Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa todettu 22 520 uutta korona­tartuntaa perjantain jälkeen

Vierailija
24.01.2022 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008561376.html

Aika tasan tarkkaan sama luku kuin kahtena viime maanantaina. Kai huippu on nähty, vai johtuuko vain vähentyneestä testauksesta?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä rajoitukset edes perustu mihinkään. Liikku-kuntosaliketjujen ceo Johanna Riihijärvi oli pyytänyt THL:ltä tietoa kuntosalien tartunnoista. THL oli pyytänyt kahta viikkoa aikaa selvittää tietoja. Lopputulos? Tietoja ei ole. 🤷🏻‍♀️

Ei ole tietoja omikronin aiheuttamista, koska jäljitystäkään ei ole tehty enää vähään aikaan ja salit on olleet kiinni. Mitään aiempia lukuja on turha ottaa, koska tämä variantti tarttuu huomattavasti helpommin kuin aiemmat.

Vierailija
22/31 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden maiden tutkimuksissa on koulut kaikkein korkeimman riskin paikkoja. Esim. Tanska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rajoitukset ja sulut vaan pois. Maskit naamalle tosin kaikkihan tämä varmaan nyt käy läpi.

Vierailija
24/31 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lähipiiristä ja työpaikalta nyt sairastanut koronan, ihme ettei ole itselle tarttunut.

Vierailija
25/31 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos se koululaisten testaukset aloitettiin, kun se oli lupaus ja antoi mahdollisuuden lähikouluun? Kolme viikkoa ollut jo aika järjestää kuitenkin asiaa.

Vierailija
26/31 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaalit näkyvät vasta viikon lopulla. Ensi maanantaina poksahtaa jo 50.000 rikki, jos nyt vaan testejä yhä siis tehdään.

Testipositiivisuus 44%. Ymmärrättehän, että epidemia pysähtyy kun kaikki potentiaaliset tartunnansaajat ovat saaneet tartunnan saman immuniteettiajan sisällä. Tämä tapahtuu nyt paraikaa.

Vierailija
27/31 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki tässä testaamisessa enää on? Ja paljonko se tällä hetkellä maksaa?

Rahat nyt vihdoinkin siihen tehohoidon ja sairaanhoidon kapasiteetin parantamiseen. Terveille koululaisille ostettiin just pikatestejä 10 miljoonalla, olisi sillä saanut muutaman hoitajan palkattua.

Ylipäätään koronaa estäviin toimenpiteisiin on Suomessa käytetty 40 miljardia. Mitä jos nämä rahat olisi käytetty sairaalahoidon parantamiseen?

Sen sijaan mietitään tukitoimia yrityksille, jotka eivät voi rajoitusten takia toimia normaalisti.

#nytriittää

Ne miljardit ei tuo tähän kohtaan yhtään lisää sairaalakapasiteettiin, hyöty näkyisi aikaisintaan kesällä. Testaus on yksi parhaista tavoista miettiä rajoituksia. Suomi sen sössi, joten turhaa se nyt on, mutta rahaa se ei tuo lisää terveydenhuoltoon yhtään. Tuo nyt riittää on auttamattomasti myöhässä. Tällä nyt mennään ja toivotaan, että saadaan homma pysymään suht kasassa.

Vierailija
28/31 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan sairastamisesta ei tule immuniteettia kuin pariksi viikoksi. Tarttuu uudestaan.

Vierailija
29/31 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokos se koululaisten testaukset aloitettiin, kun se oli lupaus ja antoi mahdollisuuden lähikouluun? Kolme viikkoa ollut jo aika järjestää kuitenkin asiaa.

Ei ainakaan meillä täällä P-savossa. Kotitestejä kyllä suositellaan tekemään jos tulee flunssa oireita tai altistuu, mutta itse on ne ostettava..

Vierailija
30/31 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaus on vähentynyt. Trendejä pystyy tutkimaan jätevesistä ja niissä valitettavasti esiintyy koronaa enemmän kuin aiemmin. Eli tartunnat kasvavat edelleen, niitä ei vain testata.

Vierailija
31/31 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin  on  nyt tauti.  En tiedä  miksi pitäisi  testata.  Tässä varmaan  viikko  menee. Olen pitkälläni  ja juon  mahdollisimman  paljon. Koitan  syödäkin, viaikka ei  mikään maistu. Olen niin harvoin sairas,  että tuntuu  oudolta.  Muistan kuinka  lapsena  siskon kanssa  yhtaikaa sairastettiin.  Netin kautta  pidän yhteyttä  muihin.. Olen eläkkeellä.   Taitaa  olla  koko pandemia  lopusuorlla.Olen  minä aiaksemmatkin  kokenuat, en  itse sairstanut.