Kuka muu on synnyttänyt juhla- tai pyhäpäivällä?
Kuopuksen synnyttin vuoden 2010 äitienpäivänä. Teillä?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:08"]Mun äitini synnytti pikkuveljeni pääsiäisenä.
[/quote]
Luin että päissään, heh.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:07"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:05"]Naapurin mummo synnytti jouluna, se oli vielä sitä aikaa, kun sairaalassa oltiin pitempi aika. Hän sanoi, että yksi parhaista jouluista ikinä :) Sai makoilla passattavana mukavien huonekavereiden kanssa ja imetellä vauvaa. [/quote] Hitto kun kuulosti ihanalta ja ehdin painaa peukkua ennenkuin loppuun :D "imetellä vauvaa", öök :D itsekin olen lapseni ruokkinut rintamaidolla, mutta tuo "imetellä" kuulostaa inhottavalta :D ja musta imettäminen oli ankeinta vauva-aikana, vaikka se sujui hyvin. Niin tylsää. [/quote] Miksi se kuulostaa inhottavalta? Ja miksi imettäminen on tylsää? Mä oon lukenut varmaan tuhansia sivuja kirjallisuutte imettäessäni, samoin olen esim. palstaillut. Sen takia mainitsin tuon imettämisen, että tuohon aikaan sairaalassa eivät äidit juuri hoitaneet vauvoja, ainoastaan imettivät. [/quote] Siis toi termi IMETELLÄ on ällöttävä :D
[/quote]
Ei se ole termi, se on imettää-verbistä frekventatiivijohtimella johdettu verbi.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:07"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:05"]Naapurin mummo synnytti jouluna, se oli vielä sitä aikaa, kun sairaalassa oltiin pitempi aika. Hän sanoi, että yksi parhaista jouluista ikinä :) Sai makoilla passattavana mukavien huonekavereiden kanssa ja imetellä vauvaa. [/quote] Hitto kun kuulosti ihanalta ja ehdin painaa peukkua ennenkuin loppuun :D "imetellä vauvaa", öök :D itsekin olen lapseni ruokkinut rintamaidolla, mutta tuo "imetellä" kuulostaa inhottavalta :D ja musta imettäminen oli ankeinta vauva-aikana, vaikka se sujui hyvin. Niin tylsää. [/quote] Miksi se kuulostaa inhottavalta? Ja miksi imettäminen on tylsää? Mä oon lukenut varmaan tuhansia sivuja kirjallisuutte imettäessäni, samoin olen esim. palstaillut. Sen takia mainitsin tuon imettämisen, että tuohon aikaan sairaalassa eivät äidit juuri hoitaneet vauvoja, ainoastaan imettivät. [/quote] Siis toi termi IMETELLÄ on ällöttävä :D
[/quote]
Ei se ole termi, se on imettää-verbistä frekventatiivijohtimella johdettu verbi.
Ai se on verbi! No sit se ei ällötäkkää ;-) eiku..
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:07"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:05"]Naapurin mummo synnytti jouluna, se oli vielä sitä aikaa, kun sairaalassa oltiin pitempi aika. Hän sanoi, että yksi parhaista jouluista ikinä :) Sai makoilla passattavana mukavien huonekavereiden kanssa ja imetellä vauvaa.
[/quote]
Hitto kun kuulosti ihanalta ja ehdin painaa peukkua ennenkuin loppuun :D "imetellä vauvaa", öök :D itsekin olen lapseni ruokkinut rintamaidolla, mutta tuo "imetellä" kuulostaa inhottavalta :D ja musta imettäminen oli ankeinta vauva-aikana, vaikka se sujui hyvin. Niin tylsää.
[/quote]
Ai mä luin "ihmetellä".
Synnyin masennuksen vastaisena päivänä ''valon päivänä'' 3.11. Hyvinpä olen masennukselta säilynyt, kun just pääsin osastolta ja lääkityksenä lääkkeet syvään masennukseen psykoottisin piirtein :D
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:20"]Synnyin masennuksen vastaisena päivänä ''valon päivänä'' 3.11. Hyvinpä olen masennukselta säilynyt, kun just pääsin osastolta ja lääkityksenä lääkkeet syvään masennukseen psykoottisin piirtein :D
[/quote]
Toisin jossain lukee, että tuo päivä olisi 3.2, mutta minun seinäkalenteriin se on painettu 3.11. Outoa, jossain on kai virhe.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:17"]
Uuden vuoden aattona.
[/quote]
Täällä myös!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:58"]2x loppiaisena
[/quote] Niin mäki :D
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:17"]
Uuden vuoden aattona.
[/quote]
Täällä myös!
[/quote]
Sama juttu, lapsi syntyi just ja just uuden vuoden puolella:)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:07"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:05"]Naapurin mummo synnytti jouluna, se oli vielä sitä aikaa, kun sairaalassa oltiin pitempi aika. Hän sanoi, että yksi parhaista jouluista ikinä :) Sai makoilla passattavana mukavien huonekavereiden kanssa ja imetellä vauvaa. [/quote] Hitto kun kuulosti ihanalta ja ehdin painaa peukkua ennenkuin loppuun :D "imetellä vauvaa", öök :D itsekin olen lapseni ruokkinut rintamaidolla, mutta tuo "imetellä" kuulostaa inhottavalta :D ja musta imettäminen oli ankeinta vauva-aikana, vaikka se sujui hyvin. Niin tylsää.
[/quote]
Miksi se kuulostaa inhottavalta? Ja miksi imettäminen on tylsää? Mä oon lukenut varmaan tuhansia sivuja kirjallisuutte imettäessäni, samoin olen esim. palstaillut.
Sen takia mainitsin tuon imettämisen, että tuohon aikaan sairaalassa eivät äidit juuri hoitaneet vauvoja, ainoastaan imettivät.
[/quote]
Siis toi termi IMETELLÄ on ällöttävä :D