Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menit naimisiin? (lapset, rakkaus yms?)

Vierailija
26.05.2015 |

Mikä oli tärkein syysi mennä naimisiin? Sekä rakkautta että lapsia on avioliiton ulkopuolellakin, joten mikä oli sinulle se suurin syy kosinnan hyväksymiseen/kosintaan?

(Ja ei, en ole avioliittoa vastaan jos sitä mietitte, olen kihloissa tällä hetkellä.)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme molemmat aika perinteisiä perhe-ihmisiä.

Suurin syy oli rakkaus ja halu sitoutua toisiimme "oikein kunnolla". Emme ole kuitenkaan uskovaisia.

Avioliitto on myös juridinen sopimus ja meidän mielestä turvallinen ja oikea valinta.

Molemmat halusimme myös että olemme naimisissa jos ja kun saamme lapsia.

Nyt kesällä on jo 20.hääpäivä ja meillä on 2 teini-ikäistä lasta ja kaikki ok :)

Vierailija
2/6 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ehdotti naimisiinmenoa, vaikka minä siitä syyt sain niskaani. Menimme nuorena naimisiin, lähinnä siksi että suunnittelimme perheen perustamista ja ettei vanhempien tulot vaikuttaisi opintotukeen.

Eli taloudellisista syistä menimme naimisiin. Ja ei, meistä ei tullut yhteiskunnan elättejä, vaikka opintotukea ja asumistukea saimme. Kaikki tuet on maksettu veroeuroina takaisin moninkertaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkanut harkita naimisiin menoa, koska jos jompi kumpi vaikka kuolisi, niin toisen toimeentulo ja omaisuus olisi turvatompi.

Vierailija
4/6 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v parisuhde ja mies kosii -> hyväksyin, koska haluan olla lopun elämääni mieheni kanssa. En odottanut/toivonut kosintaa, mutta ei siitä haittaakaan ollut. Siksi menin naimisiin.

Vierailija
5/6 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut, että avioliitto on perheen ja sitoutumisen merkki. Koen, että avoliitossa on vielä takaportti auki ja vähän niinkuin katellaan. Halusin, että tulevilla lapsilla on perhe, jossa vanhemmat ovat naimisissa ja jossa koko perheellä on yksi yhteinen nimi. Juridiset syyt. Yhteiskunta ei kohtele avoliittoa samalla tavalla kuin avioliittoa. En olisi ryhtynyt tekemään lapsia avoliitossa. Jotenkin ajattelen niin vanhanaikaisesti, että minun kohdallani avoliitto ei ole vaihtoehto, jos perustetaan perhe ja saadaan lapsia ja halutaan sitoutua toisiimme loppuelämäksi (vaikka muiden kohdalla kyllä hyväksyn avoliiton, kukin tyylillään).

Vierailija
6/6 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tulin raskaaksi ja molempien perheet ovat aika perinteisiä. Se ei haitannut, koska suunnittelimme miehen kanssa lasten hankintaa parin vuoden päähän, nyt se vain aikaistui. Kumpikaan ei kosinut, vaan keskustelu meni kutakuinkin näin: "Pitäisköhän mennä naimisiin nyt kun vauva syntyy aika pian?" "Joo vois."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä