erilleen muutto avoliitosta
Millaisia kokemuksia? Mieheni on niin burn Outin partaalla ja ollut todella äkäinen, riitelyt vaan lisääntyivät. Mies sitten päätti muuttaa pois, ja pitää taukoa minusta jotta saa asiat hoidettua. Mies sanoo rakastavansa ja että ei halua erota, mutta kuitenkaan ei pidä minuun minkäänlaista yhteyttä.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:34"]
Mies puutti perjantaina, eli 3 päivää sitten. Viimeksi nähtiin sunnuntaina ja kaikki oli tavallaan hyvin vaikka sovittiin että mies sitten asuu muualla. Sunnuntain jälkeen en ole sitten kuullut miehestä juuri mitään paitsi sen että haluaa etäisyyttä. Rankkaa on. -Ap
[/quote]
3 päivää erossa ja välissä jo kerran tavattu.
Rankkaa on!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:41"] Tuntuu vaan niiin pahalta. Tuli aivan yllätyksenä, mies tekee 12h työpäiviä, on ostamassa omakotitalon ja koko elämä on jotenkin kriisissä. Meidän piti yhdessä muuttaa omakotitaloon, mutta enään en tiedä mitä tapahtuu. Pelkään että hän tämän pois muuton aikana unohtaa minut ja sitten haluaakin erota. En tiedä miten pitäisi suhtautua, tuntuu että tämä olisi sama asia kuin ero. -Ap [/quote] Eli halusit nostaa omaa elintasoasi miehen kustannuksella, ja nyt sinua itkettää omakotitalon menetys ja miehen lompakolla loisimisen loppuminen. Just. [/quote] Miten olisin oman elintasoni nostanut? Olisin maksanut melkein puolet miehen lainasta parin vuoden ajan kunnes itse ostaisin puolet. Jos joku ei osta taloa parin vuoden päästä puoliksi, niin miehellä ei ole mahdollisuutta pitää taloa yksin. -Ap
[/quote]
jos maksaisit puolet lainasta, niin silloinhan puolet on sinun. Eli ostaisitte sen yhdessä
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:34"]
Mies puutti perjantaina, eli 3 päivää sitten. Viimeksi nähtiin sunnuntaina ja kaikki oli tavallaan hyvin vaikka sovittiin että mies sitten asuu muualla. Sunnuntain jälkeen en ole sitten kuullut miehestä juuri mitään paitsi sen että haluaa etäisyyttä. Rankkaa on. -Ap
[/quote]
Siis alle viikon vanha ero.... no anna sille miehelle nyt sitten ihan oikeasti aikaa miettiä.... pari viikkoa - kuukausi - kesän loppuun, mikä nyt itsestäsi sopivammalle tuntuu, mutta pari päivää ei ole aika eikä mikään. Ja sitten peli poikki.
13
[/quote]
Tottakai haluan antaa aikaa, ja annankin. Epätietoisuus vaan siitä että haluaako vain viikon vai kuukauksia sitä aikaa häiritsee minua. Olisin halunut tavallaan "pelisäännöt", tai jokinlainen tieto siitä milloin edes voidaan keskustella asioista jotka ovat täysin kesken ja pitääkö mun hakea oma asunto vai ei. Mies maksaa vähän vuokrasta sillä minulla ei ole varaa asuntoomme yksin. Viimeksi mies sanoi että minun on PAKKO istua viikonloput kotona. Tästäkin olen ihmeissäni.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:41"] Tuntuu vaan niiin pahalta. Tuli aivan yllätyksenä, mies tekee 12h työpäiviä, on ostamassa omakotitalon ja koko elämä on jotenkin kriisissä. Meidän piti yhdessä muuttaa omakotitaloon, mutta enään en tiedä mitä tapahtuu. Pelkään että hän tämän pois muuton aikana unohtaa minut ja sitten haluaakin erota. En tiedä miten pitäisi suhtautua, tuntuu että tämä olisi sama asia kuin ero. -Ap [/quote] Eli halusit nostaa omaa elintasoasi miehen kustannuksella, ja nyt sinua itkettää omakotitalon menetys ja miehen lompakolla loisimisen loppuminen. Just. [/quote] Miten olisin oman elintasoni nostanut? Olisin maksanut melkein puolet miehen lainasta parin vuoden ajan kunnes itse ostaisin puolet. Jos joku ei osta taloa parin vuoden päästä puoliksi, niin miehellä ei ole mahdollisuutta pitää taloa yksin. -Ap
[/quote]
jos maksaisit puolet lainasta, niin silloinhan puolet on sinun. Eli ostaisitte sen yhdessä
[/quote]
Ei olisi. Maksaisin koko talosta puolet parin vuoden päästä, mies siitä jäisi voitolle, en minä. -Ap
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:44"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:30"]Aloittajan kirjoitusten perusteella en ihmettele, että mies pakenee. Minäminäminä omakotitalo minäminäminä. Nainen on aina uhri! Pahat miehet! Minussa ei ole mitään vikaa! Minäminäminä! Omakotitalo! Minulle! [/quote] Mies halusi omakotitalon, aluksi kieltäydyin sillä tuli niin yllätyksenä. Huomasin että mies kovasti tahtoo talon joten suostuin siihen että muutetaan aivan toiselle paikkakunnalle missä tämä talo on. Mies sopi heti asuntoesittelyn. Sovittiin että maksan miehelle vuokraa ja puolet sähköistä+vedestä. Eli aivan miehen takia olisin muuttanut, vaikka tämä paikkakunta ja talo ei kovasti houkuta minua. -Ap [/quote] Mutta omakotitalo pitää saada, hinnalla millä hyvänsä? Huomaatko muuten kirjoituksissasi minäminäminä-asenteesi? Et varmaankaan. Miehesi hyvinvoinnista et ole kiinnostunut, vain omista itsekkäistä haluistasi. Kasva aikuiseksi, mies ansaitsee parempaa. [/quote] Minulle tulisi 60km työmatka, miehelle puolet vähemmän mitä nyt eli 20km. Miehen takia minä sinne muutan, en siksi että haluan. Olisin halunut talon vasta parin vuoden päästä. Ja tottakai puhun itsestäni koska yritän selvittää omia tunteita enkä tiedä mitä mies ajattelee juuri nyt, koska hän haluaa olla rauhassa. Sanoin miehelle kyllä että kuuntelen ja tuen jos hän vain tarvitsee, hän vastasi että tietää sen, mutta minä en voi auttaa häntä tässä tilanteessa. Mies sanoi minulle ennen kun muutti pois että en saa muuttaa hänen mukanaan omakotitaloon, johon vastasin että selvä, etsin sitten oman kämpän. Tästä mies suuttui ja ihmetteli että miten voin tosta noin vaan sanoa että etsin oman asunnon. No mitä muuta sitten tekisin kun etsisin oman kämpän? -Ap
[/quote]
Ehdottomasti Unohda se Talo!
Olet niin nuori. Ero tulee kuitenkin, sillon se vasta on hankalaa erota, jos on yhteistä lainaa. Etkä tietenkään maksa puolia lainasta, ellet omista puolta.. Et muuta miehen mieleksi paikkaan, jota et halua ja josta on 60 km töihin.
Mieti nyt vähän!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:34"] Mies puutti perjantaina, eli 3 päivää sitten. Viimeksi nähtiin sunnuntaina ja kaikki oli tavallaan hyvin vaikka sovittiin että mies sitten asuu muualla. Sunnuntain jälkeen en ole sitten kuullut miehestä juuri mitään paitsi sen että haluaa etäisyyttä. Rankkaa on. -Ap [/quote] Siis alle viikon vanha ero.... no anna sille miehelle nyt sitten ihan oikeasti aikaa miettiä.... pari viikkoa - kuukausi - kesän loppuun, mikä nyt itsestäsi sopivammalle tuntuu, mutta pari päivää ei ole aika eikä mikään. Ja sitten peli poikki. 13 [/quote] Tottakai haluan antaa aikaa, ja annankin. Epätietoisuus vaan siitä että haluaako vain viikon vai kuukauksia sitä aikaa häiritsee minua. Olisin halunut tavallaan "pelisäännöt", tai jokinlainen tieto siitä milloin edes voidaan keskustella asioista jotka ovat täysin kesken ja pitääkö mun hakea oma asunto vai ei. Mies maksaa vähän vuokrasta sillä minulla ei ole varaa asuntoomme yksin. Viimeksi mies sanoi että minun on PAKKO istua viikonloput kotona. Tästäkin olen ihmeissäni.
[/quote]
Mitä pidemmälle tarinaa avaat, sitä vähemmän sinulla on syitä jatkaa elämääsi juuri tuon miehen kanssa.... kerro toki lisää.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:37"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:41"] Tuntuu vaan niiin pahalta. Tuli aivan yllätyksenä, mies tekee 12h työpäiviä, on ostamassa omakotitalon ja koko elämä on jotenkin kriisissä. Meidän piti yhdessä muuttaa omakotitaloon, mutta enään en tiedä mitä tapahtuu. Pelkään että hän tämän pois muuton aikana unohtaa minut ja sitten haluaakin erota. En tiedä miten pitäisi suhtautua, tuntuu että tämä olisi sama asia kuin ero. -Ap [/quote] Eli halusit nostaa omaa elintasoasi miehen kustannuksella, ja nyt sinua itkettää omakotitalon menetys ja miehen lompakolla loisimisen loppuminen. Just. [/quote] Miten olisin oman elintasoni nostanut? Olisin maksanut melkein puolet miehen lainasta parin vuoden ajan kunnes itse ostaisin puolet. Jos joku ei osta taloa parin vuoden päästä puoliksi, niin miehellä ei ole mahdollisuutta pitää taloa yksin. -Ap [/quote] jos maksaisit puolet lainasta, niin silloinhan puolet on sinun. Eli ostaisitte sen yhdessä [/quote] Ei olisi. Maksaisin koko talosta puolet parin vuoden päästä, mies siitä jäisi voitolle, en minä. -Ap
[/quote]
ja nyt maksaisit puolet lainasta?
Parin vuoden päästä loput. Ei mitään ellei paperit ole kunnossa
Sä teet nyt sen perinteisen virheen että eron tullessa pohdit mitä mies haluaa, mitä mies tekee seuraavaksi, milloin mies taas haluaa nähdä sut ja mitä se ajattelee nyt.
Sun pitäisi nyt samantien alkaa pohtia mitä SINÄ haluat suhteelta? Jos mies haluaakin jatkaa, niin haluatko sinä ja voitko hyväksyä/antaa anteeksi sen että hän jätti sinut? Uskotko sinä aidosti että mies rakastaa ja haluaa olla sun kanssasi, vai jos oikein rehellisesti mietit niin uskotko sisimmässäsi että et kelpaa hänelle?
Mielestäni tekstiesi perusteella sinä kuulosta liian kiltiltä, joustavalta ja sovittelevalta. Niissäkin paikoissa kun ihmisen pitäisi pitää omia puoliaan. Tuo piirre on tosi vaarallinen tuollaisessa tilanteessa, jäät helposti jyrän alle.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:44"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:30"]Aloittajan kirjoitusten perusteella en ihmettele, että mies pakenee. Minäminäminä omakotitalo minäminäminä. Nainen on aina uhri! Pahat miehet! Minussa ei ole mitään vikaa! Minäminäminä! Omakotitalo! Minulle! [/quote] Mies halusi omakotitalon, aluksi kieltäydyin sillä tuli niin yllätyksenä. Huomasin että mies kovasti tahtoo talon joten suostuin siihen että muutetaan aivan toiselle paikkakunnalle missä tämä talo on. Mies sopi heti asuntoesittelyn. Sovittiin että maksan miehelle vuokraa ja puolet sähköistä+vedestä. Eli aivan miehen takia olisin muuttanut, vaikka tämä paikkakunta ja talo ei kovasti houkuta minua. -Ap [/quote] Mutta omakotitalo pitää saada, hinnalla millä hyvänsä? Huomaatko muuten kirjoituksissasi minäminäminä-asenteesi? Et varmaankaan. Miehesi hyvinvoinnista et ole kiinnostunut, vain omista itsekkäistä haluistasi. Kasva aikuiseksi, mies ansaitsee parempaa. [/quote] Minulle tulisi 60km työmatka, miehelle puolet vähemmän mitä nyt eli 20km. Miehen takia minä sinne muutan, en siksi että haluan. Olisin halunut talon vasta parin vuoden päästä. Ja tottakai puhun itsestäni koska yritän selvittää omia tunteita enkä tiedä mitä mies ajattelee juuri nyt, koska hän haluaa olla rauhassa. Sanoin miehelle kyllä että kuuntelen ja tuen jos hän vain tarvitsee, hän vastasi että tietää sen, mutta minä en voi auttaa häntä tässä tilanteessa. Mies sanoi minulle ennen kun muutti pois että en saa muuttaa hänen mukanaan omakotitaloon, johon vastasin että selvä, etsin sitten oman kämpän. Tästä mies suuttui ja ihmetteli että miten voin tosta noin vaan sanoa että etsin oman asunnon. No mitä muuta sitten tekisin kun etsisin oman kämpän? -Ap
[/quote]
Ehdottomasti Unohda se Talo!
Olet niin nuori. Ero tulee kuitenkin, sillon se vasta on hankalaa erota, jos on yhteistä lainaa. Etkä tietenkään maksa puolia lainasta, ellet omista puolta.. Et muuta miehen mieleksi paikkaan, jota et halua ja josta on 60 km töihin.
Mieti nyt vähän!
[/quote]
Mies ostaa tänään sen talon. En minä juuri nyt siitä talosta välitä, mutta meidän asunto on irtisanottu kesän lopuksi ja nyt pitäisi tietää että minne minä sitten lähden. -Ap
Siis maksaisit miehen lainaa pois puoliksi? Miksi ihmeessä niin tekisit?
Nyt sisko järki käteen!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:44"]
Mies ostaa tänään sen talon. En minä juuri nyt siitä talosta välitä, mutta meidän asunto on irtisanottu kesän lopuksi ja nyt pitäisi tietää että minne minä sitten lähden. -Ap
[/quote]
No, tietenkin teet suunnitelmat sen mukaan minkä voit toteuttaa jokatapauksessa. Kun et voi luottaa että sinulla kesän lopussa on mies ja tällä talo jossa sinä voit asua... niin pitää tehdä sen mukaan että sulla on kesän lopulla katto pään päällä ihan itselläsi. Pääsee siitä sitten muutaman kuukauden vuokran hinnalla eroon jos suunnitelma jostain syystä muuttuu.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:43"]Sä teet nyt sen perinteisen virheen että eron tullessa pohdit mitä mies haluaa, mitä mies tekee seuraavaksi, milloin mies taas haluaa nähdä sut ja mitä se ajattelee nyt.
Sun pitäisi nyt samantien alkaa pohtia mitä SINÄ haluat suhteelta? Jos mies haluaakin jatkaa, niin haluatko sinä ja voitko hyväksyä/antaa anteeksi sen että hän jätti sinut? Uskotko sinä aidosti että mies rakastaa ja haluaa olla sun kanssasi, vai jos oikein rehellisesti mietit niin uskotko sisimmässäsi että et kelpaa hänelle?
Mielestäni tekstiesi perusteella sinä kuulosta liian kiltiltä, joustavalta ja sovittelevalta. Niissäkin paikoissa kun ihmisen pitäisi pitää omia puoliaan. Tuo piirre on tosi vaarallinen tuollaisessa tilanteessa, jäät helposti jyrän alle.
[/quote]
Kiitos tästä vastauksesta! Juuri nyt ajatukset ovat sen verran sekaisin että en osaa ajatella mitä itse haluan. Pelkään kyllä että jos tämä jatkuu vaikka kuukauden, niin voi hyvin olla että itse lähden. Uskon kyllä kelpaavani hänelle, koska hän kehuu minua paljon ystäville ja perheelle.
Ystäväni ovat myös sanoneet että olen aivan liian kiltti ja joustava. Jotenkin olen alistunut tähän ja laittanut miehen tarpeet ja voinnin omani etusijalle.
Välillä kun minulla menee hermot sanon vastaan, mies muuttikin pois sen takia koska lähdin yöllä kotoa koska en yksinkertaisesti jaksanut enään kuunnella kuinka kaikki on minun vika, kuinka minun pitää muuttua että pääsen mukaan muuttamaan hänen taloonsa. Kysyin että mitä mun pitää muuttaa kun olen jo ollut niin joustava ja yrittänyt olla hyvä, tähän mies ei osanut vastata. Sanoin hänelle että en jaksa kuunnella tuollaista, kaikki suunnitelmat oli tehty ja ihan yhtäkkiä mies sanoi että en pääse mukaan.. Olin niin surullinen että lähdin kotoa pois, kun palasin niin mies oli pakannut tavaransa ja häipynyt. Ei vastanut edes puheluihin. -Ap
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:48"]kuinka kauan sovitte tuosta tauosta? kumma että ei halua erota eli olette parisuhteessa, mutta ette pidä yhteyttä... huh huh... itse pitäisin itseäni sinkkuna kuukauden tuollaisen elon jälkeen. hyvästi miehelle. [/quote] Ei siitä sovittu. Mies vain päätti riidan päätteeksi että nyt muuttaa, sitten se lähtikin jo. Ymmärrän että tämä ei voi jatkua niin pitkään kunnes mies oikeasti on saanut asiat hoidettua. Mies itki kovasti ja lupasi että nähdään pian, mutta ei pidä edes yhteyttä. Kaiken huipuksi mies muutti vanhempiensa luokse. Heidän kanssa olen puhunut paljon, toivovat että mies tulisi nopeasti järkiinsä ja että "palattaisiin yhteen", heille ei myöskään ole puhut erosta. Mieheen en ota yyhteyttä, teki hyvin selväksi että haluaa etäisyyttä minuun. -Ap
[/quote]
haiskahtaa vähän siltä, että mies on tehnyt päätöksensä mutta ei uskalla/osaa pukea sanoiksi sitä. :( Alkaisin elää omaa elämää, ei ehkä kannata odottaa miestä, joka jahkailee haluaako asua ja olla yhdessä kun vaikeudet lisääntyvät. Kaikkea hyvää jatkoon sinulle.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:34"]
[/quote]No tämähän on tosi lyhyt aika vielä. En edes kutsuisi muutoksi. Odota nyt vaikka viikko rauhassa ja soittelematta.
On niin surullista lukea tälläisiä tarinoita, joissa toinen osapuoli on täysin heittosäkkinäja ns toisen osapuolen armoilla. Miksi edes mietit muuttoa siihen ok-taloon kesän jälkeen.. Tällä hetkellä tilanne on se että olet omillasi ja teet päätökset tulevaisuudestasi niinkuin eläisit yksin. Älä mieti mitä mies, mitä mies, mitä mies, vaan elät nyt omaa elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:26"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:44"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:30"]Aloittajan kirjoitusten perusteella en ihmettele, että mies pakenee. Minäminäminä omakotitalo minäminäminä. Nainen on aina uhri! Pahat miehet! Minussa ei ole mitään vikaa! Minäminäminä! Omakotitalo! Minulle! [/quote] Mies halusi omakotitalon, aluksi kieltäydyin sillä tuli niin yllätyksenä. Huomasin että mies kovasti tahtoo talon joten suostuin siihen että muutetaan aivan toiselle paikkakunnalle missä tämä talo on. Mies sopi heti asuntoesittelyn. Sovittiin että maksan miehelle vuokraa ja puolet sähköistä+vedestä. Eli aivan miehen takia olisin muuttanut, vaikka tämä paikkakunta ja talo ei kovasti houkuta minua. -Ap [/quote] Mutta omakotitalo pitää saada, hinnalla millä hyvänsä? Huomaatko muuten kirjoituksissasi minäminäminä-asenteesi? Et varmaankaan. Miehesi hyvinvoinnista et ole kiinnostunut, vain omista itsekkäistä haluistasi. Kasva aikuiseksi, mies ansaitsee parempaa. [/quote] Minulle tulisi 60km työmatka, miehelle puolet vähemmän mitä nyt eli 20km. Miehen takia minä sinne muutan, en siksi että haluan. Olisin halunut talon vasta parin vuoden päästä. Ja tottakai puhun itsestäni koska yritän selvittää omia tunteita enkä tiedä mitä mies ajattelee juuri nyt, koska hän haluaa olla rauhassa. Sanoin miehelle kyllä että kuuntelen ja tuen jos hän vain tarvitsee, hän vastasi että tietää sen, mutta minä en voi auttaa häntä tässä tilanteessa. Mies sanoi minulle ennen kun muutti pois että en saa muuttaa hänen mukanaan omakotitaloon, johon vastasin että selvä, etsin sitten oman kämpän. Tästä mies suuttui ja ihmetteli että miten voin tosta noin vaan sanoa että etsin oman asunnon. No mitä muuta sitten tekisin kun etsisin oman kämpän? -Ap [/quote] Ehdottomasti Unohda se Talo! Olet niin nuori. Ero tulee kuitenkin, sillon se vasta on hankalaa erota, jos on yhteistä lainaa. Etkä tietenkään maksa puolia lainasta, ellet omista puolta.. Et muuta miehen mieleksi paikkaan, jota et halua ja josta on 60 km töihin. Mieti nyt vähän! [/quote] Mies ostaa tänään sen talon. En minä juuri nyt siitä talosta välitä, mutta meidän asunto on irtisanottu kesän lopuksi ja nyt pitäisi tietää että minne minä sitten lähden. -Ap
[/quote]
Ala etsiä asuntoa itsellesi. Unohda se talo. Siellä ei ole mitään hyvää sinulle
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:26"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:44"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:30"]Aloittajan kirjoitusten perusteella en ihmettele, että mies pakenee. Minäminäminä omakotitalo minäminäminä. Nainen on aina uhri! Pahat miehet! Minussa ei ole mitään vikaa! Minäminäminä! Omakotitalo! Minulle! [/quote] Mies halusi omakotitalon, aluksi kieltäydyin sillä tuli niin yllätyksenä. Huomasin että mies kovasti tahtoo talon joten suostuin siihen että muutetaan aivan toiselle paikkakunnalle missä tämä talo on. Mies sopi heti asuntoesittelyn. Sovittiin että maksan miehelle vuokraa ja puolet sähköistä+vedestä. Eli aivan miehen takia olisin muuttanut, vaikka tämä paikkakunta ja talo ei kovasti houkuta minua. -Ap [/quote] Mutta omakotitalo pitää saada, hinnalla millä hyvänsä? Huomaatko muuten kirjoituksissasi minäminäminä-asenteesi? Et varmaankaan. Miehesi hyvinvoinnista et ole kiinnostunut, vain omista itsekkäistä haluistasi. Kasva aikuiseksi, mies ansaitsee parempaa. [/quote] Minulle tulisi 60km työmatka, miehelle puolet vähemmän mitä nyt eli 20km. Miehen takia minä sinne muutan, en siksi että haluan. Olisin halunut talon vasta parin vuoden päästä. Ja tottakai puhun itsestäni koska yritän selvittää omia tunteita enkä tiedä mitä mies ajattelee juuri nyt, koska hän haluaa olla rauhassa. Sanoin miehelle kyllä että kuuntelen ja tuen jos hän vain tarvitsee, hän vastasi että tietää sen, mutta minä en voi auttaa häntä tässä tilanteessa. Mies sanoi minulle ennen kun muutti pois että en saa muuttaa hänen mukanaan omakotitaloon, johon vastasin että selvä, etsin sitten oman kämpän. Tästä mies suuttui ja ihmetteli että miten voin tosta noin vaan sanoa että etsin oman asunnon. No mitä muuta sitten tekisin kun etsisin oman kämpän? -Ap [/quote] Ehdottomasti Unohda se Talo! Olet niin nuori. Ero tulee kuitenkin, sillon se vasta on hankalaa erota, jos on yhteistä lainaa. Etkä tietenkään maksa puolia lainasta, ellet omista puolta.. Et muuta miehen mieleksi paikkaan, jota et halua ja josta on 60 km töihin. Mieti nyt vähän! [/quote] Mies ostaa tänään sen talon. En minä juuri nyt siitä talosta välitä, mutta meidän asunto on irtisanottu kesän lopuksi ja nyt pitäisi tietää että minne minä sitten lähden. -Ap
[/quote]
Hae oma asunto, saat sen kyllä.
Kesän loppuun on paljon aikaa, eli tarkoitatko ehkä elokuuta vai mitä tällä kesän lopulla?
Asutte erillänne ja palaatte sitten yhteen jos tilanne näyttää paremmalta.
Et voi enää lähteä sinne omakotitaloon haaveilemaan, tilanne pitäisi olla sulle jo selvä, miten monta merkkiä ihminen tarvitsee tajutakseen nostaa kytkintä?
Sä haet nyt oman asunnon ja kun saat sen, katsot lisää.
Se mies ottaa riskin jos ostaa sen talon yksin nyt, saattaa myös uhkailla ostolla ettei halua erota ja plää plää, tai sitten on vanhemmat jo ostamassa valmiiksi puolia, ei kuulu sulle miten se äijä sen talon maksupuolen aikoo hoitaa. Unohda se mitä mies duunailee vaan ala itse järjestelemään.
Saatta miehellä ääni muuttua kellossa sen myötä kun huomaa että olet ottanut nämä vinkit tosissasi, ja ettei hän ole kuunnellut sua lainkaan.
Itsellä mies ruikutti eroa, ei tiedä haluaako olla ja ei halua asua siellä missä asutaan ja haluaa muuttaa lapsuus seudulleen plääplää. Sai jäätäviä raivareitä mitättömistä ja vaikutti masentuneelta ja flegmatisoitui täysin.
Jossain kohtaa katkesi kamalin selkä, hain itselleni ja lapsille erittäin edukkaan kaupungin vuokra asunnon, sain sen, kirjotin vuokrasopimuksen, hain lainat jolla maksaa kahdet asumiset päällekäin ja vittu thats that.
Mitäpä mies, no paskat se mihinkään muualle muuttanut, sinne se seurasi kuin koira perässä ja tietää nyt että yksi väärä liike niin se on niskaperseellä pihalle ja måjdå.
Eli lopeta nyt toi siiman antaminen, sunm elämä on sun, ja sua ei nyt selvästi haluta tohon leikkiin, joten poistu siitä, yummärrä yskä ja tee se mitä sulta odotetaan. Sen jälkeen näet mitä kukin OIKEASTI haluaa.
Todennäköisimmin pääset jatkam aan eloasi rauhassa sinkkuillen ilman kenenkään mielen oikkuja, niin minäkin tulen todennäköiesti jatkamaan, vaikka tuo mies tuossa nyt yriitääkin vielä mukana väkisin roikkua.
Hei aloittaja, tehän olette jo eronneet! Kyllä sinun kannattaa ymmärtää jo että mies on tehnyt selväksi ettei sinua halua, älä jää roikkumaan. Kyllä on ollut ihme suhde teillä kun asioista ei puhuta vaan toinen jää miettimään ja arvailemaan. Mies on niitä ihmisiä jotka ei saa sanottua vaan tekee jotta tajuaisit. Ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja ala etsimään asuntoa ja opettelet elämään itseksesi, toivottavasti löydät joskus miehen jonka kanssa puhekin sujuu ettei tarvitse arvailla, arvailulla ei tule kunnon suhdetta.
Kummatkin kuulostatte aivan kakaroilta, joten ei missään nimessä mitään yhteistä asuntoa! Ilmoita se nyt miehellesi, ennen kuin ehtii tekemään kauppoja. Eiköhän tilanne siitä ala selviämään ihan omalla painollaan.
Luultavasti miehesi haukkuu sinut alimpaan helvettiin ja sinä otat syyt niskoillesi ja jatkatte vuokralla asumista vielä hetken, kunnes eroatte lopullisesti. Parempi vaihtoehto tietysti, että pidät kerrankin puoliasi ja ilmoitat, että sinulle riitti, jos alkaa haukkumaan, näin pääsette kummatkin nopeammin elämässä eteenpäin. Sitten on vielä se kolmas ja epätodennäköisin vaihtoehto, että miehesi stressi loppuu, kun ei tarvitsekkaan tehdä 12h päivää ja laittaa kaikkea rahaa asuntoon ja elämä normalisoituu.
M32
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:44"]Jos teillä on ollut hyvin riitaista, niin miksi haluat suhteen jatkuvan? Hyvässä parisuhteessa voi olla riitoja, mutta ei jatkuvasti. Se kielii syvemmistä ristiriidoista, jos on aina riitaa. Kannattaako suhdetta jatkaa? Etenkin jos riitoja on ollut pidemmän aikaa. [/quote] Itse asiassa minun mielestä meillä ei ole kovin riitaisaa tavallaan. Kinastellaan vähän väliä, pikku asioista. Mielestäni ne eivät ole vakavia, ja yritän rauhoittaa miestä että meidän pienet erimielisyydet ole niin vakavia mutta mies hermstuu ja alkaa huutaa että turpaa kiinni, haista vittu jne. Lopuksi vetäydyn ja en vastaa miehen huutoihin koska en jaksa yksinkertaisesti riidellä mistään turhasta, mies rauhoittuu vasta kun minä pyytelen anteeksi asioista mitä en edes itse ymmärrä mitä tein väärin. -Ap
[/quote]
Ja tuollaisen haistattelijan haluat vielä takaisin.
Hyvä provo, täydet pisteet.