hoitaa asian.
Ota rekkari ja kollaa jos hän edes on oikeutettu parkkipaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei asu edes samassa talossa, niin aattelitko valittaa omalle isännöitsijällesi vai hänen? Millähän tavoin se ratkaisisi ongelman? Kelle valitat muista huonosti käyttäytyvistä ihmisistä, joita näet ulkona?
Aikuinen ihminen.
ap
Ap, minä ottaisin yhteyttä isännöitsijään ja tekisin "huoli-ilmoituksen" hänelle. Kerrot tilanteen ja sanot olevasi huolissasi miten kyseinen ihminen pärjää asunnossa tai auton kanssa liikenteessä.
Voi olla "vain" mielenterveysongelmia, jolloin ei asialle voi mitään, mutta käytös saattaa viitata dementiaan.
Jos muutkin valittavat kyseisestä henkilöstä, isännöitsijän tulee ryhtyä toimenpiteisiin.Ei ole todellista. Huoli-ilmoitus tehdään kaupungin sosiaalitoimeen eikä minnekään isännöitsijälle. Isännöitsijällä ei ole mitään oikeutta eikä velvollisuutta puuttua vanhuksen pärjäämiseen vaan sosiaalitoimi hoitaa asian.
Huomasitko lainausmerkit?
Itse olen kerran taloyhtiön kautta saanut apua vieraalle mummolle. Aikaisin aamulla alkoi kuulua vaimea kulutusta, kuin joku hakkaisi vesiputkia. En tiennyt mistä se tuli. Isännöitsijä tiesi. Eräs mummo oli kaatunut yksin asunnossaan. Eikä ollut eka kerta. Isännöitsijä otti yhteyttä sukulaisiin ja sosiaalitoimen ja mummolle saatiin paikka hoitokodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen.
ap
Jos muutkin valittavat kyseisestä henkilöstä, isännöitsijän tulee ryhtyä toimenpiteisiin.Ei ole todellista. Huoli-ilmoitus tehdään kaupungin sosiaalitoimeen eikä minnekään isännöitsijälle. Isännöitsijällä ei ole mitään oikeutta eikä velvollisuutta puuttua vanhuksen pärjäämiseen vaan sosiaalitoimi hoitaa asian.
Huomasitko lainausmerkit?
Itse olen kerran taloyhtiön kautta saanut apua vieraalle mummolle. Aikaisin aamulla alkoi kuulua vaimea kulutusta, kuin joku hakkaisi vesiputkia. En tiennyt mistä se tuli. Isännöitsijä tiesi. Eräs mummo oli kaatunut yksin asunnossaan. Eikä ollut eka kerta. Isännöitsijä otti yhteyttä sukulaisiin ja sosiaalitoimen ja mummolle saatiin paikka hoitokodista.
Luulenpa silti, että häke olisi ollut nopeampi tie.
Hyvin harvassa paikassa isännöitsijään edes saa yhteyttä, kun ovat niin kovin kiireisiä. Meillä esim menee päiväkausia ennenkuin palaa asiaan jos palaa... sittenkin voi olla joku viidestä kiinteistösihteeristä.
Sulla on käynyt tsäkä, tai sillä mummolla siis.
Ohis
Mummo (ehkä huono suomi?) yrittänyt saada huomatuksi, että APn auto on yhä tolpassa kiinni, kun tämä kiihdytti pihasta. Takaisin tullessa sama juttu.
AP kävelee pokalla ohi, kun ei ymmärrä mistä tämä psykoosimummo sanoo.
Ap vielä jatkaa. En ole varma oliko sama mummo, mutta auto oli sama. Tällä kertaa mummo haeskeli pudonnutta lämmitystolpan avainta ja silloin kysyi aivan asiallisesti et sattuisiko mulla sellaista olemaan.
Noh sillä kertaa "ei sattunut olemaan". Ei huutanut eikä mitään. Aloin miettimään et oliko tämä nyt eri mummo, huutajan sisko tai jotain ja käyttävät samaa autoa jos asuvat samassa taloryppäässä. En tunnista varsinkaan ventovieraita nyt aivan heti ulkonäöllisesti enkä muutenkaan kiinnittänyt aikaisemman huutajan ulkonäköön huomiota mitenkään.
Vai laukeaako jollain joskus joku psykoosi päälle aivan itsestään? Yhtenä hetkenä aivan asiallinen ja seuraavassa hetkessä onkin jo sekopää?