Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahinta mitä teinisi on sinulle sanonut?

Vierailija
26.05.2015 |

Pitäisi ymmärtää, mutta sanat satuttaa. Teinini (erityislapsi kyllä) raivon vallassa huusi minulle, että olisitpa äiti kuollut.

Nuo sanat todella satuttaa. Sanoista on monta päivää, mutta  ne ei vaan unohdu. Yritän ymmärtää, kun kyseessä on erityislapsi ongelmineen, mutta silti ajattelen, että on vaan asioita, joita ei sanota.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkui huoraksi.
Tämä tuli äärimmäisen raivonpuuskan keskellä. Pyysi anteeksi, asia käsitelty mutta tuskin koskaan unohdan.

Vierailija
2/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisi tehnyt itsemurhan kohdussa jos olisi silloin tiennyt että syntyy minun lapseksi. Hymyilytti, tuossa oli jo yritystä verrattuna normipäivän haista vittuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineinä eivät ole sanoneet mitään ikävää, mutta lapsena toinen sanoi "meidän äitillä ei pitäisi olla lapsia"

ehkä otin tuosta sitten onkeeni, kun meillä on nyt hyvät välit?

Vierailija
4/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä oot pilannu mun elämän" taitaa olla pahin. Viljelee sitä aika paljon, ja itsekin saatan kommentoida jotain asiaa tyyliin että nyt mä taas pilaan sun elämän, siitä on tullut arkipäiväinen ilmaisu meille.

Vierailija
5/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:12"]"Sä oot pilannu mun elämän" taitaa olla pahin. Viljelee sitä aika paljon, ja itsekin saatan kommentoida jotain asiaa tyyliin että nyt mä taas pilaan sun elämän, siitä on tullut arkipäiväinen ilmaisu meille.
[/quote]

Tuo nyt on perus. Elämä pilalla kun äiti ei annan perjantaiyötä viettää kaupungilla :D

Vierailija
6/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teinit ei ymmärrä että sanat satuttaa äitiä. Niitä ei unohda vaikka haluaisi. Yhteinen aika ei ole enää kivaa ja hauskaa. Aikalailla samat on meilläkin kuultu.

Vierailija
7/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Just", nakkeli niskojaan ja paiskoi ovia.

Vierailija
8/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee pois, kun yritin mennä sen huoneeseen juttelemaan. Auts.

Vierailija
9/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein tajunnutkaan miten paljon minua loukkasi. Juteltiin ihan ystävällisessä hengessä, kun kysyin, että miltä siitä tuntuisi, jos ei nähtäisi enää ikinä. Kuulemma siinä ei olisi mitään ihmeellistä, siitä jatkettaisi ihan kuin ennenkin. Loukkaannuin ja tulin ihan hirveän surulliseksi. Teinikin siitä hämmentyi, ei oikein ymmärtänyt loukkaantumistani. Olen yrittänyt unohtaa asian. Mutta nyt kun tuon otsikon luin ja aloin taas miettimään asiaa, niin tuli taas paha mieli. En ollut muistanutkaan miten koville ne sanat otti.

Vierailija
10/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:58"]

Että olisi tehnyt itsemurhan kohdussa jos olisi silloin tiennyt että syntyy minun lapseksi. Hymyilytti, tuossa oli jo yritystä verrattuna normipäivän haista vittuihin.

[/quote]

Mun serkku yritti hypätä kohdusta parvekkeelta alas just ton takia, mutta jäi napanuoran varaan roikkumaan. Nyt valmistui just KTM:ksi eli ihan hyvä ettei onnistunut. :)

Vierailija
11/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:30"]

En ole oikein tajunnutkaan miten paljon minua loukkasi. Juteltiin ihan ystävällisessä hengessä, kun kysyin, että miltä siitä tuntuisi, jos ei nähtäisi enää ikinä. Kuulemma siinä ei olisi mitään ihmeellistä, siitä jatkettaisi ihan kuin ennenkin. Loukkaannuin ja tulin ihan hirveän surulliseksi. Teinikin siitä hämmentyi, ei oikein ymmärtänyt loukkaantumistani. Olen yrittänyt unohtaa asian. Mutta nyt kun tuon otsikon luin ja aloin taas miettimään asiaa, niin tuli taas paha mieli. En ollut muistanutkaan miten koville ne sanat otti.

[/quote]

Sori, mutta vaikutat aika lapselliselta, miks sä tuollaisia kyseltä teiniltä? Tuollaiseen kysymykseen teini ei voi oikein muuuta vastata kuin evvk. Varsinkin jos on jotain erimielisyyttä taustalla niin tuskin vastaisi, että byhyy, älä jätä!

Vierailija
12/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:30"]

[/quote]

Sori, mutta vaikutat aika lapselliselta, miks sä tuollaisia kyseltä teiniltä? Tuollaiseen kysymykseen teini ei voi oikein muuuta vastata kuin evvk. Varsinkin jos on jotain erimielisyyttä taustalla niin tuskin vastaisi, että byhyy, älä jätä!
[/quote]
Ihan hyvä pointti. Mitään erimielisyyttä ei kyllä ollut ollut. Mutta kieltämättä välillä tuntuu haasteelliselta nähdä tilanteita teinin kannalta.

Vierailija
13/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani sanoi minua huoraksi.

Itkin pitkään. Tapaus oli sellainen, että käskin lopettaa tekemisen eikä mennyt perille. Lopetin sen sitten pakottamalla, sanallisesti tietenkin. Laittoi kaverilleen viestin että meidän äiti on huora. Viesti tuli vahingossa minulle. 

Ikinä koskaan ei ole kukaan minua sanonut huoraksi ennen.

Vierailija
14/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:46"]Oma poikani sanoi minua huoraksi.

Itkin pitkään. Tapaus oli sellainen, että käskin lopettaa tekemisen eikä mennyt perille. Lopetin sen sitten pakottamalla, sanallisesti tietenkin. Laittoi kaverilleen viestin että meidän äiti on huora. Viesti tuli vahingossa minulle. 

Ikinä koskaan ei ole kukaan minua sanonut huoraksi ennen.
[/quote]
Entä milloinkaan?

Vierailija
15/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muista, että olisin itse äidilleni hirveän pahasti koskaan sanonut, mutta muistan kuinka oma äitini on monesti saanut minulle pahan mielen sanoillaan, olen mm. loinen (sain kaveriltani lippuja tivoliin, kun kaveri ei halunnut mennä yksin), olen murhaaja (imuroin huonosti vanhempien sängyn alta, isällä astma) ja aiheutan vanhempieni avioeron (tykkäsin viettää aikani kavereiden kanssa ja vanhemmat sitten riiteli siitä saanko mennä). Että minun kokemukseni mukaan myös äidit osaa sanoa julmuuksia

Vierailija
16/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:29"]

"Just", nakkeli niskojaan ja paiskoi ovia.

[/quote]

Tämä! Mietin ihan tosissani pääni puhki enkä keksinyt mitään kaikkien näiden vuosien varrelta. Teinit (nyttemmin nuoret aikuiset) eivät ole koskaan sanoneet mitään törkeää eivätkä haistattaneet, kiroilleet, karjuneet, loukanneet millään. Mutta tuossahanse tuli: JUST! Ja oven kolaus. :D

Minkälainen perhe teillä on, kun me taidamme olla vähemmistöä tällä palstalla? Minusta on ihan pöyristyttävää lukea millaista tekstiä joillakin lapset päästelevät suustaan. En osaa kuvitellakaan kotiin. Lapset eivät puhu vihastuksissaankaan noin, mutta emme kyllä me vanhemmatkaan. Samoin kotiperheemme ovat olleet rauhallisempia.

5lasta

Vierailija
17/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut edellä kirjoittavat lasten sanomisten loukanneen todella ja itkettävän myöhemminkin. Minusta se on todellakin inhimillistä ja asiasta pitää jutella sille teinille. Kyllä voi sanoa, että äidillä on tunteet, en kestä ihan mitä tahansa vaikka oletkin raivoissasi. Muhun sattuu ihan liikaa.

17

Vierailija
18/18 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi**u sä oot ärsyttävä. Ja toi v-sana silleen vähän nieltynä, mutta hyvin kyllä ymmärrettynä. Tämä tulee aika-ajoin. Toinen teini, nyt 17-vuotias, ei ole sanonut oikeastaan mitään... kerran ison riidan aikana sanoi, että hänen ongelmansa on mun syytä, mutta siinä kaikki.

Eli ei mitään kovin pahaa meilläkään. Ollaan aika hyvää pataa, vaikka välillä kyllä äänekkäästi riidelläänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi