Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinnitus - kuulovaurio huolettaa

Vierailija
25.05.2015 |

Pelkään että oikeassa korvassani olisi kuulovaurio. Mietin että syynä voisi olla vuosi sitten tapahtunut aseella ampuminen joskin minulla oli kuulosuojaimet. 

Tai vaihtoehtoisesti syynä voi olla lapsena korvani vieressä puhjennut ilmapallo... 

Ääni on ollut minulla jo vuosia, välillä haitannut enemmän ja välillä vähemmän, joskus en ole edes huomannut sitä aikoihin. Kuuloni on kyllä testattu ja se on normaali.

.... Onko kuitenkin mahdollista että tinnitus johtuu niskajäykkyydestä, stressistä tai luiden virheasennosta (tms). Oikean puolen leuka naksuu ja jos liikutan sitä kuulen ääniä korvassani, tätä ei tapahdu vasemmassa korvassa. Voisko kyse olla jostain näihin oireisiin sidoksissa olevasta? 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lääkäriin menemistä. Ei kukaan voi antaa sinulle vastausta täällä.

Vierailija
2/2 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa muuta sanoa kuin mitä minulla on. Mulla on tinnitus toisessa korvassa, sellainen yleensä huomaamaton ininä. Kuulonalenema on syynä, sillä korvalla en kuule korkeita ääniä ja aivot tuottavat äänen tilalle. Alenema on edennyt hitaasti, ja alkaa olla puhealueella. Onneksi toisella korvalla kuulee erinomaisesti. Olen kuitenkin alkanut jo henkisesti valmistautua kuulokojetta varten.

Korvaa puhkottiin lapsena ja se voi olla syynä tähän. Leukakin lonksuu, ja siihen on auttanut purentakisko, mutta sillä ei ehkä ole osuutta asiaan. Pää magneettikuvattiin kun vaiva alkoi. Onneksi ei löytynyt mitään vakavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla