Ei hemmetti... Lähetin juuri tärkeän työhakemuksen ja tajusin nyt, että kirjoitin joka kerta firman nimen väärin!
🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️
Se tais olla sit siinä.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekrytoin työntekijöitä ammatikseni. Valitettavasti omasta näkökulmastani tuo on kyllä iso moka ja itse siirtäisin heti ö-mappiin. Sen verran monta kertaa täytyy hakemusteksti tarkistaa, ettei sinne livahda kirjoitusvirheitä. Yrityksen nimi on aina oltava oikein. Kirjoitusvirheet viestivät piittaamattomuudesta ja huolimattomuudesta ja antavat vaikutelman, että hakemus on kirjoitettu hosumalla hetken mielijohteessa.
Ammatikseen rekrytoivilla on juuri se ongelma, että teillä ei ole syvällistä ymmärrystä kaikista aloista mihin rekrytoitte. Ymmärrätte parhaiten niitä hakemuksia ja tarraudutte niihin. Kirjoitusvirhe mitätöi silmissänne 10 vuoden kokemuksen työstä, jota ette täysin ymmärrä.
Jos ap olisi jo töissä ja sanoisi firman nimen väärin, sille naurettaisiin porukalla ja sitten asia unohtuisi. Olen todistanut tätä parikin kertaa. Ei puhuttu potkuista.
Hitusen eri asia antaa potkut tai valita työhön joku muu. Ensinnäkin näistä vain toinen on laitonta.
ap päivittää hyvin pitkän ajan kuluttua... :D
En päässyt tähän paikkaan edes haastatteluun. Mutta hain samoihin aikoihin tosi moneen muuhunkin paikkaan ja nyt olen onnellisesti töissä toisessa firmassa ja viihdyn oikein hyvin. :)
Ymmärrän, että harmittaa ja on vähän noloa. Toisaalta rekryävä firma etsii varmasti positioon mahdollisimman pätevää hakijaa. En usko, että tuolla on hirveästi merkitystä ja jos sinut kutsutaan haastatteluun, niin voit pahoitella ja sanot olleesi niin innostunut, että et huomannut virhettä ja nyt nolottaa. Eiköhän se paineta unholaan muutamalla naurahduksella