hormooni kierukka....
mulle laitettiin muutama viikko sitten hormooni kierrukka, mutta en sitten tajunnut kysyä että koska se alkaa vaikuttamaan, siis ehkäisy mielessä. menkat ei ole vielä synnytyksen jälkeen alkaneet, joten ei auta jos ns. seuraavista menkoista alkaa ehkäisy teho=( tietääkös kukaan?
Kommentit (5)
Mulle sanottiin, että 1vrk pitäis pitää seksitöntä aikaa. Sekin vaan antaakseen paikkojen " palautua" , ehkäisyteho on heti päällä. Mullakaan ei ollut menkat alkaneet kun kierukka laitettiin.
kaikkea sitä unohtaakin kysyä=) tai oikeastaan sen takia kierukan halusinkin kun musta on tullu raskauden ja synnytyksen myötä ihan laho pää, enkä millään muistais pillereitä ottaa säännöllisesti. Ruokakauppaankin saatan lähteä maitoa ostaamaan ja kotona palattua huomaan että paljon on tullut kaikkea turhaa ostettua ja maito on edelleen kaupassa=)
mut mulle laitetaan ensi viikolla hormonikierukka ja nyt mietityttää, kun ensimmäisiä kuukautisia ei ole kuulunut. eli sattuiko laitto, jos teille jollekulle sellainen tehtiin ilman kuukautisia? suositushan on, että kierukka laitettais menkkojen aikana mutta täysimetän eikä sinne asti ole lääkärini mielestä tarvetta odottaa.
alide
täys imetän myös joten menkat ei ole vielä alkanut. ei se laitto niin kauheasti sattunut, niipisti vähän ja laitto päivän särki mahaa. mutta seuraava päivä oli jo ihan normaali....vuotoa lukuunottamatta.
sanoi mulle ainakin että heti alkaa ehkäisyvaikutus eikä tartte muuta ehkäisyä käyttää. Viime viikolla " asennettiin" mulle. :)